Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik zie die gewoon twee Sportpaleis-shows aankondigen ofzo. Denk niet dat we met zo'n naam rekening moeten houden tbh.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Of Boutique. Lijkt er toch op dat Taylor niet terugkeert in 2022. Kunnen ze zelfs nog een deel van die pop acts op de lineup van 2020 recupereren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Of Boutique. Lijkt er toch op dat Taylor niet terugkeert in 2022. Kunnen ze zelfs nog een deel van die pop acts op de lineup van 2020 recupereren.
Pop acts... en Zwangere Guy. Nog maar weinig zo'n miscast gezien als dat. Toch heel jammer dat we nooit gaan kunnen meemaken hoe Swifties reageren op papa ZG die een wall of death beveelt.
 
  • Haha
Waarderingen: Joslittel

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Pop acts... en Zwangere Guy. Nog maar weinig zo'n miscast gezien als dat. Toch heel jammer dat we nooit gaan kunnen meemaken hoe Swifties reageren op papa ZG die een wall of death beveelt.
EUJ IK WIL DAT IER OPEN TOT VANACHTER GODVERDOMMEH. WERCHTER, OPEN DIE SHIT UP. IK WIL DAT ZE JULLIE KUNNEN HOREN TOT IN BRUSSEL
 
  • Geweldig
Waarderingen: Thisso en mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
maar wat is dan het bezwaar tegen een headline spot op RW?
Ik snap dat ook niet zo goed. Verkoopt tickets als een gek, lijkt me een no brainer om te hebben. De rest van die dag valt dan wat in het niet, maar dat kan ook prachtige tent-optredens geven dus daar ben ik niet treurig om. Alleen de main stage kan problematisch zijn, maar dan plan je die toch gewoon vol met Lewis Capaldi's en Imagine Dragons?
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Ik snap dat ook niet zo goed. Verkoopt tickets als een gek, lijkt me een no brainer om te hebben. De rest van die dag valt dan wat in het niet, maar dat kan ook prachtige tent-optredens geven dus daar ben ik niet treurig om. Alleen de main stage kan problematisch zijn, maar dan plan je die toch gewoon vol met Lewis Capaldi's en Imagine Dragons?
Dat is het probleem dus. Maar Werchter durft zo´n dingen spijtig genoeg wel, zie P!nk
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Dat is het probleem dus. Maar Werchter durft zo´n dingen spijtig genoeg wel, zie P!nk
Tja geef ze eens ongelijk, voor RW beter dan een indie dag met The Strokes die geen tickets verkopen.
Dat is een beetje het probleem met pop-headliners, zullen niet het typische RW-publiek aantrekken maar eerder dagjesmensen. Maar in tijden waarin dagtickets moeilijk verkopen geen slechte zet lijkt me.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Maar in tijden waarin dagtickets moeilijk verkopen geen slechte zet lijkt me.
Denk dat de focus terug moet zijn om een samenhangende vierdaagse samen te stellen dan te focussen op dagjesmensen. Ik heb het gevoel dat ze dat soms wat kwijt kunnen geraken bij het invullen van hun programma. Het is belangrijk om je brand over de hele lijn te laten kloppen, ipv slechts 2 à 3 dagen. Dat werd idd pijnlijk duidelijk in 2019 met P!nk. De andere dagen pasten meer in het plaatje, hoewel ik persoonlijk vind dat men stadionacts als Muse links zou moeten laten liggen en kiezen voor een iets kleiner headliner duo (zoals op die vrijdag en zaterdag daar stonden). Bovendien denk ik dat mensen met een combi-ticket meer (qua eten, drinken en andere voorzieningen) meer opbrengen dan dagjesmensen (ookal vangt RW in eerste instantie aan ticketverkoop meer geld aan 4x 1 dag dan aan 1x combi), maar dat zal Werchter zelf wel weten hoe die verhouding zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Denk dat de focus terug moet zijn om een samenhangende vierdaagse samen te stellen dan te focussen op dagjesmensen. Ik heb het gevoel dat ze dat soms wat kwijt kunnen geraken bij het invullen van hun programma. Het is belangrijk om je brand over de hele lijn te laten kloppen, ipv slechts 2 à 3 dagen. Dat werd idd pijnlijk duidelijk in 2019 met P!nk. De andere dagen pasten meer in het plaatje, hoewel ik persoonlijk vind dat men stadionacts als Muse links zou moeten laten liggen en kiezen voor een iets kleiner headliner duo (zoals op die vrijdag en zaterdag daar stonden). Bovendien denk ik dat mensen met een combi-ticket meer (qua eten, drinken en andere voorzieningen) meer opbrengen dan dagjesmensen (ookal vangt RW in eerste instantie aan ticketverkoop meer geld aan 4x 1 dag dan aan 1x combi), maar dat zal Werchter zelf wel weten hoe die verhouding zit.
Dat is nog wel een paradigma shift. Waar is Pukkelpop dan nog voor denk ik dan? RW is niet zoals Pinkpop alléén de grootste headliners boeken, maar toch zeker voor een (groot) deel. Daarnaast is het ook makkelijker, probeer elk jaar maar eens 4×2=8 bij elkaar passende headliners te vinden. We zien in de draft al hoe lastig dat is, al lukt het ons aardig ;)
Dus RW zal toch een combi blijven, enerzijds PJ en Metallica anderzijds Gorillaz+21Pilots en een andere co-constructie, denk ik dan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ik snap dat ook niet zo goed. Verkoopt tickets als een gek, lijkt me een no brainer om te hebben. De rest van die dag valt dan wat in het niet, maar dat kan ook prachtige tent-optredens geven dus daar ben ik niet treurig om. Alleen de main stage kan problematisch zijn, maar dan plan je die toch gewoon vol met Lewis Capaldi's en Imagine Dragons?
Als RW dat te veel doet, krijg je meer '4 themadagen' dan een vierdaagse die voor iedereen een mooi geheel vormt. Ben altijd wat huiverig op mensen die zeggen dat er een 'metal dag', 'pop dag' of 'britpop dag' moet zijn. Da's nooit echt de stijl van RW geweest toch? En de charme van een festival is net dat je al die genres door elkaar hoort.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Timmetje

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Als RW dat te veel doet, krijg je meer '4 themadagen' dan een vierdaagse die voor iedereen een mooi geheel vormt. Ben altijd wat huiverig op mensen die zeggen dat er een 'metal dag', 'pop dag' of 'britpop dag' moet zijn. Da's nooit echt de stijl van RW geweest toch? En de charme van een festival is net dat je al die genres door elkaar hoort.
Tja, Metallica neerzetten en de rest van de dag dan Lewis Capaldi, Foals, The Lumineers op de main stage is ook wat misplaatst.
Er was ook kritiek dat Kendrick niet verkocht omdat er verder geen hiphop op die dag stond?
En "al die genres door elkaar", dan horen rock (Pearl Jam) en metal (Metallica) daar toch zeker ook bij?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Tja, Metallica neerzetten en de rest van de dag dan Lewis Capaldi, Foals, The Lumineers op de main stage is ook wat misplaatst.
Er was ook kritiek dat Kendrick niet verkocht omdat er verder geen hiphop op die dag stond?
En "al die genres door elkaar", dan horen rock (Pearl Jam) en metal (Metallica) daar toch zeker ook bij?
Tuurlijk horen rock (Pearl Jam) en metal (Metallica) daar zeker bij! Maar in ik heb in het verleden nog een Kaiser Chiefs of Black Eyed Peas gezien voor Metallica, en los van de kwaliteit van die muziek vond ik de variatie wel net het toffe aan RW. Gorillaz en QOTSA back to back. Faith No More én Kendrick Lamar op één dag zien <3, Arcade Fire, Kings Of Leon, Imagine Dragons en Prophets Of Rage bijeen.

(En The Lumineers op eender welke main stage vind ik misplaatst. ;-) Hebben ze al eens gedaan voor de Alt-J en Foo Fighters, zelden een act zo zien doodbloeden. Moet gewoon echt in een tent.)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Iets helemaal anders, maar wat heb ik zin om die nieuwe single van The War On Drugs even loeihard als toondoof mee te blèren om een festivalweide volgend jaar. :love:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken