Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
292
168
Ik had compleet gemist dat Mad Cool in 2022 5 dagen is. Was dat al lang geweten? Als die vijfde dag een volwaardige dag moet worden, dan lijkt daar nog wel een zwaargewicht nodig te zijn en kan het Bruce Springsteengerucht dus wel kloppen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.461
Ik had compleet gemist dat Mad Cool in 2022 5 dagen is. Was dat al lang geweten? Als die vijfde dag een volwaardige dag moet worden, dan lijkt daar nog wel een zwaargewicht nodig te zijn en kan het Bruce Springsteengerucht dus wel kloppen.
Dat was nu toch al geweten dacht ik. Net wat ze wilden.
 
  • Leuk
Waarderingen: zero

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Stormzy, Jack White naar Mad Cool. Alsof dat daar nog niet zot genoeg was.

Beide naar RW graag.

En Moudest Mouse ook.
Meh, Jack White zou ook te recente herhaling zijn toch? En waar zou je die zetten? Weer voor PJ?

Stormzy vind ik persoonlijk de enige interessante naam voor RW. Op Mad Cool staat Stormzy voor ID en Killers. Op Werchter zal dat wel niet zeker?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Op Werchter zal dat wel niet zeker?
Waarom niet? Is wel het soort naam die ik echt nog een beetje mis daar. En die is nu wel mainstream genoeg, is een act die nieuwe fans zou kunnen maken op de main.

Jack White wel heel snel weer ja, al blijft het een favorietje. Had deze liever gezien dan QOTSA uit hetzelfde jaar. En met deze naam ook de laatste headliner van 2018 die tourt in 22.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Ik geloof in ieder geval niet meer in Springsteen in 2022. Er sputtert van alles aan dat verhaal. Dat hij niet op Mad Cool (meer) staat, helpt niet.

Los daarvan hoop ik van harte dat Stormzy er in ieder geval staat. Headliner op PkP, maar zie m zomaar verschuiven naar de plek voor de Killers op RW. Of we Barn die avond, wat zou dat geweldig zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp en Timmetje

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.156
5.461
Ik geloof in ieder geval niet meer in Springsteen in 2022. Er sputtert van alles aan dat verhaal. Dat hij niet op Mad Cool (meer) staat, helpt niet.

Los daarvan hoop ik van harte dat Stormzy er in ieder geval staat. Headliner op PkP, maar zie m zomaar verschuiven naar de plek voor de Killers op RW. Of we Barn die avond, wat zou dat geweldig zijn.
Volgens mij gaat dat allemaal door hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Benieuwd of er vandaag nog iets volgt. Een greep uit de Mad Cool catalogus: Chvrches, Royal Blood, 2DCC (komen toch altijd), Carly, St Vincent, TWOD, Zara Larsson, Glass Animals, Foals, Wolf Alice, London Grammar, Arlo Parks, Tones and I, Yungblud, Sigrid, Tove Lo, Stormzy, Animal Collective, Leon Bridges, Frank Carter, Fever 333, Modest Mouse, Tom Misch, Villagers, The Comet is Coming, Beabadoobee, Parcels, Black Pumas, The Struts, Gang of Youths, etc...
Allen pak em beet RW namen en dan vergeet ik er nog.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
2DCC (komen toch altijd)
Die stonden er nu wel ook de vorige editie. En het is niet alsof die relevant nieuw materiaal hebben dat hun terugkeer verantwoordt.

Aan de andere kant: in een jaar als 2022 zet RW ook Suikerrock/Vestrock materiaal als Keane en Sum 41 op de lineup...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Die stonden er nu wel ook de vorige editie. En het is niet alsof die relevant nieuw materiaal hebben dat hun terugkeer verantwoordt.

Aan de andere kant: in een jaar als 2022 zet RW ook Suikerrock/Vestrock materiaal als Keane en Sum 41 op de lineup...
Ergens denk ik toch dat je Sum 41 onderschat. Het voordeel aan deze is dat ze op Main square hoog op de bill staan waardoor deze 1 van de lage spots op de main in nemen. Zeker voor een zondag zijn dat altijd wel verloren postities wat ideaal is voor een band als deze.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Ergens denk ik toch dat je Sum 41 onderschat. Het voordeel aan deze is dat ze op Main square hoog op de bill staan waardoor deze 1 van de lage spots op de main in nemen. Zeker voor een zondag zijn dat altijd wel verloren postities wat ideaal is voor een band als deze.
Mogelijk. Vind het sowieso opvallend hoe ze van die zondag weer zo'n nostalgiedag maken. In een jaar dat zo stacked is als 2022 zou ik niet denken dat een Keane dé naam is die je moet hebben.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Mogelijk. Vind het sowieso opvallend hoe ze van die zondag weer zo'n nostalgiedag maken. In een jaar dat zo stacked is als 2022 zou ik niet denken dat een Keane dé naam is die je moet hebben.
Contracten he, waren ook voorzien voor 2020. Op dit moment is de zondag 1 op 1 met 2020 qua undercard, nog een 20 tal te gaan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.901
8.543
Contracten he, waren ook voorzien voor 2020. Op dit moment is de zondag 1 op 1 met 2020 qua undercard, nog een 20 tal te gaan.
Ja, maar je kan makkelijk schuiven naar andere festivals toch? Doen ze de hele tijd. Keane stond trouwens op de zaterdag geloof ik.

Richard Hawley, ook op de zondag van 2020, is naar Cactusfestival verschoven. Sowieso benieuwd naar de Barn lineup van die dag. 'Joep Beving - Big Thief - Kacey Musgraves - Richard Hawley - Michael Kiwanuka - Thom Yorke himself' was er eentje om in te kaderen.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.396
1.900
Dan staat Keane toch beter op deze zondag dan op die zaterdag alleszins. Maar ik stoor me niet aan die band, toch niet zoals jij dat doet. Al gezien meer kans om iets anders te zien. En is er niks anders, ideaal rustmoment zo rond een uur of 16, ik zie alleen voordelen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken