Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Het is simpelweg een schande dat deze band er nog nooit stond. Stereophonics en Jimmy Eat World mogen elk nieuw album komen opdraven maar deze parels niet. Zeer graag naar RW komend jaar. Wil Motorcycle Emptiness echt graag een keer live horeb
Ze hebben in ieder in 1999 op Werchter gestaan!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Zal vast geen hele populaire mening hier zijn. Maar mocht mister Albarn komend jaar naar Werchter afreizen, doe mij die Blur reunie dan maar. Dat lijkt me een zeer fijne show om eindelijk eens te mogen aanschouwen!
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Of ze zelf komen is nog even afwachten, maar we hebben komende editie als het goed is minstens één persoon die in de Red Hot Chili Peppers heeft gespeeld. Josh Klinghoffer wordt tourend gitarist bij Pearl Jam. Altijd ondergewaardeerd geweest (wat wil je als vergelijking met de legend in mijn username), laat hem maar een solo bij Alive meespelen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Zal vast geen hele populaire mening hier zijn. Maar mocht mister Albarn komend jaar naar Werchter afreizen, doe mij die Blur reunie dan maar. Dat lijkt me een zeer fijne show om eindelijk eens te mogen aanschouwen!
Zou dat onpopulair zijn? Vorige show op RW was volgens mensen die erbij waren een bom.

Helaas de enige RW- editie die ik miste sinds 2007. En daarmee Blur nog nooit gezien. Dikke vette bucketlistnaam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ah, toch meer liefde voor Blur! Mooi. Deze week Graspop, dus verwacht niks van RW. Mogelijk volgende week vrijdag de eerste naam erbij? Begin oktober. Beetje vroeg voor RW begrippen maar dan kunnen ze het oude aankondigingsschema een beetje gaan oppakken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Beetje vroeg voor RW begrippen maar dan kunnen ze het oude aankondigingsschema een beetje gaan oppakken.
Nuja, RW begint normaal gezien ook pas in november of zelfs december met de verkoop. Nu loopt die al 3 maanden. Dus dan verwacht je dat de bekendmaking van hun namen ook een beetje recht evenredig verloopt. Vind dat ze toch een Pukkelpop-lightje doen door al die tijd tickets te verkopen voor een dag met nul namen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Nuja, RW begint normaal gezien ook pas in november of zelfs december met de verkoop. Nu loopt die al 3 maanden. Dus dan verwacht je dat de bekendmaking van hun namen ook een beetje recht evenredig verloopt. Vind dat ze toch een Pukkelpop-lightje doen door al die tijd tickets te verkopen voor een dag met nul namen.
Bwa, de twee zijn absoluut niet te vergelijken. Werchter gooit steeds alle ticketopties tegelijk open, en heeft nu niet willen wachten tot de grote namen van zondag hun fiat geven. Ticketverkoop starten met nul namen of met een drietal namiddagacts, gaat aan het eind geen verschil maken. Zeker 12 maanden op voorhand.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Nuja, RW begint normaal gezien ook pas in november of zelfs december met de verkoop. Nu loopt die al 3 maanden. Dus dan verwacht je dat de bekendmaking van hun namen ook een beetje recht evenredig verloopt. Vind dat ze toch een Pukkelpop-lightje doen door al die tijd tickets te verkopen voor een dag met nul namen.
Hier is het verschil wel dat er weinig mensen zullen kopen, terwijl pkp gebruik maakte van het feit dat ze een van de eerste grote festivals waren en daardoor makkelijk konden uitverkopen zonder line-up
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Cigarettes After Sex kondigen de week voor Werchter twee shows aan in Italië. Die komen dus ook weer terug.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Bwa, de twee zijn absoluut niet te vergelijken. Werchter gooit steeds alle ticketopties tegelijk open, en heeft nu niet willen wachten tot de grote namen van zondag hun fiat geven. Ticketverkoop starten met nul namen of met een drietal namiddagacts, gaat aan het eind geen verschil maken. Zeker 12 maanden op voorhand.
Dit impliceert toch wel dat we een co-constructie met redelijke namen krijgen. Imagine Dragons is al op veel plaatsen aangekondigd, hetzelfde geldt voor The Killers en Kings of Leon. Lijken me geen namen die RW van aankondigen afhouden. Dus misschien een naam die nog niks of weinig heeft staan. RHCP, Tame Impala, The Strokes, Dua Lipa (ondanks dat Sportpaleis) of toch iets volledig onverwachts?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Worden toch gewoon de Dragons in combinatie met iets. Denk dat Werchter echt niet kijkt naar anderen. Grote tegenhanger Mad Cool heeft er op enkele al alles uit gegooid dus tot zover de 'spanning'.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Worden toch gewoon de Dragons in combinatie met iets. Denk dat Werchter echt niet kijkt naar anderen. Grote tegenhanger Mad Cool heeft er op enkele al alles uit gegooid dus tot zover de 'spanning'.
Zolang dat dan de kleinere co-headliner is vind ik het geen ramp. Gewoon een RHCP, The Strokes, Tame Impala erna. Mocht Imagine Dragons het weekend afsluiten zou dat wel treurig zijn.
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Zolang dat dan de kleinere co-headliner is vind ik het geen ramp. Gewoon een RHCP, The Strokes, Tame Impala erna. Mocht Imagine Dragons het weekend afsluiten zou dat wel treurig zijn.
Al deze bands die je opsomt zijn toch wel een maatje of twee kleiner dan de Dragons hoor.
Ik zie ze ook wel gewoon op zaterdag komen. Die krijgen de dagjestoeristen wel op de been denk ik.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken