Pukkelpop 2026

zou pukkelpop niet eerder willen beginnen verkopen aangezien de tickets vanaf maart duurder worden door de btw?

Dan zou Pukkelpop zijn ticketverkoop of in de krokusvakantie moeten starten, of een week later dan vorig jaar en dat zie ik beiden niet gebeuren eerlijk gezegd.
Tja, we zullen hoe dan ook een dubbel en dikke teaser krijgen van het festival. Als je ziet dat ze al voor een wensenlijstje een countdownklok inzetten...

Gevoelsmatig zal Rock Werchter het de komende weken nog even naar zich willen trekken, zoals gewoonlijk. En die hun lineup nog even willen vervolledigen.

Tja, we zullen hoe dan ook een dubbel en dikke teaser krijgen van het festival. Als je ziet dat ze al voor een wensenlijstje een countdownklok inzetten...

Gevoelsmatig zal Rock Werchter het de komende weken nog even naar zich willen trekken, zoals gewoonlijk. En die hun lineup nog even willen vervolledigen.
dan kunnen ze toch niet meer lang wachten met het aankondigen van namen als ze ook de ticketverkoop van Pukkelpop vroeg willen starten

ik ga een laatste gok doen:

Zara Larsson - Yungblud - Florence + The Machine

Turnstile - Tyler, the Creator - Charlotte de Witte

Fontaines DC - Pommelien Thijs - Charli XCX

Blood orange - Dijon - Four tet - Clipse - Wilco - Wunderhorse - Interpol - Amyl & The Sniffers - Geese - Lambrini Girls - Sombr - Ravyn Lanae - Baby Keem - Rex Orange Country - PinkPantheress

• Verdrietig
  • Metal!
Waarderingen: Elle Marie en DDave
Dus als de ticketverkoop dit jaar effectief vroeger start (zoals ikzelf ook gehoord heb) én ze volgen hetzelfde stramien als volgend jaar, dan zou dit de werkwijze moeten zijn:

• 20/21/22 januari: de headliners
  • woensdag 28 januari: pakketje namen
  • woensdag 4 februari: pakketje namen
  • zaterdag 7 februari: start ticketverkoop

Dus ofwel starten ze de ticketverkoop dit jaar met iets minder namen (headliners + 1 pakketje?), ofwel starten ze de ticketverkoop pas na de krokusvakantie (zaterdag 28 februari) wat ik persoonlijk zeer vreemd zou vinden want dat is nog later dan vorig jaar (22 februari).
Dit wordt hem dus al niet. En ticketverkoop in de krokus zal hem ook niet worden.

Dan maar zoiets?

• 3/4/5 februari: de headliners
  • woensdag 11 februari: pakketje namen
  • woensdag 25 februari: pakketje namen
  • zaterdag 28 februari: start ticketverkoop

• Leuk
  • 100
Waarderingen: mattman en elo

Blood orange - Dijon - Four tet - Clipse - Wilco - Wunderhorse - Interpol - Amyl & The Sniffers - Geese - Lambrini Girls - Sombr - Ravyn Lanae - Baby Keem - Rex Orange Country - PinkPantheress
Ze gaan Pommelien écht niet nog een derde jaar op rij boeken. En Charli zou hoger staan dan Zara. Gevoelsmatig toch op z'n minst.

• Leuk
Waarderingen: Mr. Y
Ze gaan Pommelien écht niet nog een derde jaar op rij boeken. En Charli zou hoger staan dan Zara. Gevoelsmatig toch op z'n minst.
In deze voorspelling staat ze toch ook hoger? Florence, CDW en Charli als afsluiters hier. Zara derdelaatste.

• Leuk
Waarderingen: emilejol
Dit wordt hem dus al niet. En ticketverkoop in de krokus zal hem ook niet worden.

Dan maar zoiets?

• 3/4/5 februari: de headliners
  • woensdag 11 februari: pakketje namen
  • woensdag 25 februari: pakketje namen
  • zaterdag 28 februari: start ticketverkoop
een dag ticketverkoop voor BTWverhoging is te weinig: ticketverkoop moet minstens één week voor één maart van start gaan zodat je kunt aftellen naar de BTW-verhoging.

een dag ticketverkoop voor BTWverhoging is te weinig: ticketverkoop moet minstens één week voor één maart van start gaan zodat je kunt aftellen naar de BTW-verhoging.
Of gewoon na de BTW verhoging he, zodat ze niet moeten communiceren over een verhoging maar met één dezelfde prijs moeten werken.

• Leuk
Waarderingen: RuneBrico

Als Sombr er staat, zal die net geen headliner zijn, hoe gek het ook mag klinken. Maar die is immens populair. Zie hoeveel mensen alleen al een ticket zoeken voor de ab😅

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
ho! ho!, ze moeten eerst nog de winnaar van de wishlist bekend maken eerder beginnen ze niet met de ticketverkoop die begint pas als dat bekend is het staat op de website bij het wedstrijd regelement en een heel aantal pagina's terug toen de wishlist geopend werd heb ik dat hier al eens vermeld. soit, als ik dat hier op het pukkelpop 2026 topic allemaal lees wordt het hoog tijd dat ze eraan beginnen.

Laatst bewerkt:
Eppo hiernet op Radio 1.

De vijf zaken die hij tipt van ESNS:
- Nusantara Beat (dance uit Nederland, à la Altin Gün)
- GANS (Engels rockduo, bas en drum, punky en energiek. Dé adrenalinebom van het weekend volgens Eppo)
- Min Taka (Nederlands/Turks: Turkse protestsongvibe gemengd met Engelse teksten, Chapel Roan-achtige pop, ijzersterke muzikanten bij haar)
- Dressed Like Boys (uiteraard)
- Dove Ellis (Iers, de revelatie blijkbaar, tussen indie en folk, prachtige stem. Heeft Eppo zelf wel niet gezien, maar iedereen had het erover, één van de grote tips voor morgen blijkbaar. "Wie weet heb ik ze al geboekt voor Pukkelpop" voegt hij eraan toe)

Eppo hiernet op Radio 1.

De vijf zaken die hij tipt van ESNS:
- Nusantara Beat (dance uit Nederland, à la Altin Gün)
- GANS (Engels rockduo, bas en drum, punky en energiek. Dé adrenalinebom van het weekend volgens Eppo)
- Min Taka (Nederlands/Turks: Turkse protestsongvibe gemengd met Engelse teksten, Chapel Roan-achtige pop, ijzersterke muzikanten bij haar)
- Dressed Like Boys (uiteraard)
- Dove Ellis (Iers, de revelatie blijkbaar, tussen indie en folk, prachtige stem. Heeft Eppo zelf wel niet gezien, maar iedereen had het erover, één van de grote tips voor morgen blijkbaar. "Wie weet heb ik ze al geboekt voor Pukkelpop" voegt hij eraan toe)
Dove Ellis werd ook door 3voor12 en Humo getipt als dé revelatie!

Dove Ellis ìs dan ook de revelatie. Gaat wel op PKP staan als die dan tourt.

Users who are viewing this thread

• jopo