Rock Werchter 2024

napril69

Playlistbediener
1 feb 2019
40
33
Die hele dag is een mix van wat er vorig jaar en het jaar ervoor al stond. 😅
Prima toch, ik ga me prima vermaken als dit de line-up wordt. Ik hoor niet bij de Sam Smith / Dua Lipa aanhangers.
Dan zie ik liever Kristin Hersh, maar dat gaat waarschijnlijk niet gebeuren (niet als headliner uiteraard)
 

rw83

Campingartiest
12 apr 2023
78
102
Het heeft geen nut om je druk te maken om dingen die je toch niet kunt veranderen. En eindelijk weer eens een nieuwe naam die zich mag bewijzen, ook al is het allemaal wat snel, maar liever hen dan Greta Van Fleet die er na één album al stonden.

Edit: Blijkbaar is hun eerste album ook alweer 6 jaar oud. Dus wel degelijk al eventjes bezig. Plus ze halen vlotjes 20 miljoen luisteraars per maand op Spotify. Pearl Jam komt in vergelijking op 12 miljoen.
Kwantiteit en kwaliteit zijn twee heel verschillende begrippen...
 
  • Leuk
Waarderingen: napril69

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.003
262
Ja, maar hebben toen in januari al afgezegd, waardoor Greta een weel heel luie zet was. Feit is dat ze hoe dan ook twee keer als kleine sub voor een grote headliner werden gedumpt.
Denk eerder:
- Goeie onderhandelaar voor de Greta boys
of
- ne booker van LN diee grote fan is van Greta Van Fleet
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
690
476
Kwantiteit en kwaliteit zijn twee heel verschillende begrippen...

Werchter moet vooral tickets kunnen verkopen. En als ze een heel populaire act in de schoot geworpen krijgen die binnen de genres van het festival valt, zullen ze die dan ook gewoon programmeren, of die nu goed is of niet. En uiteindelijk gaan we er allemaal staan en wat Italiaans meeloppen en Beggin' meebrullen met wat pinten te veel op.

Gaat dat geweldig goed zijn? Nee natuurlijk niet, maar het gros van de wei gaat zich amuseren en uit de bol gaan, en dat is wat telt gok ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
949
988
Ik zie Maneskin graag komen. Niet op de hoogste spot, maar toch.

Is het allemaal zo hoogstaand ? Nee. Maar die laatste plaat staat wel vol catchy oorwurmen en dat moet je toch ook maar kunnen.

Ze hebben een goeie livereputatie en verkopen veel show on stage. Look en attitude allemaal een beetje gekunsteld misschien, maar who cares. Zou absoluut één van de grootste feestjes van het weekend kunnen worden als ze komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.772
3.715
Deze wisten we natuurlijk al een tijdje en ik vind het prima. Foo's, RHCP, Pearl Jam, Muse.. van die namen die mits iets nieuws er gewoon thuis horen.
Mocht er iets interessants (deels) tegenover staan is de kans groot, net als bij RHCP dit jaar, dat ik daar dan (eerst) ga kijken en anders is het niet een straf
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
949
988
Babymetal komt mee met Bring me the horizon vermoed ik. En gezien de affiches gaan die voor headliner plekken en ik weet niet als Werchter dat wil geven.

Dogstar ook zekerheidje voor Werchter?
Babymetal op Download UK wel aangekondigd zonder Bring Me The Horizon
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
168
Even los van de dag en het podium waar ze gaan optreden mijn kansenlijstje.

Zeker: Foo Fighters
Zeer waarschijnlijk: Nothing but thieves, PJ Harvey, Maneskin, Dropkick Murphys, Avril Lavigne + minstens 1 top-DJ
Goede mogelijkheid: Ed Sheeran, Dua Lipa, Sam Smith, Pearl Jam, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle
Verrassing: Crowded House, Elbow, Florence and the Machine, Tool, the Cure, Billie Eilish
Kans nihil: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar

Aanvullingen/correcties?!
Ondanks dat een aantal wellicht GMM zullen doen, mis ik o.a. nog bij de opties:

BMTH - Sum 41 - Offspring - Frank Carter & The Rattlesnakes - The Kooks - Simple Plan - Fontaines D.C. - Gaslight Anthem - The Hives

Of zijn er hiervan al een aantal definitief uitgesloten?
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
690
476
Even los van de dag en het podium waar ze gaan optreden mijn kansenlijstje.

Zeker: Foo Fighters
Zeer waarschijnlijk: Nothing but thieves, PJ Harvey, Maneskin, Dropkick Murphys, Avril Lavigne + minstens 1 top-DJ
Goede mogelijkheid: Ed Sheeran, Dua Lipa, Sam Smith, Pearl Jam, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle
Verrassing: Crowded House, Elbow, Florence and the Machine, Tool, the Cure, Billie Eilish
Kans nihil: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar

Aanvullingen/correcties?!
Elbow tourt voor de zomer door de UK, heeft een nieuw album op komst en lijkt mij een redelijk grote zekerheid als Barn headliner.
Florence zal allicht haart show op Pukkelpop inhalen.

Justice komt met een nieuwe plaat én gaat touren in 2024. Lijkt mij dus ook een kanshebber, net als The Last Dinner Party en Hozier.
 
  • Geweldig
Waarderingen: randyrw

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.589
591
Tool lijkt me meer te hinten op een arena tour, aangezien je 48 eerder toegang krijgt tot verkoop, bij aanmelding Tool Army. Dat zullen festivals niet.
 

SweetJesus

Gouden Tip
7 nov 2022
356
505
Rumour on efest forum was that Tool will be in Europe at the end of May so Werchter is probably ruled out
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken