Rock Werchter 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.540
6.219
Zijn ook vaak de mensen die niet heel het weekend op een watertje leven en waar ze aan verdienen. Denk dat een groot deel vd werchter bezoekers graag dat soort afsluiters ziet terugkomen. Zo was het altijd.
Waar komt toch altijd dat idee vandaan dat alleen die rockfans geld uitgeven op festivals?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Er zijn genoeg andere festivals enz. waar al de urban, pop, DJ's en gerelateerde meuk speelt. Dus Laat RW voor hun doelgroep hun acts laten regelen en dan is iedereen blij, toch.
Voor elk genre een ander festival! Niemand houdt toch maar van 1 genre? Het mooie aan Werchter is net dat je er zowel Dua Lipa, dEUS, Parkway Drive, Jungle en een goeie oude Foo Fighters bovenaan een lineup kan zien staan.

Je onderschat veel RW gangers toch serieus door te denken dat ze maar 1 genre smaken.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Waar komt toch altijd dat idee vandaan dat alleen die rockfans geld uitgeven op festivals?
So what else do we know about hardcore festies? Based on music festival demographics, their average age is 32, and they are more likely to be male (59%) than female (41%). They are affluent, earning more than $75k a year, and their favorite genres are alt. modern rock, classic rock, and pop.

Now that you have an idea of what the typical hardcore festie is like, here’s why it matters:

They’re more likely to be loyal. Hardcore festies have been to their favorite festival an average of three times. When deciding whether to attend, they’re 1.5x more likely than casual fans to consider the festival producer or promoter.

They’ll rally their friends. Nearly 70% of hardcore festies say their friends rely on them for information about upcoming music festivals. And they’re 42% more likely than casual fans to post on social media at festivals.

As you can see, putting more effort into reaching the most engaged 20% of your fan base can pay off. Not only will they spend more on festival day, but they’ll help spread the word and recruit new festival goers for you.

Hardcore festies only comprise about 20% of all festival-goers. However, they’re also spending $91 more on an average festival ticket compared to “casual” festies, and they attend their favorite festivals an average of three times.


En voor de liefhebbers
https://hal.science/hal-03491063/document
 
Laatst bewerkt:

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Dus met Lenny Kravitz, Maneskin, Dua Lipa en Foo Fighters zitten ze wel goed zeker, daar in Werchter ?
Geeft wel een idee van hoe RW hun bands en programmering proberen te regelen., Uiteraard spelen beschikbaarheid van bands ook mee enz.

En daarom lopen Rihanna, Kendirck Lamar enz voor geen meter bij RW.

Je ziet dat Pinkpop er ook last van heeft dit jaar met al de meuk.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Niet ieder rock, alt. enz. band past op RW/België. Het is een beetje meer gecompliceerd dan gewoon een paar acts uit ieder genre neerzetten op RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Dat de rest van die dag op geen hol trok, zal zeker meegespeeld hebben. Die hadden echt een goed co head nodig
Die co-head hebben ze uiteindelijk nooit aangekondigd inderdaad.

The Strokes is niet groot genoeg om op hun eentje te headlinen nee. Hebben absoluut een co-head nodig. Daarnaast ook jammer dat New Abnormal (die toch echt wat reuring bracht in de StuBru playlists) pas uitkwam op het moment dat we met covid zaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Die co-head hebben ze uiteindelijk nooit aangekondigd inderdaad.

The Strokes is niet groot genoeg om op hun eentje te headlinen nee. Hebben absoluut een co-head nodig. Daarnaast ook jammer dat New Abnormal (die toch echt wat reuring bracht in de StuBru playlists) pas uitkwam op het moment dat we met covid zaten.
klopt, hun beste plaat sinds het debuut. Maar zet er (toen ) een arcade fire bij en de 2 indie lievelingetjes van the noughties zouden toch een dag moeten kunnen uitverkopen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
Dat de rest van die dag op geen hol trok, zal zeker meegespeeld hebben. Die hadden echt een goed co head nodig
Wordt te vaak verwezen naar de line up van die dag. Maar was wel de slechtst verkopende dag headliner die ze ooit gehad hebben.
Dat ze ook niet BKS hebben doen vollopen, wat helemaal in hun straatje ligt, op een zaterdag met een geweldige dag line up. Zegt wel iets.
The Strokes is een perfecte voorlaatste act. Niet om de dag te dragen. Zijzelf zien dat anders.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
191
98
Voor elk genre een ander festival! Niemand houdt toch maar van 1 genre? Het mooie aan Werchter is net dat je er zowel Dua Lipa, dEUS, Parkway Drive, Jungle en een goeie oude Foo Fighters bovenaan een lineup kan zien staan.

Je onderschat veel RW gangers toch serieus door te denken dat ze maar 1 genre smaken.
Dit dus! Daarom ga ik graag naar werchter, ik zou nooit een heel weekend gmm doen of Tomorrowland, terwijl ik dat beide wel kan waarderen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.036
8.681
Dit dus! Daarom ga ik graag naar werchter, ik zou nooit een heel weekend gmm doen of Tomorrowland, terwijl ik dat beide wel kan waarderen.
En in vind een dag Les Ardentes too much, alléén hiphop zie ik echt niet zitten. Maar ik ben wel grote fan van een Tyler The Creator, Run The Jewels, Little Simz, SZA, Stormzy. Gelukkig boekt RW ook zulke namen.

Idem met Graspop, Tomorrowland, Reggae Geel,... voor mijn smaak staan daar eigenlijk toffe namen, maar om daar een hele dag rond te lopen...
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Wordt te vaak verwezen naar de line up van die dag. Maar was wel de slechtst verkopende dag headliner die ze ooit gehad hebben.
Dat ze ook niet BKS hebben doen vollopen, wat helemaal in hun straatje ligt, op een zaterdag met een geweldige dag line up. Zegt wel iets.
The Strokes is een perfecte voorlaatste act. Niet om de dag te dragen. Zijzelf zien dat anders.
klopte toen wel, maar ondertussen waren ze voorprogramma van RHCP in de USA. Ik mag hopen dat ze niet denken dat ze op het Europese vasteland populairder zijn als in de USA.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.640
893
Zijn ook vaak de mensen die niet heel het weekend op een watertje leven en waar ze aan verdienen. Denk dat een groot deel vd werchter bezoekers graag dat soort afsluiters ziet terugkomen. Zo was het altijd.
In de reportage die onlangs op VRT te zien was over het Sportpaleis, werd wel duidelijk gesteld dat Metallica hun absolute topper was qua drankomzet (bier).
Geen enkele andere band doet beter.
Zal op Werchter niet anders zijn, zeker?
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
klopte toen wel, maar ondertussen waren ze voorprogramma van RHCP in de USA. Ik mag hopen dat ze niet denken dat ze op het Europese vasteland populairder zijn als in de USA.
Heeft er ook mee te maken dat ze op veel festivals hier gewoon kunnen headlinen.
 

SvenH23

Campingartiest
17 dec 2021
74
57
Maar het zijn duidelijk vooral veertigplussers die dat soort comments bij de wishlist zetten. Henk die op zijn achterste poten stond toen Dua Lipa werd aangekondigd. Ja, maar Henk, wat wil je dan wel? Queens of the Stone Age, Muse, Red Hot Chili Peppers, Metallica!! Pearl Jam!!

Als het van de Henken van deze wereld afhangt, krijgen we jaar na jaar dezelfde legacy acts door ons strot geramd. 😅
Ga al een aantal jaren met m’n schoonouders die ‘camping gratis’ nog hebben meegemaakt.. die gooien hun kleed neer, zoeken de dichtstbijzijnde toog, toilet en hamburgerkraam en hun dag is goed. Pearl Jam voor 5e keer, is net zo goed als Greta voor de eerste keer.
 
  • Leuk
Waarderingen: DirkG en jimmywe

Gebruikers die dit onderwerp bekijken