Rock Werchter 2024

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
697
483
F_ccUz0XoAApW1Z


Dit even uit het Lowlands-topic gepikt. Sam Smith en Nothing But Thieves lijken ook eind van de zomer op tournee te zijn. Verkleint de kansen voor Werchter dan weer. Zeker Sam Smith lijkt mij beter bij Pukkelpop te passen, NBT zou wel heel snel opnieuw zijn voor hen, maar kan dus ook daar een hoge(re) positie op de Main krijgen.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.046
2.675
F_ccUz0XoAApW1Z


Dit even uit het Lowlands-topic gepikt. Sam Smith en Nothing But Thieves lijken ook eind van de zomer op tournee te zijn. Verkleint de kansen voor Werchter dan weer. Zeker Sam Smith lijkt mij beter bij Pukkelpop te passen, NBT zou wel heel snel opnieuw zijn voor hen, maar kan dus ook daar een hoge(re) positie op de Main krijgen.

Dan zou NBT drie jaar na elkaar op PKP staan. Als God bestaat, dan laat hij dat niet toe.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
F_ccUz0XoAApW1Z


Dit even uit het Lowlands-topic gepikt. Sam Smith en Nothing But Thieves lijken ook eind van de zomer op tournee te zijn. Verkleint de kansen voor Werchter dan weer. Zeker Sam Smith lijkt mij beter bij Pukkelpop te passen, NBT zou wel heel snel opnieuw zijn voor hen, maar kan dus ook daar een hoge(re) positie op de Main krijgen.
Tokio hotel though…
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
F_ccUz0XoAApW1Z


Dit even uit het Lowlands-topic gepikt. Sam Smith en Nothing But Thieves lijken ook eind van de zomer op tournee te zijn. Verkleint de kansen voor Werchter dan weer. Zeker Sam Smith lijkt mij beter bij Pukkelpop te passen, NBT zou wel heel snel opnieuw zijn voor hen, maar kan dus ook daar een hoge(re) positie op de Main krijgen.
Is maar 1 ding dat je daar kan uithalen: dat die acts hele zomer beschikbaar zijn.
 

Joepskes

Playlistbediener
21 nov 2012
32
16
Na ruim 2 jaar stilte catfish and the bottlemen als headliner op reading & leeds.. die kunnen ook nog prima een middagspot op werchter hebben toch?
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: ChrisV en Nelios

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.413
1.914
Nogmaals: zou de zevende (!) keer op 15 jaar tijd zijn. En dan nog op dezelfde spot als 1 (!) editie geleden. Zelfs voor RW gaat dat wat te ver.
Ik kan bijna niet geloven dat je dit zelf gelooft. Ze laten zelfs headliners 2 keer op rij komen.
Pearl Jam tourt in de zomer, Pearl Jam staat op Werchter. Het is een dingetje.
Dat we het niet leuk vinden is een ander dingetje.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Blijf me nog steeds afvragen waar jullie in godsnaam Pearl Jam vandaan halen. Op basis van die post op Reddit? Zal ook eens wat tourdata op de subreddit van Frank Ocean gooien dan. 😄
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
26
27
Still wondering where the hell you guys get Pearl Jam from. Based on that post on Reddit? I'll also throw some tour dates on Frank Ocean's subreddit. 😄
Pearl Jam just finished a US tour. They tour when they complete a new album, consistently. They play Rock Werchter, consistently. Both sides like that consistency and benefit greatly. There are very few available #1 rock and roll headliners that will reliably appear, sell tickets, and bring this level of quality to the festival. They have only one headliner currently that appeals to the core rock and roll audience across generations.

there's very little that doesn't make sense about Pearl Jam Thursday and Foos Sunday. We all agree because it makes sense. It's as close to a lock as any unannounced act.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Blijf me nog steeds afvragen waar jullie in godsnaam Pearl Jam vandaan halen. Op basis van die post op Reddit? Zal ook eens wat tourdata op de subreddit van Frank Ocean gooien dan. 😄
Op basis van "de Griek". Een betrouwbare fan met connecties, die bij elke nakende touraankondiging info begint te lossen op sociale media. Wat ook nu het geval is.

Bon, voorlopig heeft hij enkel bevestigd dat een touraankondiging op komst is. Niets over de periode of locaties. Maar het sluit wel mooi aan bij RW en Pinkpop die op een embargo lijken te wachten.
 
  • On fire
Waarderingen: DennisvdBr

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
576
426
Na ruim 2 jaar stilte catfish and the bottlemen als headliner op reading & leeds.. die kunnen ook nog prima een middagspot op werchter hebben toch?
Heel hyped dat ze weer bij elkaar zijn. Ik hoop dat ze langskomen, maar kan me ook voorstellen dat ze een grote headline comeback maken op R&L en in 2025 de rest van EU afgaan. Maar dat is gissen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Pearl Jam just finished a US tour. They tour when they complete a new album, consistently. They play Rock Werchter, consistently. Both sides like that consistency and benefit greatly. There are very few available #1 rock and roll headliners that will reliably appear, sell tickets, and bring this level of quality to the festival. They have only one headliner currently that appeals to the core rock and roll audience across generations.

there's very little that doesn't make sense about Pearl Jam Thursday and Foos Sunday. We all agree because it makes sense. It's as close to a lock as any unannounced act.
Until it's not. 😄
 

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
170
119
Tijd voor een update van de lijst met kanshebbers die op dit forum genoemd worden. Nu vooral aangevuld met artiesten uit de Primavera line-up. In de meeste gevallen staan die bij 'Goede mogelijkheid', tenzij ze (waarschijnlijk) exclusief op Primavera staan of ten tijde van RW (toch ruim een maand later) elders zijn.

Zeker: Foo Fighters, Dua Lipa, Maneskin

Zeer waarschijnlijk: Nothing but Thieves, PJ Harvey, Avril Lavigne , Pearl Jam, the Streets, James Blake, Soulwax, Parkway Drive, de Jeugd van Tegenwoordig, the Last Dinner Party, Amyl and the Sniffers

Goede mogelijkheid: Sam Smith, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle, Dropkick Murphys, Sum 41, the Offspring, Simple Plan, Gaslight Anthem, the Hives, Elbow, Justice, Fall Out Boy, the Vaccines, Pommelien Thijs, Jungle, the Mysterines, Romy, Unknown Mortal Orchestra, dEUS, Pulp, Brutus, Brihang, Parcels, Parov Stelar, Electric Callboy, Bicep, Kenya Grace, Fontaines DC, IDLES, High Vis, Frank Carter & the Rattlesnakes, Miles Kane, Black Pumas, Alvvays, the Clockworks, Pet Shop Boys, Deftones, Peggy Gou, Badbadnotgood, Charli XCX, Disclosure, Troye Sivan, Scowl, SZA, Blonde Redhead, Ethel Cain, Mitski, American Football, Beth Gibbons, Bikini Kill, Joanna Sternberg, Julie Byrne, Lemon Twigs, Model/Actriz, Phoenix, Pulp, Róisin Murphy, Roosevelt, Shabaka, Slow Pulp, Yo la Tengo

Verrassing: Crowded House, Florence and the Machine, the Cure, Billie Eilish, Queens of the Stone Age, the Kooks, Fontaines DC, the Prodigy, the Killers, Hozier, Nick Cave, Empire State Bastard, Noel Gallagher, Kings of Leon, Snow Patrol, the Smile, Tame Impala, Michael Kiwanuka, Beach House, Air, Slowdive, Turnstile, M83, Primus, Nine Inch Nails, Arlo Parks, Greta van Fleet, Ghost, Weezer, LCD Soundsystem, Depeche Mode, Blur, Overmono, Anohni and the Johnsons, Khruangbin, the Blaze, Sabaton, Frankie and the Witch Fingers, Smith & Burrows, Lenny Kravitz, the Beaches, Placebo, Nabihah Iqbal, King Gizzard & the Lizard Wizard, Lana del Rey, Vampire Weekend, Royel Otis, Sugababes, Chase & Status, Jai Paul, Clipse, FKA Twigs, Nelly Furtado

Kans nihil/afgevallen: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar, Ed Sheeran, Bring Me The Horizon, Tool, Suede, Metallica

De lijst wordt langer en langer (dus geef het ook door als we namen echt kunnen schrappen). Tijd dat er weer wat naar de categorie 'Zeker' kan.

Heerlijk overzicht! 💪 Vanmiddag kun je ‘m hopelijk weer bijwerken.

Kenya Grace zie ik wel komen en zou ik ook een sterke frisse boeking vinden. Leuk hoe zij (samen met bijv ook PinkPantheress) het dood en begraven Drum and Bass weer een verse revival geeft.

Verder verwacht ik S10 en Joost wel dit jaar, die staan er geloof ik nog niet tussen?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Jo &Sky

Playlistbediener
18 mei 2023
26
62
Hallo, ik ben vooral “een lezer” hier maar deze keer wil ik me toch eens laten horen 😉 Ik zit namelijk toch met de brandende vraag hoe groot de kans is dat we Royal Blood zien op RW volgend jaar?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken