Rock Werchter 2025

Nu bij Gracie Abrams. Net zoals Phoebe Bridgers en Taylor Swift hoor ik echt wel dat het kwalitatief goede muziek is. Maar het doet me gewoon niets. En ondertussen zie ik genoeg jonge meiden huilen bij bepaalde nummers.

Er vloeiden inderdaad serieus wat tranen in het voorvak 😂

Helaas hier ook. Dag 4 gaat bij mij normaalgesproken op adrenaline en gitaren. Ik snap de verjonging helemaal en heb ook vaak genoeg oo de ouwe mannen line up zitten zeiken de afgelopen jaren, maar de genreverdeling kon gewoon beter dit jaar. Had een Bad Nerves en Gurriers op de slope gezet op zondag en dan had ik nu niet in de auto gezeten. Heb echt m’n best gedaan met inluisteren, maar werd hem gewoon niet. Terwijl ik donderdag echt met pijn in m’n hart moest kiezen.

Heb je natuurlijk als je variatie in genres wil, maar die allemaal wil bundelen op een specifieke dag ipv. het te spreiden.

Leuk om dagjesmensen aan te trekken, want het staat er allemaal op dezelfde dag, maar als combi-bezoeker krijg je dan wel dat je voorkeuren tegenover elkaar staan en de dingen die je niet aanspreken ook allemaal samen staan

Helaas hier ook. Dag 4 gaat bij mij normaalgesproken op adrenaline en gitaren. Ik snap de verjonging helemaal en heb ook vaak genoeg oo de ouwe mannen line up zitten zeiken de afgelopen jaren, maar de genreverdeling kon gewoon beter dit jaar. Had een Bad Nerves en Gurriers op de slope gezet op zondag en dan had ik nu niet in de auto gezeten. Heb echt m’n best gedaan met inluisteren, maar werd hem gewoon niet. Terwijl ik donderdag echt met pijn in m’n hart moest kiezen.
Volledig correct. Ik snap voor 80% main stage programmatie (alhoewel Noah Kahan zie ik niet als een sub headliner, Olivia wel als een headliner) maar alternatief in tenten en op Slope is toch ook volledig niet gitaar gericht. Die namen die je genoemd hebt heb ik allemaal moeten missen door clashes. En kijk met veel jaloersheid naar een naam als Bloc Party op DTRH . Kon perfect in de barn. Ook een Alanis Morissette, Kaiser Chiefs , Franz Ferdinand, Biffy Clyro hadden toch perfect gewerkt om wat tegengewicht te krijgen

Laatst bewerkt:
Uit een interview met Schueremans:
"Of Sam Fender volgend jaar alsnog zijn opwachting maakt op de weide, daar denkt Schueremans nog even over na. "We waren ontgoocheld. Ik denk dat de man zich wat beter moet organiseren, maar het blijft een fantastische artiest. We zien wel."

Uit een interview met Schueremans:
"Of Sam Fender volgend jaar alsnog zijn opwachting maakt op de weide, daar denkt Schueremans nog even over na. "We waren ontgoocheld. Ik denk dat de man zich wat beter moet organiseren, maar het blijft een fantastische artiest. We zien wel."
Ligt dat aan mij of is dat naar Schueremans zijn normen - nog wel vrij scherp?

Hoe schatten jullie dit in? Zien we Fender ooit nog op Werchter?

• Leuk
Waarderingen: LanderV en jimmywe
Als ik Fender was en dat zou lezen/horen zou ik ook niet perse nog op RW willen spelen. Weinig begrip.
Niks geks aan Herman's woorden toch? Puur realistisch. Hij loopt ook een vracht aan risico met zijn festival. Als het mijn bedrijf zou zijn zou ik precies hetzelfde zeggen.

Maar Sam Fender is voor mij nog zeeeeeeer welkom maar aub niet als headliner, te risicovol. Of zoals oorspronkelijk met een KOL combi die gemakkelijker kan doorschuiven.

Heb je natuurlijk als je variatie in genres wil, maar die allemaal wil bundelen op een specifieke dag ipv. het te spreiden.

Leuk om dagjesmensen aan te trekken, want het staat er allemaal op dezelfde dag, maar als combi-bezoeker krijg je dan wel dat je voorkeuren tegenover elkaar staan en de dingen die je niet aanspreken ook allemaal samen staan
Je zit ook niet te wachten op wachtende Olivia fans die worden weggebeukt in een hardcore Turnstile pit, maar ik denk dat ze geen dagkaart minder hadden verkocht met de combi Gracie, Noah en Olivia op main en in de Barn, Klub C en Slope iets meer afwisseling dan 80% beats/pop. Als de trend van themadagen doorzet op alle podia is dat hier in elk geval reden om eerst wat meer van de line up af te wachten voor ik kaartje koop. En anders genoeg alternatieven.

Niks geks aan Herman's woorden toch? Puur realistisch. Hij loopt ook een vracht aan risico met zijn festival. Als het mijn bedrijf zou zijn zou ik precies hetzelfde zeggen.

Maar Sam Fender is voor mij nog zeeeeeeer welkom maar aub niet als headliner, te risicovol. Of zoals oorspronkelijk met een KOL combi die gemakkelijker kan doorschuiven.
"Ik denk dat de man zich wat beter moet organiseren" en "we zien wel" is aardig respectloos imo. De beste man is ziek en kon niet optreden. Die zal zelf ook wel totaal ongoocheld zijn.

Zeg gewoon dat je baalt en wens hem beterschap. Meer is nu niet nodig, zeker niet in de pers.

"Ik denk dat de man zich wat beter moet organiseren" en "we zien wel" is aardig respectloos imo. De beste man is ziek en kon niet optreden. Die zal zelf ook wel totaal ongoocheld zijn.

Zeg gewoon dat je baalt en wens hem beterschap. Meer is nu niet nodig, zeker niet in de pers.
Ik begrijp je standpunt wel hoor. Maar "we zien wel" is volgens mij ontzettend logisch. Je kunt toch niet zeggen of je iemand maar meteen doorzet of juist nee zegt? "We zien wel" is een zin die ik zelf ook graag gebruik ;) Of hij wel of niet welkom is: dat is speculatie die onnodig is en pas over enkele dagen/weken of zelfs maanden relevant zal zijn. Eerst dit festival maar eens afronden!

Pommelien op Canvas en die zang die gewoon snoeihard meeloopt op tape, waar dan af en toe overheen wordt gezongen. Daar gaan mijn tenen van krullen. Wat sta je daar dan nog te doen?

• Leuk
Waarderingen: Bloody Mary
Wat een fucking idioten die van achteren gingen duwen voor het voorbal bij Olivia!!. Mensen kwamen vooran in de verdrukking bij de hekken, niet normaal

Wat een fucking idioten die van achteren gingen duwen voor het voorbal bij Olivia!!. Mensen kwamen vooran in de verdrukking bij de hekken, niet normaal
Dat gebeurd helaas altijd... Vooral voor de headliner, veel gedruk en getrek

Ach, is gewoon begrijpbare frustratie omdat je in jouw jubileumjaar een vermijdbare cancel ziet. In zijn IG-communicatie geeft Fender ook zelf tussen de lijnen toe dat die F1 gig risicovol was, gezien de staat van zijn stem aan het begin van de week. En Jimmy gaf al aan dat we niet het volledige verhaal achter die cancel kennen.

Wedden trouwens dat Herman en het management van Fender achter de schermen al bezig zijn met een plek voor volgend jaar? Al vermoed ik dat dat eerder als sub/coheadliner wordt dan opnieuw afsluiter.

Users who are viewing this thread