Pukkelpop 2024

pavaha

Playlistbediener
25 aug 2019
24
22
Heb een klein vraagje, ik ga reeds 20 jaar naar de festivals en concerten. Ik zie regelmatig belgische groepen in kleinere en grote zalen en vroeg mij af hoe het komt dat mensen nog zo enthousiast zijn als er zoveel belgische groepen spelen op de belgische festivals? Begrijp mij niet verkeerd ik vind veel belgische groepen keigoed maar je kan ze bijna ieder weekend gaan zien in de lokale jeugdhuizen of concertzalen nee? Ik verwacht meestal op festivals meer groepen die men 1 maal per jaar kan zien of exclusieve optredens of zo maar niet al die belgische groepen of dj's die men reeds 100 maal heeft kunnen zien.
Een punt waar ik me aansluit. Na ook voor mij ca. 20 jaar concerten en festivals ga ik bands (die ik echt steengoed vindt) uit de weg. Puur omdat ik ze te vaak gezien heb. Voor mij gaat het zeker om de bands/artiesten die ik nog nooit gezien heb en voor een nieuwe ervaring zorgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: koolket

Bungle Jungle

Nieuw lid
8 mrt 2024
2
0
Ik zie hier niet onmiddellijk een topic staan ivm praktische vragen zoals parking, dus ik stel ze hier even.

Is meer dan 20 jaar geleden dat ik geweest ben naar Pukkelpop. Nu voor één dagje heen en terug. Met de auto. Tips waar best te parkeren? Zijn er meerdere opties? Of is het gewoon aankomen en de richtlijnen volgen ter plekke?rg

Ben je van Limburg? De reden waarom ik het vraag is omdat er elke PP-nacht nachtbussen rijden over heel Limburg.
 

aardvark

Campingartiest
24 aug 2023
50
32
Stake in 2023 in de Marquee was één van dé hoogtepunten van die editie meende ik me nochtans te herinneren.
Denk dat je verwart met Brutus. Die speelden vorig jaar de Marquee plat. Stake verwoestte het jaar ervoor de Club. Steak nr 8 stond in 2018 én in 2019 in de Marquee.
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Heb een klein vraagje, ik ga reeds 20 jaar naar de festivals en concerten. Ik zie regelmatig belgische groepen in kleinere en grote zalen en vroeg mij af hoe het komt dat mensen nog zo enthousiast zijn als er zoveel belgische groepen spelen op de belgische festivals? Begrijp mij niet verkeerd ik vind veel belgische groepen keigoed maar je kan ze bijna ieder weekend gaan zien in de lokale jeugdhuizen of concertzalen nee? Ik verwacht meestal op festivals meer groepen die men 1 maal per jaar kan zien of exclusieve optredens of zo maar niet al die belgische groepen of dj's die men reeds 100 maal heeft kunnen zien.
Dezelfde vraag kan je stellen over buitenlandse bands die elk jaar meerdere keren in België optreden, toch? Wat maakt het uit of een band uit eigen land komt of uit het buitenland? Als het optreden maar goed is. Belgische bands doen vaak extra hun best op de grote festivals, omdat het ook voor hen iets speciaals is en blijft. Voor sommige buitenlandse bands is het al een prestatie als ze weten in welk land ze zich bevinden.
 
  • Leuk
Waarderingen: roluf

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
151
65
Ik zie hier niet onmiddellijk een topic staan ivm praktische vragen zoals parking, dus ik stel ze hier even.

Is meer dan 20 jaar geleden dat ik geweest ben naar Pukkelpop. Nu voor één dagje heen en terug. Met de auto. Tips waar best te parkeren? Zijn er meerdere opties? Of is het gewoon aankomen en de richtlijnen volgen ter plekke?

Gewoon op de middenberm van de steenweg parkeren, ze brengen hem dat zelf naar een beveiligde parking, hoef je niks voor te doen. (y)
Voor de overige parkings maar eens effe wachten wat op de site gaat komen en een droogtedans doen.
Op dit moment kan je enkel sporten op de meeste plaatsen waar PKP-parkings komen, met name zwemmen.
Zowat alles staat hier in Kiewit momenteel onder water. :)
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
Heb een klein vraagje, ik ga reeds 20 jaar naar de festivals en concerten. Ik zie regelmatig belgische groepen in kleinere en grote zalen en vroeg mij af hoe het komt dat mensen nog zo enthousiast zijn als er zoveel belgische groepen spelen op de belgische festivals? Begrijp mij niet verkeerd ik vind veel belgische groepen keigoed maar je kan ze bijna ieder weekend gaan zien in de lokale jeugdhuizen of concertzalen nee? Ik verwacht meestal op festivals meer groepen die men 1 maal per jaar kan zien of exclusieve optredens of zo maar niet al die belgische groepen of dj's die men reeds 100 maal heeft kunnen zien.
is toch heel simpel,
er zijn duizenden mensen die niet iedere week naar n zaalshow gaan
ik heb nog nooit in mn leven een zaalshow van een belgische band gezien
dus ik ben superblij als er een geweldige belgische band wordt aangekondigd voor 1 van de festivals waar ik naar toe ga
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
692
630
is toch heel simpel,
er zijn duizenden mensen die niet iedere week naar n zaalshow gaan
ik heb nog nooit in mn leven een zaalshow van een belgische band gezien
dus ik ben superblij als er een geweldige Belgische band wordt aangekondigd voor 1 van de festivals waar ik naar toe ga
Same here, ik zou wss nooit een ticket kopen voor bijvoorbeeld een Balthazar, maar op een festival is de kans klein dat ik ze mis. (+ veel andere bands in het metalen genre).
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.696
Geen scherpe foto alleszins maargoed, die man gaat ooit mainstage afsluiten.
Niet dat dit me een visionair maakt, wel grappig: m'n post na Fred Again... in 2022 (een niet volledig volle Dance Hall)
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
333
270
Mogelijk een domme vraag, maar kom niet uit dat vage regelement van Pukkelpop. We hebben nog 1 combi ticket nodig. Gaat er vanaf 1 augustus een soort doorverkoopplatform open of moet je iemand vinden waarvan je die ticket kan overschrijven? Hoe zat dit vorig jaar?
 

pavaha

Playlistbediener
25 aug 2019
24
22
Mogelijk een domme vraag, maar kom niet uit dat vage regelement van Pukkelpop. We hebben nog 1 combi ticket nodig. Gaat er vanaf 1 augustus een soort doorverkoopplatform open of moet je iemand vinden waarvan je die ticket kan overschrijven? Hoe zat dit vorig jaar?
Beide vragen zijn waar. 1 augustus gaat het platform open waar je tickets kan overschrijven. Je moet dus zelf opzoek naar iemand die zijn ticket wil verkopen en die via het platform overschrijven.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.421
Beide vragen zijn waar. 1 augustus gaat het platform open waar je tickets kan overschrijven. Je moet dus zelf opzoek naar iemand die zijn ticket wil verkopen en die via het platform overschrijven.
Ja echt een rampsysteem is dat.
Ook zonder meldingen als er iets te koop komt op dat platform, je kan niet zien hoeveel de verkoper vraagt...
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
333
270
Ja echt een rampsysteem is dat.
Ook zonder meldingen als er iets te koop komt op dat platform, je kan niet zien hoeveel de verkoper vraagt...
maar je ziet dus wel eventuele verkopers? Ik ken niemand in omgeving die een ticket verkoopt, dus dat wordt heel lastig dan… En is er dan een maximaal bedrag dat een verkoper kan vragen?
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.544
835
Niet dat dit me een visionair maakt, wel grappig: m'n post na Fred Again... in 2022 (een niet volledig volle Dance Hall)
Als hij toen net zo goed was als op Lowlands hoefde je daar geen waarzegger voor te zijn! Wat een dikke show toen!
 

pavaha

Playlistbediener
25 aug 2019
24
22
maar je ziet dus wel eventuele verkopers? Ik ken niemand in omgeving die een ticket verkoopt, dus dat wordt heel lastig dan… En is er dan een maximaal bedrag dat een verkoper kan vragen?
Ik weet niet of je eventuele verkopers ziet en of er een maximum bedrag is. Ik heb het platform een keer gebruikt voor het overschrijven van een ticket en dat ging prima. Ik denk dat je zelf opzoek moet naar iemand die zijn ticket verkoopt. De combi's waren binnen 48 uur uitverkocht, er zullen heel veel mensen opzoek zijn naar tickets.
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
100
65
Dead Poet Society heeft gisteren in de Trix gehint naar een terugkeer naar België deze zomer en ze touren in augustus dus die mogen we ook al in potlood opschrijven!
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave, jarne en Kilero

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
333
270
Ik weet niet of je eventuele verkopers ziet en of er een maximum bedrag is. Ik heb het platform een keer gebruikt voor het overschrijven van een ticket en dat ging prima. Ik denk dat je zelf opzoek moet naar iemand die zijn ticket verkoopt. De combi's waren binnen 48 uur uitverkocht, er zullen heel veel mensen opzoek zijn naar tickets.
Hoe werkte dat? Krijg je een email linkje waarnaar je kan betalen en dat dan de "oude" ticket ongeldig wordt en dat je een "nieuwe" ticket krijgt met jouw naam erop? Gaat dat wel via Pukkelpop of moet je dan ook geld overmaken naar de verkoper en dat je moet afwachten of die hem met geluk gaat overzetten?
 

pavaha

Playlistbediener
25 aug 2019
24
22
De oorspronkelijke koper gaat naar het platform en maakt daar een unieke link aan met codes die op de ticket staan. De oorspronkelijke koper krijgt dan een mail met een link waar hij of zij de gegevens kan veranderen. Vervolgens moeten er wat administratieve kosten worden betaald en wordt de ticket opnieuw in pdf naar de nieuwe koper gestuurd. De barcodes in combinatie met de oude naam geeft op deze manier geen toegang meer tot het festival, alleen de nieuw ingevulde gegevens.

Je hoeft dus geen ticket kosten te betalen aan pukkelpop, dat ligt aan de onderhandeling tussen jou en de verkoper.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken