Rock Werchter 2024

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.066
8.707
Ook bij The Beaches en Jungle gisteren kon ik er niet bij zijn door mijn werk, dus ook van harte welkom op Rock Werchter!
Ik was bij geen enkele van die twee, maar bij Will Butler en Sister Squares. Heerlijk opzwepende muziek hebben die, redelijk gelijkaardig aan de band waar hij ooit in speelde, zij het iets elektronischer. Jammer dat die niet bekender zijn, op RW spelen die een tent plat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Ik ga nie zeggen dat ik het vond tegenvallen, maar het is toch heel veel hetzelfde? Ik heb zo een gevoel dat er meer in de band zit, dan dat ze nu doen. Typische poprock-radiomuziek die veel mensen kunnen behappen.
Dat vond ik eigenlijk niet. Ik vond de setlist vrij gevarieerd. Publiek was echt gewoon niet mee, wat wel jammer was gezien de band speciaal naar België was gekomen en in een handomdraai de zaal had uitverkocht..
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Nadat Air daarnet op enkele milliseconden was uitverkocht en er zelfs nu nog zo'n 2000 mensen in de rij staan voor in te schrijven op de wachtlijst, hoop ik wel dat ze als Barn head gaan langskomen.
OLT / Cactus lijkt me aannemelijker.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
493
Dat vond ik eigenlijk niet. Ik vond de setlist vrij gevarieerd. Publiek was echt gewoon niet mee, wat wel jammer was gezien de band speciaal naar België was gekomen en in een handomdraai de zaal had uitverkocht..

Dat is natuurlijk wel standaard bij alle StuBru hypes. Eerste keer Editors in het Sportpaleis na de grote Werchter-doorbraak waren ook allemaal mensen die enkel Papillon en No Sound But The Wind kenden. 🤷
 

SonicSleuth

Playlistbediener
20 okt 2023
26
27
I find it hilarious that BMTH is coming up in this thread again, with this top 3 released. They are not the Thursday headliner, unless they're co-headlining with Maneskin there's no chance.

Thursday will be a very accessible, enduring rock and roll band that everybody has heard of. It just is.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.208
3.029
Ik was bij geen enkele van die twee, maar bij Will Butler en Sister Squares. Heerlijk opzwepende muziek hebben die, redelijk gelijkaardig aan de band waar hij ooit in speelde, zij het iets elektronischer. Jammer dat die niet bekender zijn, op RW spelen die een tent plat.
Hah, dan zijn we elkaar waarschijnlijk rakelings gepasseerd. Ik stond in de Orangerie voor Swans!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.224
10.649
I find it hilarious that BMTH is coming up in this thread again, with this top 3 released. They are not the Thursday headliner, unless they're co-headlining with Maneskin there's no chance.

Thursday will be a very accessible, enduring rock and roll band that everybody has heard of. It just is.
En ook dan niet. Vanochtend aangekondigd op Graspop dus vergeet ze maar voor Rw
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
795
734
Dat vond ik eigenlijk niet. Ik vond de setlist vrij gevarieerd. Publiek was echt gewoon niet mee, wat wel jammer was gezien de band speciaal naar België was gekomen en in een handomdraai de zaal had uitverkocht..
Net de review van de standaard gelezen, vind ik zeer correct.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
I find it hilarious that BMTH is coming up in this thread again, with this top 3 released. They are not the Thursday headliner, unless they're co-headlining with Maneskin there's no chance.

Thursday will be a very accessible, enduring rock and roll band that everybody has heard of. It just is.
Weird. I think barely anyone mentioned them thinking they would do GMM - which they are confirmed to do now.
 

bommer

Playlistbediener
3 mrt 2019
15
11
IMG_3691.jpeg
Sam Smith zonet op instagram. Als Werchter erbij zat, waren die nu toch gewoon om 16:00 mee aangekondigd? Of toch nog een kans?
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
287
197
Placebo gaat effectief weer festivals doen. Zou de vierde keer Belgie zijn met Never Let me Go, maar om een uur of 19 op die main blijven ze welkom lijkt me.
Die blijven lekker doortouren ja. Kan precies zoals je zegt, ze zijn al zo vaak in BE/NED geweest de laatste paar jaar dat ze geen hoge spot in hoeven nemen.

Zou Ghost op werchter inmiddels al sub zijn? Zou prima voor de Foo's kunnen maar ook voor Maneskin lijkt me. Puur naar genre gekeken. Niet dat dat op Werchter zoveel uitmaakt maar toch... Zou dat genoeg gewicht geven op bv de Maneskin dag, of is het nog niet zo "gewild" , Ghost op werchter. Ik Zou ze graag eens zien!
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.208
3.029
Bekijk bijlage 6997
Sam Smith zonet op instagram. Als Werchter erbij zat, waren die nu toch gewoon om 16:00 mee aangekondigd? Of toch nog een kans?
Ik denk dat het hier simpelweg om een post gaat van alle tot nu toe aangekondigde data van hun tour. Meeste van die data waren al bekend en op allemaal verschillende momenten aangekondigd, dus geen indicatie om te vermoeden dat dit alles is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken