Pukkelpop 2026

Over die vrijdag. Ik blijf me afvragen of Ki/Ki (uiteindelijk een DJ) niet de Boiler doet, en een Major Lazer of Kelis niet in die Wave staat? In de huidige clashfinder heb je nu 3 Benelux namen als 3 grootste namen na elkaar (Ki/Ki, Merol, Charlotte Adigery) op zo'n prominent podium. Dat zou voor Pukkelpop zelfs nogal... karig zijn niet?

Sowieso opvallend veel Benelux dingen in de Wave dit jaar.
Major Lazer zou Main zijn, en vergelijkbare spot met wat ze op Coachella deden.

Ki/Ki is zoals eerder hier al gezegd, een erg grote naam. Vergeet niet dat er al heel wat grote namen staan dit jaar, die best wat budget opslorpen.

Was er hier vroeger niet iemand die een overzicht maakte van wat de verschillen waren qua namen tussen Pukkelpop en Lowlands? Vond ik altijd wel interessant om te zien. Met de grote aanwezigheid van Belgische namen op Pukkelpop misschien meer verschillen dan anders?

Was er hier vroeger niet iemand die een overzicht maakte van wat de verschillen waren qua namen tussen Pukkelpop en Lowlands? Vond ik altijd wel interessant om te zien. Met de grote aanwezigheid van Belgische namen op Pukkelpop misschien meer verschillen dan anders?
Klopt, vorig jaar had ik die wel gemaakt, maar is wel tijdsrovend omdat het foutloos moet. Zal dit binnenkort wel eens doen.

• Geweldig
Waarderingen: LanderV
Net voor de uitverkoop van de dagtickets toch maar een ticket voor een dag gekocht. Voor vrijdag gekozen, vooral om toch maar eens Geese te kunnen zien (hun plaat bevalt me toch beter na meerdere luisterbeurten) en om eventueel ook de donderdag, als er iets staat wat me interesseert, te kunnen gaan.

Met de toevoegingen sindsdien is er uiteindelijk op elke dag wel een leuk traject mogelijk.

Hier wat ik op vrijdag plan te zien (en op zaterdag en zondag zou gaan zien).

Vrijdag:
Zeker zien:
Wednesday, Geese, Earl Sweatshirt & MIKE, Maria Iskariot, Charlotte Adigéry & Bolis Pupul, Basement, Ninajirachi, Wild Classical Music Ensemble, Soulwax, Audrey Hobert
Checken indien de timetable het toelaat: Supermodel*, Nxdia, Turnstile, uwase, Chloe Qisha, Djo
Kort stukje misschien: Camille Yembe, Hudson Freeman, Jane Remover, Lambrini Girls, Yungblud, The Hives, Kelis

Zaterdag:
Zeker zien:
Greg Freeman, Dove Ellis, Maruja, Underworld, Deafheaven, Wet Leg
Checken indien de timetable het toelaat: Dijon, Wunderhorse, Apparat, Gurriers, RONKER, Amyl & The Sniffers, Florence + The Machine
Kort stukje misschien: NU GENEA Live Band

Zondag:
Zeker zien:
Shaking Hand, Baxter Dury, Kurt Vile & The Violators, Sprints, Pale Jay, Chat Pile, Tyler Ballgame, TJE, Tyler, the Creator, Blood Orange, DIW Voormiddagsoirée, Violet Grohl
Checken indien de timetable het toelaat: Trash Talk, Speed
Kort stukje misschien: Zara Larsson, S10, Eefje de Visser,

(misschien nog een ticket voor zondag proberen te bekomen)

En jullie?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Moniek
Vrijdag: Turnstile, Djo, Geese, Wednesday, Charlotte Adigéry & Bolis Pupul, Basement, Jalen Ngonda

Zaterdag: Deftones, Wet Leg, Dijon, Apparat, Dove Ellis, Maruja, Deafheaven

Zondag: Sombr, Blood Orange, Kurt Vile & Violators, Tyler Ballgame, Shaking Hand, Bluai, Tyler, The Creator

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en Bubba
Twee vragen:
Klopt het dat als je een dagticket voor zondag incl camping relax hebt dat je dan zaterdag al je tent mag opslaan en slapen op de camping relax en dan wakker worden om vroeg te genieten van de ideale wereld en de rest van de line-up om dan zondagnacht terug te slapen in je tent en maandagmorgen gratis met de tram huiswaarts te sporen?
is het trouwens zo dat je zaterdag om middernacht wordt toegelaten tot het terrein van Pukkelpop en dan nog een deel van de headline act en het nachtprogramma kunt zien bv Underworld om dan zondagmiddag terug te gaan?

Twee vragen:
Klopt het dat als je een dagticket voor zondag incl camping relax hebt dat je dan zaterdag al je tent mag opslaan en slapen op de camping relax en dan wakker worden om vroeg te genieten van de ideale wereld en de rest van de line-up om dan zondagnacht terug te slapen in je tent en maandagmorgen gratis met de tram huiswaarts te sporen?
is het trouwens zo dat je zaterdag om middernacht wordt toegelaten tot het terrein van Pukkelpop en dan nog een deel van de headline act en het nachtprogramma kunt zien bv Underworld om dan zondagmiddag terug te gaan?
Ja en ja

Wot??

Die 2e ja heb ik me nooit gerealiseerd. Op Werchter is dat niet het geval, voor zover ik weet.

Maar zou dus betekenen dat wij met ons zondagticket nog een staartje Florence & the Machine mee kunnen pakken & Underworld volledig. 😲

• Leuk
Waarderingen: Golski
Wot??

Die 2e ja heb ik me nooit gerealiseerd. Op Werchter is dat niet het geval, voor zover ik weet.

Maar zou dus betekenen dat wij met ons zondagticket nog een staartje Florence & the Machine mee kunnen pakken & Underworld volledig. 😲

In mijn ervaring kan je met een zondagticket na het einde van de laatste zaterdag main act al het terrein op. Ddus je gaat Florence alleen op een afstand horen, Underworld kan je volledig meepakken.

In mijn ervaring kan je met een zondagticket na het einde van de laatste zaterdag main act al het terrein op. Ddus je gaat Florence alleen op een afstand horen, Underworld kan je volledig meepakken.
Ook al een vette bonus.

'We're really sorry to announce that we'll no longer be performing at Ypsigrock festival.

This wasn't an easy decision because we've played the festival before as 2manydjs, really loved it and were looking forward to bringing the full Soulwax show this year. Sadly after careful consideration, we've had to step back due to the rising production costs involved in bringing our show around the world. As much as we want to be there, moving forward with Ypsigrock would unfortunately mean taking a significant financial loss, which isn't sustainable for us right now.

We never take cancellation lightly, we're truly disappointed and we appreciate your understanding.

We hope to see you very soon, Sicily!
Soulwax»

Bijlagen

• FB_IMG_1778141169034.jpg
    FB_IMG_1778141169034.jpg
    91,8 KB · Weergaven: 38
  • Sad
Waarderingen: Gigi21
'We're really sorry to announce that we'll no longer be performing at Ypsigrock festival.

This wasn't an easy decision because we've played the festival before as 2manydjs, really loved it and were looking forward to bringing the full Soulwax show this year. Sadly after careful consideration, we've had to step back due to the rising production costs involved in bringing our show around the world. As much as we want to be there, moving forward with Ypsigrock would unfortunately mean taking a significant financial loss, which isn't sustainable for us right now.

We never take cancellation lightly, we're truly disappointed and we appreciate your understanding.

We hope to see you very soon, Sicily!
Soulwax»

Ik waardeer het dat ze op z'n minst eerlijk zijn over de reden, en niet een reden als 'family problems' of 'artist fatigue' meegeven. Denk dat Pukkelpop niet in gevaar komt, maar ben benieuwd wat het met hun andere zuid-Europa data zal doen.

• Leuk
Waarderingen: Golski en DDave
Ik waardeer het dat ze op z'n minst eerlijk zijn over de reden, en niet een reden als 'family problems' of 'artist fatigue' meegeven. Denk dat Pukkelpop niet in gevaar komt, maar ben benieuwd wat het met hun andere zuid-Europa data zal doen.
Hopelijk gaan buitenlandse bands niet hetzelfde doen met PKP...

Hopelijk gaan buitenlandse bands niet hetzelfde doen met PKP...
Als ik lees over Brussels Airlines dat mogelijks deze zomer vluchten zou annuleren omtrent een tekort aan Kerosine vrees ik dat er bands ook hun tourschema gaan moeten aanpassen door onverwachte wendingen in deze energiecrisis. Last minute cancellations zijn een hatelijk dingetje.

De karrenvracht aan BE/NL dingen lijkt wel nog groter dan andere jaren. Lijken er elk jaar meer te worden.
Ik tel Belgische namen vrij-zon:

2010: 41 / 198 21%
2014: 54 / 225 24%
2015: 55 / 247 22%
2019: 47 / 180 26%
2024: 45 / 154 29%
2025: 45 / 157 29%
2026: 25 / 127 20% (komen wel nog een hoop belgische DJ's bij)

Je hebt wel een toename, maar lijkt al enkele jaren geleden voltrokken.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: davadude en mattman
Ik tel Belgische namen vrij-zon:

2010: 41 / 198 21%
2014: 54 / 225 24%
2015: 55 / 247 22%
2019: 47 / 180 26%
2024: 45 / 154 29%
2025: 45 / 157 29%
2026: 25 / 127 20% (komen wel nog een hoop belgische DJ's bij)

Je hebt wel een toename, maar lijkt al enkele jaren geleden voltrokken.
Denk als je de NL namen erbij rekent, je boven de 40% zou uitkomen.

Users who are viewing this thread