Rock Werchter 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Het argument, pulp ( of blur) verkoopt geen tickets kan wel kloppen maar die kan je dan op zaterdag of zondag zetten, die zijn toch (bijna) uitverkocht. Als co head moet je Pulp toch kunnen strikken. En dan kan je zeggen " ja maar die kosten veel" Ja, klopt voor kwaliteit betaal je veel.
Zo’n band wil dat zelf niet. Willen garantie dat er ook fans van hen zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
695
483
Dour heeft net een nieuwe lading namen gedropt met kleppers zoals Justice of Four Tet en Belgische beloften als Meltheads en Loverman naast gevestigde waarde Brutus. In totaal zijn er meer dan 70 bevestigingen.
Justice is een heel zure afvaller voor Werchter imo. Net het soort act dat nog volledig ontbreekt op de line-up momenteel.
 
  • Leuk
Waarderingen: b_lars

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
959
1.000
Justice is een heel zure afvaller voor Werchter imo. Net het soort act dat nog volledig ontbreekt op de line-up momenteel.
Als Werchter nu nog Amyl & the Sniffers weet te strikken heb ik echt geen reden meer om Best Kept Secret te overwegen dit jaar, nu Justice op Dour staat (op dezelfde dag als Brutus en Four Tet bovendien !).
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Jammer van Meltheads & Brutus, maar hierdoor ben ik toch wel vrij zeker dat Ramkot wel richting Werchter komt als andere stevige Belgische rockband.
 
  • Leuk
Waarderingen: fredje

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Jammer van Meltheads & Brutus, maar hierdoor ben ik toch wel vrij zeker dat Ramkot wel richting Werchter komt als andere stevige Belgische rockband.
gaan die spelen? ik dacht dat rhea bezig was aan een nieuwe plaat met bijhorende tour en die delen toch een gitarist?
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
959
1.000
Ik weet niet of je Meltheads echt moet afschrijven.

Dat soort Belgische jonge-wolven-naam die laag op de affiche staat kan toch op meer dan één Belgisch festival staan. Zeker als er ook nog een taalgrens tussen ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne en yannickd

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.469
1.621
dan stopt het inderdaad en om het cru te zeggen; dan moeten ze in de UK blijven voor elk festival +10.000 man.
Mwah, doen het daarbuiten ook goed in Scandinavië en Zuid-Europa. Het is qua populariteit in onze regio nooit veel geweest.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ik zou BMTH op Werchter toch nog altijd logischer gevonden hebben, zeker als je naar hun meest recente muziek kijkt.

Gewoon extreem jammer dat het Graspop niet gelukt is om Metallica te boeken, in een ideale wereld stond voor mij Metallica op Graspop en BMTH op Werchter ipv Lenny
Zie je Werchter echt BMTH plaatsen als grootste naam van de dag? Ik zie dat op dit moment nog niet echt gebeuren eerlijk gezegd
BMTH op Graspop en Parkway Drive op Werchter is toch echt een logischere zet, met het gegeven dat PWD vorig jaar op Graspop stond en BMTH op Werchter geen headline set in het donker had kunnen spelen waarschijnlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness en Paddy

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Zie je Werchter echt BMTH plaatsen als grootste naam van de dag? Ik zie dat op dit moment nog niet echt gebeuren eerlijk gezegd
BMTH op Graspop en Parkway Drive op Werchter is toch echt een logischere zet, met het gegeven dat PWD vorig jaar op Graspop stond en BMTH op Werchter geen headline set in het donker had kunnen spelen waarschijnlijk.
Niet mee eens, BMTH is denk ik populairder onder 'mainstream' publiek dan PWD. Ze headlinen dit jaar ook soortgelijke festivals met meer pop/mainstream namen.

Nouja maakt ook niet uit aangezien Graspop ze heeft, wie weet in de komende jaren weer RW.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Niet mee eens, BMTH is denk ik populairder onder 'mainstream' publiek dan PWD. Ze headlinen dit jaar ook soortgelijke festivals met meer pop/mainstream namen.

Nouja maakt ook niet uit aangezien Graspop ze heeft, wie weet in de komende jaren weer RW.
ok, maar BMTH gaat enkel voor headline spots dit jaar en weet niet als werchter hen dat echt wou geven terwijl parkway drive dat niet vraagt, dus in dat opzicht is het wel logisch
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Niet mee eens, BMTH is denk ik populairder onder 'mainstream' publiek dan PWD. Ze headlinen dit jaar ook soortgelijke festivals met meer pop/mainstream namen.

Nouja maakt ook niet uit aangezien Graspop ze heeft, wie weet in de komende jaren weer RW.
Ik ben er mee eens dat BMTH populairder is onder het mainstream publiek dan PWD, maar nog steeds niet groot genoeg om een festival van de grootte als Werchter te headlinen.

Welke majors ter grootte van Pinkpop/Werchter headlinen ze?
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Mwah, doen het daarbuiten ook goed in Scandinavië en Zuid-Europa. Het is qua populariteit in onze regio nooit veel geweest.
Ze waren populair eind van de 90's. Pulp was headliner in werchter in 98, blur in 99. ( Ok, werchter 98 was een ramp qua ticketverkoop). Maar inderdaad in Scandinavië zijn ze populairder, Suede bv speelde (in 99 dacht ik) 3 avonden op Roskilde
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.666
1.189
gaan die spelen? ik dacht dat rhea bezig was aan een nieuwe plaat met bijhorende tour en die delen toch een gitarist?
Denk het niet. Allesinds vroeger toch niet als ik het goed voorheb. Je hebt wel Hideous die die zowel een lid van Rhea als van Ramkot hebben. Maar ik dacht dat Ramkot en Rhea geen leden deelden.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Ik ben er mee eens dat BMTH populairder is onder het mainstream publiek dan PWD, maar nog steeds niet groot genoeg om een festival van de grootte als Werchter te headlinen.

Welke majors ter grootte van Pinkpop/Werchter headlinen ze?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of deze festivals net zo groot zijn als Pinkpop of Werchter, maar in ieder geval qua muzikale invulling vergelijkbaar:
Hurricane/Southside, Mad Cool, iDays, Main Square
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
187
166
1 uur te gaan... Wordt het (opnieuw) een teleurstelling of wordt het een echte hoogdag met gekke verrassingen??? Ik ben alvast zeer benieuwd
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.455
4.618
Denk het niet. Allesinds vroeger toch niet als ik het goed voorheb. Je hebt wel Hideous die die zowel een lid van Rhea als van Ramkot hebben. Maar ik dacht dat Ramkot en Rhea geen leden deelden.
die delen sowieso een gitarist hoor. Hannes de 2e gitarist van Rhea.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken