Rock Werchter 2025

Elbow naar de Main Stage en Djo in The Barn please!
De kans lijkt mij inderdaad groot en realistisch dat wat namen schuiven tussen de verschillende podia.
Is vroeger ook wel eens gebeurd.

Elbow naar de main en dan is het makkelijker om een minder grote naam in The Barn erbij te zetten.

Anderzijds: hun verkoop voor zaterdag verliep nu al niet echt vlot, dus veel zal afhangen hoeveel tickets ze nu al hebben verkocht en hoeveel potentiële kopers ze nog willen overtuigen.

Werchter komt vaak wel met een redelijke vervanging, ze kunnen nu mogelijk ook nog weer extra tickets slijten met de juiste naam. Voor de grootte van vervanging is het wat dat betreft gunstig dat de dag nog niet is uitverkocht.

We moeten ook tevens niet zeuren, we hadden de KoL ook al lang niet meer verwacht. Zal al wel een lijst met namen weggestreept zijn vooral ze toen met KoL aankwamen: beperkt de zoektocht nu ook al wel verder.

Zouden ze zich niet al hebben neergelegd bij een niet-uitverkochte zaterdag? Het is niet dat er nu nog veel troeven voorhanden zijn om die dag helemaal uitverkocht te krijgen, zelfs met Tom Odell er ergens bij? Het is nu ook niet dat het leeg zal zijn die dag of qua drukte zoveel zal schelen. Ze zullen voor een zo goed mogelijke oplossing gaan. Maar nog een headliner toveren in een schaars jaar lijkt me niet.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Velen zijn hier toch wel zeer onrealistisch😅
Als ik sommige namen lees...
King Of Leon was al een zeer creatieve oplossing om de verkoop wat aan te wakkeren, ze gaan niet ineens een nog grotere/relevantere naam boeken, want dan hadden ze dat voor Kings of Leon al geboekt😅
Moet je voor de grap eens op Facebook kijken. Onder de post van studio Brussel wie de vervanger moet zijn:
REM, System of a down, Metallica, U2, Bruce Springsteen, Foo Fighters, Pearl jam, Lady Gaga, AC/DC, Rage Against The Machine…

Dan is het realisme hier nog best hoog.

Moet je voor de grap eens op Facebook kijken. Onder de post van studio Brussel wie de vervanger moet zijn:
REM, System of a down, Metallica, U2, Bruce Springsteen, Foo Fighters, Pearl jam, Lady Gaga, AC/DC, Rage Against The Machine…

Dan is het realisme hier nog best hoog.
Op de socials is dat altijd een ramp. Voor Graspop waren ze nog steeds in de veronderstelling dat Metallica, linkin park en SOAD zouden komen zelfs nadat alle acht headliners waren aangekondigd.

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Kutzooi, het zit me ook niet mee met die dagkaarten. Tot twee keer aan toe koop ik speciaal een ticket voor 1 band en cancelen die nog. (vorig jaar met Pukkelpop al waren het daar zelfs twee acts geloof ik).

Zit ik weer met dat overbodige ticket omdat festivals niet doen aan een verzekering hiertegen. Zit ik straks weer opgescheept met een of andere popartiest waar ik helemaal niks mee kan. Voor mij zijn er heel erg weinig nog toe te voegen bands die dit verlies nog kunnen rechtvaardigen. Ik denk dan echt aan de categorie Pearl Jam, Radiohead, The War On Drugs. En deze zullen niet komen.

• Leuk
Waarderingen: leon94
Kutzooi, het zit me ook niet mee met die dagkaarten. Tot twee keer aan toe koop ik speciaal een ticket voor 1 band en cancelen die nog. (vorig jaar met Pukkelpop al waren het daar zelfs twee acts geloof ik).

Zit ik weer met dat overbodige ticket omdat festivals niet doen aan een verzekering hiertegen. Zit ik straks weer opgescheept met een of andere popartiest waar ik helemaal niks mee kan. Voor mij zijn er heel erg weinig nog toe te voegen bands die dit verlies nog kunnen rechtvaardigen. Ik denk dan echt aan de categorie Pearl Jam, Radiohead, The War On Drugs. En deze zullen niet komen.
The Smile en QOTSA

Ik had ook een dag kaart…

Wel gegaan, en het werd alsnog een fantastische dag, ondanks dat klote Royal Blood aan het eind

• Leuk
Waarderingen: leon94
Op instagram lijkt een leger van inhalerfans aan de slag gegaan, lijkt wel alsof 50% van de opmerkingen om inhaler vraagt

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye

Ik had vorig jaar een annulatie van de headliner van een dag Gent on Jazz. De organisatie heeft dat ticket gewoon terugbetaald. Maar goed veel festivalorganisatoren type Live Nation denken daar anders over. Normaal kan je je ticket nog verkopen via ticketswap mits korting.

J Bernard op vr 4 juli in Down the Rabbit hole, Warhaus op vr 4 juli in RW. Perfect voor de verrijzenis van Balthazar op zaterdag 5 juli. Als ze op PKP Florence and the machine kunnen vervangen waarom niet nu de zaterdag headlinen.

Verwachtingen hier zijn veel & veel te hoog.
Zal iets niet al te groot worden wat past in het rijtje Goldbang - Damiano - Raye en volgens mij idd nog niet eens zeker dat het na Raye zal zijn.
Die kan ook gewoon dooschuiven.
Zaterdag zal volgens mij dit jaar gewoon niet uitverkopen.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Ik gooi nog 2 Britse namen in de mix: Stormzy & YUNGBLUD. Zou voor mij te snel on repeat zijn, maar mss wel rekening mee te houden…

• Thinking
Waarderingen: visdave34
Ah mooi, het is na middernacht, dus ik kan nu mijn totaal onreële voorstellen (or are they?) erin gooien, en zeggen dat het aan de La Chouffe en Karmelieten van de afgelopen uren lag:

Volbeat
Jack White
Biffy Clyro
Alter Bridge
Stereophonics
Rise Against
Till Lindemann
Korn
Als je dit vergelijkt met de socials is het nog vrij realistisch.

Als ik het management van Volbeat zou zijn, had ik zelf al aan de telefoon gehangen. Je krijgt zomaar een headlinerpositie in de schoot geworpen voor major festivals, net voor een grote tour en nieuwe plaat.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

Users who are viewing this thread