Pukkelpop 2026

Backyard al open op donderdag super! Reuze benieuwd welke locatie die krijgt op het festivalterrein en of het nog steeds openlucht is of een tent krijgt.

Zwakke donderdag. dEUS wel leuk maar inderdaad niet in de core van dat donderdagpubliek.

In vergelijking met vorig jaar Bazart, Eefje, Roxy Dekker, Frenna, J. Bernardt...

Ik hoef hier buiten dEUS eigenlijk niets van te zien.
Vorig jaar was ook erg in mijn straatje en was inderdaad erg goed. Maar ik blijf erbij dat het een extra dag is die veel andere festivals niet hebben. Op Lowlands weet ik niet wat ze op de donderdagavond doen, maar niet zo mooi als Pukkelpop. En die hebben al helemaal geen dEUS die ook gewoon op een reguliere dag als Marqueeheadliner kan staan.

Vorig jaar was ook erg in mijn straatje en was inderdaad erg goed. Maar ik blijf erbij dat het een extra dag is die veel andere festivals niet hebben. Op Lowlands weet ik niet wat ze op de donderdagavond doen, maar niet zo mooi als Pukkelpop. En die hebben al helemaal geen dEUS die ook gewoon op een reguliere dag als Marqueeheadliner kan staan.
We beginnen verwend te worden! 😅

• Leuk
Waarderingen: Chiel
dEUS op die donderdag wordt echt een stampesvolle marquee
Lijkt me niet, totaal geen 'match' met het PKP-publiek. Vorig jaar stond amper volk voor groepen als Idles, Vampire Weekend ... en dan is dEUS nog een heel stuk ouder. En zelfs tijdens Bazart (Exit) kon je vorig jaar makkelijk binnen en buiten wandelen.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Lijkt me niet, totaal geen 'match' met het PKP-publiek. Vorig jaar stond amper volk voor groepen als Idles, Vampire Weekend ... en dan is dEUS nog een heel stuk ouder. En zelfs tijdens Bazart (Exit) kon je vorig jaar makkelijk binnen en buiten wandelen.
Ik denk ook dat dat gaat meevallen.
Op de website, in de update sectie staat “And if you think the party starts on Friday, you're already 29 artists behind” op de Donderdag line-up pagina tel ik maar 28 namen… 🤔
Deze vind ik ook een interessante. Zeker omdat ze de update afsluiten met "Binnenkort nog meer reveals, nog meer verrassingen, nog veel meer Pukkelpop!"

dEUS heeft wel geen concurrentie van gelijkgezinde bands op dat tijdstip, IDLES en Vampire Weekend hadden dat wel volgens mij?
Sowieso is de donderdag compacter dus ik verwacht wel een behoorlijk volle Marquee eigenlijk. Het is al een hele poos geleden dat ze op PKP stonden.

Dit jaar is ook veel meer rock-oriented geboekt, dus een act als dEUS past daar toch gewoon keigoed bij. In ieder geval heel blij mee. 🎉

Backyard gaat verwisseld worden met de lift nu ben ik er zeker van
Heel interessant artikel van het nieuwsblad over de opbouw die vandaag officieel begonnen is ik deel het hier voor wie het zoals mij ook kan lezen voor de geïnteresseerden.
https://www.nieuwsblad.be/regio/lim...3.html?utm_medium=referral&utm_campaign=share

Bekijk bijlage 21842
⬆️stukje van het artikel.
Simpelweg de lift en backyard ruilen lijkt me niet doenbaar met de luidsprekers buiten de marquee, tenzij backyard een tent wordt.

En als ze gewoon allemaal op hun plaats blijven?

De lift gesloten, maar de backyard, de eetstanden tussen lift en backyard, de toiletten aan de backyard, de zware bieren toog en ook PKP café allemaal open? Zo creëer je meer ruimte en logistieke capaciteit, want op donderdag is het de laatste jaren echt koppenlopen.

• Leuk
Waarderingen: elo
En als ze gewoon allemaal op hun plaats blijven?

De lift gesloten, maar de backyard, de eetstanden tussen lift en backyard, de toiletten aan de backyard, de zware bieren toog en ook PKP café allemaal open? Zo creëer je meer ruimte en logistieke capaciteit, want op donderdag is het de laatste jaren echt koppenlopen.
Mij lijkt dit het meest voor de hand liggend. Gewoon Lift afsluiten is best mogelijk.

Users who are viewing this thread