Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.202
Moses Sumney komt niet meer en wordt vervangen door High Hi in Klub C.

En op zaterdag gaat de main stage eerder open, waar we al achter waren gekomen. Dus inderdaad een kwartiertje langer Goldband.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: warriorandweirdo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Waarom niet? Goeie band. En in mijn ogen was het bijna onbegrijpelijk dat deze niet al eerder op een Werchter line up gesukkeld zijn.
Die zijn toch pas doorgebroken sinds covid, in 2020? En sindsdien stonden ze er ook al eens, op dat Parklife ding.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Heey! Kwartier meer goldband met de brakke kop op de zaterdag, zin in!

Agga GIF by PIP Den Haag
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Prima vervanging. Stuk interessanter dan Moses Sumney.

Met alle respect voor High Hi, op zich een toffe band, maar vind die echt een heel pak minder interessant dan Sumney. Die staat al heel lang op mijn bucketlist en zou voor mij sowieso een van van de weinige must-sees geweest zijn op die karige zondag.

Ja kan High Hi ook op elke pensenkermis zien, terwijl Sumney volgend mij amper festivals doet hier.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
High High had er in normale omstandigheden sowieso in 2020 en/of 2021 moeten staan. Dus zeker geen vreemde boeking. Ze verdienen dit. Al is het argument van @mattman ook volledig terecht natuurlijk.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Eindelijk eens mijn traject posten:

DONDERDAG:

omwille van werk zal ik maar laat op de festivalwei geraken.
Ik ga uit van:
The War on Drugs - Pearl Jam

Supermooie combinatie, The War on Drugs zal nog maar mijn tweede keer zijn en Pearl Jam, tja, dat is pure kwaliteit (zowel live als qua songs) en wisselende setlists. Kijk ik enorm naar uit!

Mocht ik er vroeger geraken verkies ik Beck boven Pixies vanwege Hear Hear. En sfeer in The Barn speelt hierin ook mee. Beck, die veelzijdige legende, gewoonweg in de vooravond in de tent!


VRIJDAG:
De tweede beste dag van dit festival voor mij.
Normaal gezien:
RHEA - MOLYBARON - Miles Kane - Turnstile - IDLES - Inhaler - Girl in Red - Sam Fender - The last Internationale - Greta Van Fleet - The Chats - Metallica

De grootste clash van dit festival valt op deze dag natuurlijk, maar ik ga voor Turnstile als volledige show (IDLES al een keer op de Slope in Werchter en een keer in Trix gezien) en dan nog een halfuurtje IDLES. Sfeer in The Barn speelt hierin ook mee. Al zouden ze als organisatie toch nog iets aan deze vervelende clash voor dezelfde doelgroep mogen doen.

Alt-J verliest toch ten opzichte van Greta Van Fleet voor mij, gewoonweg omdat ik Greta nog nooit gezien heb. Al twijfel ik er niet aan dat alt-J iedereen in The Barn uit hun hand laat eten.

Verder is het onrealistisch dat ik daadwerkelijk 12 bands gaan zien. Inhaler, The last Internationale en The Chats lijken mij dan kanshebbers om plaats te maken voor eten en/of Apero.

ZATERDAG:
Minder moeilijke keuzes op deze dag haha.
Dea Matrona - Nothing but Thieves - Maneskin - Phoebe Bridgers - Bicep (live) - Jamie xx

Dit wordt de dag om de Apero te bezoeken met vrienden en de wei is rond te gaan, hoort er ook bij! Maar goed, de minste dag, al is die ook niet zo slecht. Phoebe en Bicep worden de hoogtepunten van de dag, maar ook naar Nothing but Thieves en Maneskin kijk ik uit, ook omdat ik ze nog nooit gezien heb.

Door dat gat tussen Phoebe Bridgers en Bicep misschien al te dronken om zowel Bicep als Jamie xx mee te pikken, maar als ik moet kiezen, ga ik sowieso voor Bicep. Staat geregeld aan thuis en is dance met veel gevoel, emotie met een lach en een traan.

ZONDAG:
Voor mij de beste dag met veel zware keuzes. Misschien wordt het dit wel:
Fever 333 - High Hi - Big Thief - Keane - Dry Cleaning - Modest Mouse - Michael Kiwanuka - Jimmy Eat World - Disclosure - The Killers - Jehnny Beth - Red Hot Chili Peppers

Ik ga toch mijn best doen om dit rijtje af te maken. De enige echte twijfel is er momenteel nog tussen Disclosure en Snail Mail. Maar ik ben zo een fan van het corona-album Energy dat ik momenteel toch voor Disclosure ga. Voor de rest: jammer van Sum 41 (Big Thief zie ik ook al op BKS, nog nooit gezien momenteel, maar kijk hier zo naar uit dat ik vrijwel zeker ben dat ik ze nog eens wil zien) en jammer van Balthazar (maar in 2021 nog op Crammerock gezien). Royal Blood dit jaar met een ticketswap in de Lotto Arena nog gezien. Die mannen doen wat ze doen goed, maar dat volstaat voor dit jaar. The Record Company zou ik op zaterdag meteen zien, maar ik prefereer Kiwanuka toch zeer zeker. Verder kijk ik ook uit naar de pratende praatster van Dry Cleaning, nostalgie bij Jimmy Eat World (!) en Keane (van 2007 geleden dat ze op Rock Werchter stonden! En in 2005 en 2007 er echt van genoten), de kwalitatieve alternatievelingen van Modest Mouse (nog nooit gezien), het wakker worden met Fever 333, ... Kortom, wat een topdag! 's Avonds wil ik, helemaal kapot van dit weekend, toch nog, tussen The Killers en Red Hot Chili Peppers in, naar Jehnny Beth. Met een vriend de belofte gemaakt dat we mekaar nog naar de Slope gaan meesleuren! Zo'n bezwerende en intense performance wil ik niet missen.

High Hi zou ik best laten om krachten te sparen (vorig jaar 3 keer gezien op lokalere festivals), maar we gaan zien of ik mijn enthousiasme kan bedwingen.

Kortom, helemaal geen mindere affiche dit jaar voor mij. OK, ik begrijp bepaalde kritieken en ik mis ook Robert Plant, Charlotte Gainsbourg, The Good, the Bad & the Queen, Agnes Obel, Mogwai, Nine Inch Nails, David Byrne, Archive, New Order, PJ Harvey ... Kortom, 'die' categorie :) Toch is mijn interesse breed (of eng? haha) genoeg om er dit jaar ook een mooi parcours van te maken. Als ik naar de vetgedrukte namen hierboven kijk, wordt het toch een topprogramma.

Mijn pronostiek voor mijn toprevelaties (je weet wel, DIE concerten in de tent) van dit festival: Michael Kiwanuka, Bicep, Girl in Red, Sam Fender, Phoebe Bridgers, Turnstile, Big Thief.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Iemand enig idee wanneer de dj's van The Hive bekend gemaakt worden?
Trek het standaard StuBru huis-DJ blik open en je komt al een heel eind denk ik? Is me eigenlijk nooit echt opgevallen als aankondiging eerlijk gezegd.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Trek het standaard StuBru huis-DJ blik open en je komt al een heel eind denk ik? Is me eigenlijk nooit echt opgevallen als aankondiging eerlijk gezegd.
black mamba, average rob en omdat het kan soundsystem. Maar idd, is me ook nog nooit opgevallen als aankondiging, maar dat is wellicht eerder omdat ik enkel voor het festival ga en die DJ's me niet echt iets zeggen
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Zou dat schitterend LED scherm van Core niet de oversteek kunnen maken naar Werchter?

Bij Coachella ziet het er zo uit..’
Vergelijkbaar? Op de foto’s die ik zag van Core was het midden waar de bands staan precies vrij klein…?

91ED5C34-E700-4B75-8FA9-8F0F5E69F12D.jpeg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken