Rock Werchter 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Vraag me wel af of als RW de kans en de plek heeft dit jaar of ze hem zouden laten passeren naar Pukkelpop. Zou bovendien ook redelijk dure act zijn blijkbaar!
Denk niet dat entourage Fred Again dat zou doen. Ik vind het al verrassend dat ze toch gaan voor een tour in augustus. Dat lijkt me een bewuste keuze.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
287
197
Op dit moment weer een grote gekte om aan kaarten te geraken voor de Zwarte Cross.

Geweldig festival . Ik heb vele jaren de combi zwarte cross-werchter gedaan. Elke zomer eerst werchter met geweldige muziek, daarna ontzettend veel plezier en gekkigheid met wat leuke namen .

Daar staan ook altijd wat toffe namen voor werchter-dagopvulling. Ben benieuwd of ze ook al snel een paar namen droppen.
Ruim 200.000 kaarten en let maar op dat het uitverkoop zonder moeite! Kaliber Flogging Molly is daar headliner. Een aantal jaar geleden nog de Bloodhound Gang gezien haha.
En ja. Uitverkocht haha manmanman.
De meesten komen daar natuurlijk ook niet voor de kwalitatief sterke namen...hoewel er elk jaar wel een handjevol aardige acts staan.
Klopt ook zeker! Maar het is leuk om te zien hoe verschillend de festival-wereld ook is.
Greep uit wat ik er al eens gezien heb;

Flogging molly
Volbeat(echt al even voor de headlinerstatus)
Bloodhound Gang
The Black crowes
The hives
Within temptation
Blondie
Toy dolls
Sepultura
Seasick Steve


En na vanmorgen alleen nog donderdagkaarten en losse weekendkaarten(zonder camping) te koop.

220.000 man dus !! Man
Aanrader voor iedereen
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
En ja. Uitverkocht haha manmanman.

Klopt ook zeker! Maar het is leuk om te zien hoe verschillend de festival-wereld ook is.
Greep uit wat ik er al eens gezien heb;

Flogging molly
Volbeat(echt al even voor de headlinerstatus)
Bloodhound Gang
The Black crowes
The hives
Within temptation
Blondie
Toy dolls
Sepultura
Seasick Steve


En na vanmorgen alleen nog donderdagkaarten en losse weekendkaarten(zonder camping) te koop.

220.000 man dus !! Man
Aanrader voor iedereen
Zie Zwarte Cross ook niet echt als een muziekfestival an sich. Het is te zeggen: de optredens zijn er maar een klein onderdeeltje van.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
287
197
Zie Zwarte Cross ook niet echt als een muziekfestival an sich. Het is te zeggen: de optredens zijn er maar een klein onderdeeltje van.
Jep. Ik heb zelf ook verschillende keren aam de cross meegedaan. Met allerlei dingen.
Dat is een enorm onderdeel van het festival


Maar, er zijn zooveel podia. Onmogelijk om je niet te vermaken. Heerlijk festival voor de kleinere en middelgrote muzieknamen
 

Breinaard

Gouden Tip
8 nov 2014
445
60
Opnieuw de gebruikelijke onderschatting die je vaker op dit forum ziet. Staar je niet blind op de spots die ze aangenomen hebben in Noorwegen, wat telt is hier in onze contreien.

Je moet dus kijken naar wat recente nummers hier gedaan hebben, de hit die bvb een Unholy was en het feit dat ze in mei het Sportpaleis op een haar na uitverkochten.

De Barn? No f****ng way, daar gaan ze zich na Editors vorig jaar echt niet meer aan wagen met een artiest van dat kaliber.

Als Sam Smith er staat, en dat blijft een als, dan is dat niet lager dan net onder de afsluiter.
Meen je dat echt? Ik ouwe lul, denk ik (40+, nl, kink.nl luisteraar, 30 jaar festivalervaring; o.a. rw, pp, pkp, gp, doa), (her)ken werkelijk geen enkel nummer van Sam Smith.... dus moet op jullie enthousiastme vertrouwen. Maar vooralsnog doet de muziek die ik op Spotify hoor mij niks.
 
Laatst bewerkt:

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Tot nu hoe heeft dit forum goed het oog gehad op de headliners (die kwamen bepaald niet uit de lucht vallen). Kijken hoe dat bij de aankondigingen van de komende tijd gaat, aan de hand van het lijstje hieronder met acts die hier de afgelopen tijd de revue zijn gepasseerd.

Zeker: Foo Fighters, Dua Lipa, Maneskin

Zeer waarschijnlijk: Nothing but Thieves, PJ Harvey, Avril Lavigne, Pearl Jam, the Streets, James Blake, Soulwax

Goede mogelijkheid: Sam Smith, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle, Dropkick Murphys, Sum 41, the Offspring, Simple Plan, Gaslight Anthem, the Hives, Elbow, Justice, the Last Dinner Party, Fall Out Boy, the Vaccines, Pommelien Thijs, Jungle, the Mysterines, Romy, King Gizzard & the Lizard Wizard, Unknown Mortal Orchestra, dEUS, Pulp, Brutus, Brihang, Parcels, Parov Stelar, Electric Callboy, Bicep, Kenya Grace

Verrassing: Crowded House, Florence and the Machine, the Cure, Billie Eilish, Queens of the Stone Age, Frank Carter & the Rattlesnakes, the Kooks, Fontaines DC, the Prodigy, the Killers, Phoenix, IDLES, Hozier, High Vis, Amyl and the Sniffers, Nick Cave, Empire State Bastard, Noel Gallagher, Kings of Leon, Snow Patrol, the Smile, Tame Impala, Pet Shop Boys, Michael Kiwanuka, Beach House, Air, Slowdive, SZA, Mitski, Turnstile, M83, Primus, Nine Inch Nails, Arlo Parks, Greta van Fleet, Ghost, Weezer, LCD Soundsystem, Depeche Mode, Blur, Overmono, Anohni and the Johnsons, Khruangbin, the Blaze, Sabaton, Parkway Drive, Frankie and the Witch Fingers, Smith & Burrows, Lenny Kravitz, the Beaches, Placebo, Nabihah Iqbal

Kans nihil/afgevallen: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar, Ed Sheeran, Bring Me The Horizon, Tool, Suede, Metallica

Kom maar op met jullie commentaar & aanvullingen.
 
Laatst bewerkt:

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
583
428
Tot nu hoe heeft dit forum goed het oog gehad op de headliners (die kwamen bepaald niet uit de lucht vallen). Kijken hoe dat bij de aankondigingen van de komende tijd gaat, aan de hand van het lijstje hieronder met acts die hier de afgelopen tijd de revue zijn gepasseerd.

Zeker: Foo Fighters, Dua Lipa, Maneskin

Zeer waarschijnlijk: Nothing but Thieves, PJ Harvey, Avril Lavigne, Pearl Jam, the Streets, James Blake, Soulwax

Goede mogelijkheid: Sam Smith, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle, Dropkick Murphys, Sum 41, the Offspring, Simple Plan, Gaslight Anthem, the Hives, Elbow, Justice, the Last Dinner Party, Fall Out Boy, the Vaccines, Pommelien Thijs, Jungle, the Mysterines, Romy, King Gizzard & the Lizard Wizard, Unknown Mortal Orchestra, dEUS, Pulp, Brutus, Brihang, Parcels, Parov Stelar, Electric Callboy, Bicep, Kenya Grace

Verrassing: Crowded House, Florence and the Machine, the Cure, Billie Eilish, Queens of the Stone Age, Frank Carter & the Rattlesnakes, the Kooks, Fontaines DC, the Prodigy, the Killers, Phoenix, IDLES, Hozier, High Vis, Amyl and the Sniffers, Nick Cave, Empire State Bastard, Noel Gallagher, Kings of Leon, Snow Patrol, the Smile, Tame Impala, Pet Shop Boys, Michael Kiwanuka, Beach House, Air, Slowdive, SZA, Mitski, Turnstile, M83, Primus, Nine Inch Nails, Arlo Parks, Greta van Fleet, Ghost, Weezer, LCD Soundsystem, Depeche Mode, Blur, Overmono, Anohni and the Johnsons, Khruangbin, the Blaze, Sabaton, Parkway Drive, Frankie and the Witch Fingers, Smith & Burrows, Lenny Kravitz, the Beaches, Placebo, Nabihah Iqbal

Kans nihil/afgevallen: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar, Ed Sheeran, Bring Me The Horizon, Tool, Suede, Metallica

Kom maar op met jullie commentaar & aanvullingen.
Benieuwd wat Fontaines, IDLES, Frank Carter en Amyl and the Sniffers verassing maakt en geen goede mogelijkheid?
Mooie lijst man 👌
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Miles Kane ook nog toevoegen. Eigenlijk bij 'gewone mogelijkheid', zoals bv. High Vis, The Beaches of Greta Van Fleet.

Qua 'verrassingen' blijven dan enkel echte verrassingen over, zoals Tame Impala, Nine Inch Nails, Nick Cave ...

Wel een mooie lijst, bedankt voor dit overzicht!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss en Nelios

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
292
329
Tot nu hoe heeft dit forum goed het oog gehad op de headliners (die kwamen bepaald niet uit de lucht vallen). Kijken hoe dat bij de aankondigingen van de komende tijd gaat, aan de hand van het lijstje hieronder met acts die hier de afgelopen tijd de revue zijn gepasseerd.

Zeker: Foo Fighters, Dua Lipa, Maneskin

Zeer waarschijnlijk: Nothing but Thieves, PJ Harvey, Avril Lavigne, Pearl Jam, the Streets, James Blake, Soulwax

Goede mogelijkheid: Sam Smith, Keane, Kali Uchis, Wet Leg, Royal Blood, Angèle, Dropkick Murphys, Sum 41, the Offspring, Simple Plan, Gaslight Anthem, the Hives, Elbow, Justice, the Last Dinner Party, Fall Out Boy, the Vaccines, Pommelien Thijs, Jungle, the Mysterines, Romy, King Gizzard & the Lizard Wizard, Unknown Mortal Orchestra, dEUS, Pulp, Brutus, Brihang, Parcels, Parov Stelar, Electric Callboy, Bicep, Kenya Grace

Verrassing: Crowded House, Florence and the Machine, the Cure, Billie Eilish, Queens of the Stone Age, Frank Carter & the Rattlesnakes, the Kooks, Fontaines DC, the Prodigy, the Killers, Phoenix, IDLES, Hozier, High Vis, Amyl and the Sniffers, Nick Cave, Empire State Bastard, Noel Gallagher, Kings of Leon, Snow Patrol, the Smile, Tame Impala, Pet Shop Boys, Michael Kiwanuka, Beach House, Air, Slowdive, SZA, Mitski, Turnstile, M83, Primus, Nine Inch Nails, Arlo Parks, Greta van Fleet, Ghost, Weezer, LCD Soundsystem, Depeche Mode, Blur, Overmono, Anohni and the Johnsons, Khruangbin, the Blaze, Sabaton, Parkway Drive, Frankie and the Witch Fingers, Smith & Burrows, Lenny Kravitz, the Beaches, Placebo, Nabihah Iqbal

Kans nihil/afgevallen: Coldplay, Green Day, Smashing Pumpkins, the National, Kendrick Lamar, Ed Sheeran, Bring Me The Horizon, Tool, Suede, Metallica

Kom maar op met jullie commentaar & aanvullingen.
KGLW zou ik onder verrassing zetten, want die hebben rond die periode nog niets staan en de tourdata die ze nu bekend hebben gemaakt eindigen al eerder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Benieuwd wat Fontaines, IDLES, Frank Carter en Amyl and the Sniffers verassing maakt en geen goede mogelijkheid?
Mooie lijst man 👌
De lijst is natuurlijk redelijk subjectief, ik heb wel een aantal criteria aangehouden.
' Zeer waarschijnlijk' - muziek past op RW (is vrij ruim, ik geef toe) en niet/minder op andere festivals in België, is op tour en doet festivals (bij voorkeur al geboekt op andere festivals rondom RW maar NIET in België), het past logistiek om naar RW te gaan
' Goede mogelijkheid' - tikt meerdere criteria maar net niet helemaal
' Verrassing' - voldoet wel op één van de criteria maar niet op de andere (bijv. Crowded House staat op Isle of Wight, maar verwacht je eerder op Classic; Nick Cave past prima op RW maar geen concrete aanwijzingen van een tour)

Fontaines DC: zijn er tourplannen?
IDLES: zijn er al tourdata voor de zomer bekend?
Frank Carter: idem (zitten t/m mei nog in de VS)?
Amyl and the Sniffers: gaan medio juli op tour in de VS, daarvoor nog festivals in Europa?
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Miles Kane ook nog toevoegen. Eigenlijk bij 'gewone mogelijkheid', zoals bv. High Vis, The Beaches of Greta Van Fleet.

Qua 'verrassingen' blijven dan enkel echte verrassingen over, zoals Tame Impala, Nine Inch Nails, Nick Cave ...

Wel een mooie lijst, bedankt voor dit overzicht!
In de volgende editie (;)) zal ik Miles Kane toevoegen. Net als High Vis en The Beaches bij 'Verrassing', of het moet al duidelijk zijn dat ze komende zomer gaan touren in Europa. Greta van Fleet kan naar 'Goede mogelijkheid' nu ze eind juni op een festival in Noorwegen staan.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
KGLW zou ik onder verrassing zetten, want die hebben rond die periode nog niets staan en de tourdata die ze nu bekend hebben gemaakt eindigen al eerder.
Eens, ze staan in mei al in de Benelux en Europese tour lijkt begin juni te eindigen. Medio augustus naar de VS.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.612
4.589
De lijst is natuurlijk redelijk subjectief, ik heb wel een aantal criteria aangehouden.
' Zeer waarschijnlijk' - muziek past op RW (is vrij ruim, ik geef toe) en niet/minder op andere festivals in België, is op tour en doet festivals (bij voorkeur al geboekt op andere festivals rondom RW maar NIET in België), het past logistiek om naar RW te gaan
' Goede mogelijkheid' - tikt meerdere criteria maar net niet helemaal
' Verrassing' - voldoet wel op één van de criteria maar niet op de andere (bijv. Crowded House staat op Isle of Wight, maar verwacht je eerder op Classic; Nick Cave past prima op RW maar geen concrete aanwijzingen van een tour)

Fontaines DC: zijn er tourplannen?
IDLES: zijn er al tourdata voor de zomer bekend?
Frank Carter: idem (zitten t/m mei nog in de VS)?
Amyl and the Sniffers: gaan medio juli op tour in de VS, daarvoor nog festivals in Europa?
Fontaines D.C., IDLES en High Vis zijn al aangekondigd in Europa in juni, dus kunnen allemaal bij goede mogelijkheid
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en Joss

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Miles Kane ook nog toevoegen. Eigenlijk bij 'gewone mogelijkheid'

Miles Kane is toch erg 'Cola Zero'?

Erg betrouwbaar en solide, maar ik heb het gevoel dat die elk jaar wel ergens op een Vlaams podium staat en eender waar kan gezet worden. Live/SLive, Lokerse, Suikerrock, Cactus...die valt nergens uit de toon, maar zorgt ook niet voor de grote opwinding die een IDLES of Fontaines DC genereert. Het mag iets spannender dan de betrouwbare veiligheid van Miles Kane voor me in die middagslots op Rock Werchter. Dingen als The Beaches, Stone, Wet Leg, The Last Dinner Party bvb.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
583
428
De lijst is natuurlijk redelijk subjectief, ik heb wel een aantal criteria aangehouden.
' Zeer waarschijnlijk' - muziek past op RW (is vrij ruim, ik geef toe) en niet/minder op andere festivals in België, is op tour en doet festivals (bij voorkeur al geboekt op andere festivals rondom RW maar NIET in België), het past logistiek om naar RW te gaan
' Goede mogelijkheid' - tikt meerdere criteria maar net niet helemaal
' Verrassing' - voldoet wel op één van de criteria maar niet op de andere (bijv. Crowded House staat op Isle of Wight, maar verwacht je eerder op Classic; Nick Cave past prima op RW maar geen concrete aanwijzingen van een tour)

Fontaines DC: zijn er tourplannen?
IDLES: zijn er al tourdata voor de zomer bekend?
Frank Carter: idem (zitten t/m mei nog in de VS)?
Amyl and the Sniffers: gaan medio juli op tour in de VS, daarvoor nog festivals in Europa?
Aanvullend op @theblackmadness , Frank Carter ook aangekondigd in de buurt idd. Amyl tourt mee met FF en The Hives die dus ook in de buurt zijn, maar dat is van de opties degene met nog geen aangekondigde data inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joss en theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • dann