Pukkelpop 2026

Het is toch niet de bedoeling dat daar tienduizend man staat? Een klein, gezellig podium op maat van de fans van stevige gitaren. Wat is daar mis mee? Als er dagelijks een 1.500 à 2.000 mensen (van de 66.000) richting Backyard trekken, is dat toch al prima. WC's en de drankstanden vlakbij. Ideaal.
Tja hangt natuurlijk van de organisatie af of ze nog willen investeren in dit, denk dat de kosten/baten beter uitdraait voor de wave/DH, persoonlijk ga ik geen 300 euro uitgeven aan bands die ik in de kavka kan gaan zien voor 25 euro.

• Leuk
Waarderingen: aub meer concerten
Vervanger van Neil Young in Zottegem, je voelt het aan alles!

De terugkeer van live is live kaapt natuurlijk ook al 3 potentiele headliners, de echte wauw namen zijn er niet
Komaan denk je nu echt dat Iron Maiden, Nick Cave of Robbie hun plaats nog hebben op een festival als PP? Iedereen maar bashen op Live is Live maar ik zie behalve in werchter ze nog nergens programmeren...

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Tja het is daar ook wel klein en in Limburg leeft de metal/hardcore/punk nog (zie graspop) maar opnieuw hoe lang nog?
Zelfs Rock Werchter heeft onlangs een podium zoals The Slope gebouwd om veel bands in deze stijl te kunnen ontvangen, terwijl bands als Rise Against, A Perfect Circle en Social Distortion naar hun grotere podia worden gestuurd.

Ik ben eigenlijk al best enthousiast. Tyler, Deftones, Turnstile zijn frisse, relevante headliners. (Ondanks de leeftijd van Deftones.) Florence werd nog wel eens tijd, en prima nieuwe plaat. Zara Larsson, Blood Orange en Dijon liepen terecht in de kijker het afgelopen jaar. En over Underworld, Amyl, Hives, Kelis en zelfs Schmajor Lazer hoor je mij ook niet klagen. :)

Wet Leg, Dijon, Wunderhorse: daar kijk ik alvast naar uit
Ik vraag me af waar Role Model en Ravyn Lenae blijven in de aankondigingen
Overall wel al best blij met de bekende namen zaterdag al in hoeveelheid al het meest, zondag is voor mij de beste dag naar mijn eigen smaak en vrijdag heeft toch ook al wat te bieden
De hype rond Geese snap ik niet zelfs na 3 keer een aantal liedjes te beluisteren

• Leuk
Waarderingen: koolket
Is er verschil tussen Camping Chill & Camping Relax qua sfeer / drukte / geluid / mensen? Ik vraag dit als “oudere” (kuch dertiger kuch) festivalganger die wel wat meer rust kan gebruiken. Tips voor wat ik moet kiezen?

Zeer content met de namen vandaag trouwens. Wunderhorse ❤️

• Leuk
Waarderingen: davadude
Is er verschil tussen Camping Chill & Camping Relax qua sfeer / drukte / geluid / mensen? Ik vraag dit als “oudere” (kuch dertiger kuch) festivalganger die wel wat meer rust kan gebruiken. Tips voor wat ik moet kiezen?

De afstand vooral dacht ik. Chill is mega en zou ik niet kiezen. Dat is Cara land.

Camping chill laat je best links liggen dan, als je rust wil. Camping relax is veel rustiger.

• Leuk
Waarderingen: tosti
Tja hangt natuurlijk van de organisatie af of ze nog willen investeren in dit, denk dat de kosten/baten beter uitdraait voor de wave/DH, persoonlijk ga ik geen 300 euro uitgeven aan bands die ik in de kavka kan gaan zien voor 25 euro.
De ROI bij de Backyard is volgens mij juist groter dan op andere podia. De doorsnee Backyard-bezoeker consumeert volgens mij gemiddeld meer op het terrein dan andere bezoekers. Drank, eten, merch.

En de afstand naar relax valt heus mee. Als je achteraan op camping chill ligt, stap je evenver als naar camping relax. Met het verschil dat je onderweg nog bij de Chiro kan stoppen voor een “Big bakkes”.

• Leuk
Waarderingen: Nijntje en davadude

Om nog even de ervaringen te bevestigen: camping chill is altijd luidruchtig en weinig rust, en de afgelopen keren voelde het zelfs alsof wij moesten proppen om onze tenten nog op de camping te krijgen. Camping relax is de keren dat ik ben geweest erg rustig, s'nachts rustig kunnen slapen zonder problemen en voelt de camping als ruimer aan. Daarnaast is het echt maar 5 minuten extra lopen.

• Leuk
Waarderingen: tosti

Users who are viewing this thread