Ik vrees dat het uitverkopen hier geen goede zaken gedaan heeft.De strategie lijkt veranderd. Festival nagenoeg uitverkocht, binnenkort een dikke worp, poster erbij. Dan heeft die zondag ook meer cachet en zal die ook uitverkopen.
Ik snap de redenering niet? Waarom zou een artiest "laat maar" zeggen tegen een festival waar gegarandeerd 66.000 mensen gaan rondlopen? Of wil een artiest tegenwoordig alleen voor de eigen fans spelen? Trouwens, iedereen heeft een ticket kunnen kopen, ik heb zelf bv. nog nooit een ticket gekocht voor een festival voor één artiest. Er zullen dus wel genoeg fans van Killer Mike zijn die toch al een combiticket of zaterdagticket in the pocket hebben, ook al wisten ze nog niet dat Killer Mike ging komen.Ik vrees dat het uitverkopen hier geen goede zaken gedaan heeft.
Zo'n Killer Mike staat ineens op een zaterdag die uitverkocht is, met ook nog eens geen mogelijkheid om combi's te kopen. Zijn fans kunnen hem dus niet zien in België dit jaar. Kan me voorstellen dat zulke internationale namen iets hebben van, laat maar...
Maar ik hoop dat ik het mis heb en dat het twee weken op rij aan een foute persfoto of een ingedommelde agent zal liggen.
Dat is dus waar je op moet hopen. Je wil als artiest toch gewoon dat je fans je kunnen zien?Ik snap de redenering niet? Waarom zou een artiest "laat maar" zeggen tegen een festival waar gegarandeerd 66.000 mensen gaan rondlopen? Of wil een artiest tegenwoordig alleen voor de eigen fans spelen? Trouwens, iedereen heeft een ticket kunnen kopen, ik heb zelf bv. nog nooit een ticket gekocht voor een festival voor één artiest. Er zullen dus wel genoeg fans van Killer Mike zijn die toch al een combiticket of zaterdagticket in the pocket hebben, ook al wisten ze nog niet dat Killer Mike ging komen.
inderdaad, volgende week ineens een grote worp met wat sterke publiekstrekkers erbij voor zondag lijkt me het voorkeursscenarioDe strategie lijkt veranderd. Festival nagenoeg uitverkocht, binnenkort een dikke worp, poster erbij. Dan heeft die zondag ook meer cachet en zal die ook uitverkopen.
Al die fans, gaan enorm balen dat ze hem nu missen. Dus bij een volgende stop in België gaan die ook geen seconde twijfelen en meteen een ticket kopen. Wat resulteert in een snelle uitverkoop. En daat oogt heel goed als artiest zijnde. Heeft ook voordelen hoor zo'n uitverkocht festival spelen.Dat is dus waar je op moet hopen. Je wil als artiest toch gewoon dat je fans je kunnen zien?
Ik ben grote fan. Als ik geen combi had, dan had Killer Mike voor mij wel een extra argument vinden voor een dagticket ja.
Ik hoop dat elke agent zo redeneert.Al die fans, gaan enorm balen dat ze hem nu missen. Dus bij een volgende stop in België gaan die ook geen seconde twijfelen en meteen een ticket kopen. Wat resulteert in een snelle uitverkoop. En daat oogt heel goed als artiest zijnde. Heeft ook voordelen hoor zo'n uitverkocht festival spelen.
Dat denk ik ook. De strategie van vorig jaar is daarom nog niet die van dit jaar. Niemand heeft hier ooit bevestigd dat ze dat dit jaar opnieuw zouden doen. Ik zou er ook niets achter zoeken. Na een dikke voorverkoop plots enorm gaan beknibbelen op artiesten, dat betaalt zich volgend jaar of het jaar erop cash uit dus dat gaan ze echt niet doen.Of misschien was het sowieso van bij het begin al het plan om wekelijks een drop te doen tot aan de start van de ticketverkoop en dan een maandje te wachten voor volgende namen?
Met gissen ontstaan de wildste theorieën, terwijl er misschien gewoon niets achter gezocht moet worden.
Nog steeds snap ik de redenering niet. Lowlands is op een kwartier uitverkocht, Glastonbury en co ook; dat houdt toch geen enkele artiest tegen om op die festivals te spelen?Dat is dus waar je op moet hopen. Je wil als artiest toch gewoon dat je fans je kunnen zien?
Ik ben grote fan. Als ik geen combi had, dan had Killer Mike voor mij wel een extra argument vinden voor een dagticket ja.
Het lijkt me een geval van een aantal mensen die hier een bepaalde verwachting creëren ("er komt elke week een nieuwe batch namen") die wellicht nergens op gebaseerd is, maar dan wel als waarheid aangenomen wordt, om dan vervolgens te gaan klagen dat die zelf geproduceerde verwachting niet overeenstemt met de realiteit.Dat denk ik ook. De strategie van vorig jaar is daarom nog niet die van dit jaar. Niemand heeft hier ooit bevestigd dat ze dat dit jaar opnieuw zouden doen. Ik zou er ook niets achter zoeken. Na een dikke voorverkoop plots enorm gaan beknibbelen op artiesten, dat betaalt zich volgend jaar of het jaar erop cash uit dus dat gaan ze echt niet doen.
Het is toch ook een verwachting die PKP creëert? Hun aankondigingsstrategie dit jaar was gelijkaardig met vorig jaar (headliners gespreid over een week aankondigen, de weken erna groepjes met namen). Alleen zijn de wekelijkse drops dit jaar vroeger geëindigd, vorig jaar kreeg je drops tot de paasvakantie.Het lijkt me een geval van een aantal mensen die hier een bepaalde verwachting creëren ("er komt elke week een nieuwe batch namen") die wellicht nergens op gebaseerd is, maar dan wel als waarheid aangenomen wordt, om dan vervolgens te gaan klagen dat die zelf geproduceerde verwachting niet overeenstemt met de realiteit.
Ik ben er nog altijd vrij gerust in dat PKP het niet bij deze 40 namen gaat laten![]()