Rock Werchter 2025

Denk dat er ook gewoon niet veel anders voorhanden was? En eigenlijk tourt Yungblud ook niet op dat moment. Doet enkele dagen later enkele 'intimate shows', maar meer aanvankelijk niet. Supergoedkoop zal die ook wel niet meer zijn. Maar sowieso beter dan inderdaad snelle Belgen zoals OATW of dEUS, want ook daar is keuze beperkt. Ondertussen hebben vaste Werchter-gangers hem tot in den treure gezien, maar op zich is het wel een rasentertainer die de wei wel in beweging zal krijgen. Zeker op zaterdagavond in het schemerdonker.
dEUS was zoveel beter geweest…

• Leuk
Waarderingen: phil, visdave34 en Chiel
En minder volk dan dat er bij Yungblud zal staan, mark my words.
Denk dat dat wel mee zal vallen. Laatste keer dEUS stond de wei gewoon vol en Belgische acts trekken altijd best wel wat volk. Soms tot verbazing van de aanwezige Nederlanders en overige buitenlanders. Bij Pommelien ben ik ook niet bang dat er weinig volk zal staan.

• Leuk
Waarderingen: phil
Hoe groot ik zelf fan ben van Sam Fender, hem als afsluiter zetten, door welke omstandigheden dan ook, lijkt me gewoon te vroeg, te ijverig en op termijn ook een moeilijke om te managen. Je kan die ook niet plots een plek downgraden, waardoor dus al een pak potentiële vervangers wegvallen.
Inderdaad daar gaan ze denk ik voortaan weer wat voorzichtiger mee zijn na deze gang van zaken.

dEUS heeft al hoger op het affiche gestaan dan Yungblud. Dus daar kan je best een boom over opzetten. Yungblud is degene die promotie maakt en zich moet bewijzen.
dEUS is wat was en Yungblud is wat komt. In een internationale Werchter context is de keuze te verantwoorden.

• Leuk
Waarderingen: tosti
Het word mijn eerste volledige Werchter, nu Linkin park ook na de comeback is mijn favoriete band, ik vond de zaterdag wel graag met KOL maar nu met young blud heb ik toch het gevoel dat ik er de laatste 2 dagen voor spek en bonen bij zit, ook al ben ik een fan van Sam Fender zijn muziek.

Verder wel een fantastische vrijdag line up vind ik en ook donderdag ziet er fantastisch uit. Maar soit, die zondag zal ik met plezier gaan kijken en luisteren naar Pommelien maar voor de rest zal het die zondag vooral zien zijn

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico
Just did, still very positive.

Facebook: 137 thumbs up, 124 hearts and 38 negative emojis. Of course, the negative reactions under the post have the most likes, but that is the case with any newspaper article, says little. On the Stubru post on FB 486 likes, 240 hearts and 55 negative emojis.

Instagram: After a few hours, the announcement already has 4,000+ likes, for comparison: the KoL announcement has 5,131 after two months. There are also a number of negative reactions with many likes at the top, but that doesn't say much.

You can't blindly focus on the loudest shouters on socials because they are the most visible. The 'silent majority' seems to find this a great replacement.
I think when you replace someone you really need to cater to fans of that band and I really dont think many KOL fans are happy with this. There wasnt a lot of love for KOL to begin with so Im not surprised overall people arent too upset. But for KOL fans, even with super low expectations, this feels like a real kick in the teeth and that they havent even tried to get someone that the fanbase would be even reasonable happy with. Made all the worse by how bare Saturday is.

• Leuk
Waarderingen: Rockbeer
It will be my first full Werchter, now that Linkin Park is my favorite band even after their comeback, I liked Saturday with KOL but now with Young Blud I have the feeling that I'm just there for the last 2 days, even though I'm a fan of Sam Fender's music.

Furthermore I think a fantastic Friday line up and also Thursday looks fantastic. But anyway, that Sunday I will enjoy watching and listening to Pommelien but for the rest it will mainly be watching that Sunday
Im exactly the same. Thurs and Fri looks great, Sunday im prepared to discover some new music but with KOL gone on saturday the weekend just looks so empty

I think when you replace someone you really need to cater to fans of that band and I really dont think many KOL fans are happy with this. There wasnt a lot of love for KOL to begin with so Im not surprised overall people arent too upset. But for KOL fans, even with super low expectations, this feels like a real kick in the teeth and that they havent even tried to get someone that the fanbase would be even reasonable happy with. Made all the worse by how bare Saturday is.
ik denk niet dat we al ooit een cancel gehad hebben die opgevuld is door een band in hetzelfde genre.

stromae door mumford and sons
greta van fleet door turnstile
Bad omens door Yard act
sam fender door charles
foo fighters door faith no more en royal blood kan je nog enigszins in hetzelfde genre zien

ik denk niet dat we al ooit een cancel gehad hebben die opgevuld is door een band in hetzelfde genre.

stromae door mumford and sons
greta van fleet door turnstile
Bad omens door Yard act
sam fender door charles
foo fighters door faith no more en royal blood kan je nog enigszins in hetzelfde genre zien
QOTSA door Greta door Turnstile.

dEUS is wat was en Yungblud is wat komt. In een internationale Werchter context is de keuze te verantwoorden.
Het recept voor Werchter is altijd een mix geweest van gevestigde namen en vernieuwing. Dus op zich prima om nieuwe namen te boeken en een kans te geven. Maar die balans is in het weekend toch ver te zoeken.
Dan is als vervanging van KOL hierop uit komen, toch een beetje balen. Dat KOL afzegt, kan mij niet heel erg boeien. Maar juist een dEUS zou voor mij weer wat balans brengen. Maar helaas boekt RW niet specifiek naar mijn persoonlijke smaak.

• Leuk
Waarderingen: phil
Het word mijn eerste volledige Werchter, nu Linkin park ook na de comeback is mijn favoriete band, ik vond de zaterdag wel graag met KOL maar nu met young blud heb ik toch het gevoel dat ik er de laatste 2 dagen voor spek en bonen bij zit, ook al ben ik een fan van Sam Fender zijn muziek.

Verder wel een fantastische vrijdag line up vind ik en ook donderdag ziet er fantastisch uit. Maar soit, die zondag zal ik met plezier gaan kijken en luisteren naar Pommelien maar voor de rest zal het die zondag vooral zien zijn
Op zondag kijk ik nog wel uit naar Wunderhorse en Foster the People. Wunderhorse is voor mij nu al een ontdekking geweest via Werchter en echt een aanrader als je zondag niet weet wat te doen! Clasht natuurlijk wel wat met Pommelien als je die graag zou zien.

Het recept voor Werchter is altijd een mix geweest van gevestigde namen en vernieuwing. Dus op zich prima om nieuwe namen te boeken en een kans te geven. Maar die balans is in het weekend toch ver te zoeken.
Dan is als vervanging van KOL hierop uit komen, toch een beetje balen. Dat KOL afzegt, kan mij niet heel erg boeien. Maar juist een dEUS zou voor mij weer wat balans brengen. Maar helaas boekt RW niet specifiek naar mijn persoonlijke smaak.
Gevestigd: LP, Green Day, Simple Minds, Deftones
vs vernieuwing met Yungblud, Sam, Noah en Olivia is toch wel in balans als je de bovenste rij pakt.
Dieper op de line up missen die namen wel, maar ze zijn niet echt dik gezaaid, Patti Smith vind ik een jammere bijvoorbeeld.
Anderzijds met London Grammar, Iggy, De La Soul, Underworld, Weezer, Beth Gibbons, Elbow, Goose, Soulwax heb je dagelijks wel een aantal bands die hun strepen in een 'vorig tijdperk' hebben verdiend.

• Leuk
Waarderingen: Louwers
Op zondag kijk ik nog wel uit naar Wunderhorse en Foster the People. Wunderhorse is voor mij nu al een ontdekking geweest via Werchter en echt een aanrader als je zondag niet weet wat te doen! Clasht natuurlijk wel wat met Pommelien als je die graag zou zien.
Pommelien is voor mij echt een goede act, word nog lastig met wunderhorse, even vergeten inderdaad dat foster the people en goose ook nog komen die dag. Voor mij zal het echter maar 30min Olivia worden want ik zal waarschijnlijk gaan feesten bij used

Het is hier niet meer bij te lezen met 5 pagina's per uur maar dacht dat Yungblud als horrorbeeld genoemd werd. Blijkt die nog echt geboekt te zijn haha. Vind zijn muziek wel oké maar wat een overkill van deze artiest, ongelofelijk. Zaterdag en zondag zijn magere beestjes geworden zo.

• Leuk
Waarderingen: Paddy

Users who are viewing this thread