Pukkelpop 2026

Tyler is zo'n naam die dan net niet goed gaat vallen zoals Charli dit jaar.

Florence + Machine • RAYE
Charli XCX • Turnstile
Dave • Zara Larsson • BE act

Zoiets?

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en jimmywe
Electric Picnic (28-30 augustus in Ierland) kondigt ook net zijn eerste namen aan: Fontaines DC, Gorillaz, CMAT, Sombr, Zara Larsson, Skepta, Wunderhorse, Role Model en Geese.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie en elo
Tyler, The Creator - Turnstile
Raye - Deftones - Sombr
Charli XCX - Zara Larsson

We mogen de klassieke bizarre zaterdagconstructie niet vergeten he.
Ik volg Elo wel. Door een of andere reden zie ik Tyler het ook niet halen. Florence in de plaats en je zal er niet ver vanaf zitten.

Tyler, The Creator - Turnstile
Raye - Deftones - Sombr
Charli XCX - Zara Larsson

We mogen de klassieke bizarre zaterdagconstructie niet vergeten he.
Dit is wel schromelijke overschatting ben ik bang. Het lijkt echt te mooi om waar te zijn.

Turnstile - Charli XCX
Raye - Florence
Pommelien Thijs - CDW

(onderling kan er natuurlijk vlot geswitcht worden)

Deftones lijkt Lokerse ook een optie. Match met PKP lijkt me minder. Maar het kan.

Also, Fontaines dus niét exclusief naar R&L. Of ze in de UK blijven is even de vraag. Anders gewoon op de IDLES plek denk ik.

Dit is wel schromelijke overschatting ben ik bang. Het lijkt echt te mooi om waar te zijn.
Huh? Ik heb er net rekening mee genomen om geen te grote namen bij elkaar te zetten. Twijfelde nog aan Raye én Florence, maar dat leek me wat te veel van het goede (al was de combi Killers, Florence én Macklemore ook niet echt de verkoopsvetpot).

Ik vrees dat ik na twee jaar met echt goede line-ups (naar mijn smaak) en deze potentiële headliners waarschijnlijk een jaar van Pukkelpop wegblijf, tenzij ze met een fantastische undercard komen. Ik heb de meeste potentiële headliners en subs de afgelopen drie jaar voorbij zien komen, en degenen die ik nog niet heb gezien, zijn niet mijn ding. Pulp in the Marquee is waarschijnlijk mijn grootste wens.

• Leuk
Waarderingen: bartv
Charli had ik wel niet meer verwacht. Als ze Lorde daarvoor zetten, gaan ze toch weer vlotjes verkopen. Maar het moet juist passen natuurlijk. En dan nog een dagje met Turnstile en Amyl onder Tyler (hopelijk) en je hebt al twee mooie gevarieerde pukkelpopdagen.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Heel blij dat Charli weer op de radar is, ik had de hoop al opgegeven. Wat is de kans op Lorde en Charli XCX op dezelfde dag?
Als ze daarin slagen, is het wat mij betreft dé boeking van de afgelopen jaren. De kans om hen 2 samen girl, so confusing te kunnen zien brengen... (is nog maar een handvol keren gebeurd)

• Leuk
Waarderingen: zeddvdv en Elle Marie
Fontaines, Geese, Skepta, Sombr, Zara Larsson, Role Model en Wunderhorse nu ook aangekondigd voor Electric Picnic. Valt ook de week na Pukkelpop.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie

Users who are viewing this thread