Pukkelpop 2024

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.533
1.998
t gaat ook niet om de line up
er is gewoon een duidelijk verschil in : aan de ene kant Rock werchter en pinkpop, en aan de andere kant festivals als : LL, pukkelpop en dtrh.
Daar is gewoon veel meer te beleven.
speciale areas voor de dance, theater, t eten is beter, kijk enkel naar t terrein, daarin is dtrh is toch 1000 x beter dan pinkpop
Het Pinkpop terrein is dan ook een van de slechtste die ik tot nu toe uberhaupt ben tegen gekomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Bob105

aardvark

Campingartiest
24 aug 2023
50
32
Niet dat een succesvolle verkoop van de zaterdag mij verbaast, maar voor mezelf zouden Yin yin, Amenra, Raye en NoL niet genoeg zijn om die vreselijke bovenkant te compenseren.

Combi is binnen en momenteel kan die zaterdag mij ook nauwelijks boeien. Maar...de volledige Club en zo goed als de volledige Lift en Backyard line up moet er nog door dus dat komt meer dan waarschijnlijk goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
129
105
Mijn punt was idd dat een beetje: RW moet met zijn affiches eigenlijk steeds los en vrij snel uitverkopen. Ze doen dat met steeds dezelfde formule.

Maar mij krijg je met geen stokken meer de wei van Werchter op. Afgesloten tenten, Main Stage blij als je van 100m een groep kan meepikken, randanimatie vrij weinig, kleine groepen krijgen tegenwoordig meer kansen, maar feit blijft dat 88k volk vaak te veel is om leuk te zijn.

Het totale plaatje van PKP heeft veel meer aantrek en programmeert op de impulsieve jeugd. Neem daarbij de afwisseling van muziek, feit dat je overal vrij snel bent en alle randzaken die meer dan in orde zijn en je komt tot waar we vandaag zijn.

Vergeet ook de boiler niet waar dit jaar een Hedex bvb duizenden mensen zal aantrekken.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.956
8.596
Door de ticketgekte een beetje ondergesneeuwd maar ik zal alvast beginnen met wie ik dit jaar nog op de Mainstage verwacht: Charli XCX, Louis Tomlinson, Noah Kahan, De Jeugd Van Tegenwoordig, Olivia Dean, Froukje, Pommelien Thijs en Blackwave

Voor de duidelijkheid: niet persé wat ik hoop maar wel wat me realistisch lijkt :)
Klein hoopje op Olivia Dean, The Kills, Mannequin Pussy, Tinariwen, Nabihah Iqbal, Julia Holter, Charli XCX, Blonde Redhead, Channel Tres, Baxter Dury.

Dingen als Only The Poets en Royal Otis zullen er door dat beetje StuBru hype ook wel staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonveras

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
101
65
Klein hoopje op Olivia Dean, The Kills, Mannequin Pussy, Tinariwen, Nabihah Iqbal, Julia Holter, Charli XCX, Blonde Redhead, Channel Tres, Baxter Dury.

Dingen als Only The Poets en Royal Otis zullen er door dat beetje StuBru hype ook wel staan.
Over hype gesproken: Ik zie Sophie-Ellis Bextor ook wel in de Marquee of Club staan. Speelt vanavond in De Roma dus kan perfect in het rijtje namen van woensdag zitten.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.401
1.910
Over die zondag geen woord, dus de veronderstelling dat deze nog onder de 50 procent zit?
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
79
48
Beide verkopen gewoon uit, ik zie het punt niet echt.

Het is toch niet zo dat Werchter een voorbeeld moet gaan nemen aan Pukkelpop?
Ik ben zelf maar één keer op Werchter geweest en nooit meer. Te veel mensen op een te klein terrein, en de helft van wat je aangekruist hebt om te gaan kijken kan je niet zien omdat de tent vol is. Nee dank je wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Ook gewoon publiek van RW is gemiddeld echt wel ouder dan PKP, levert ook andere headliners, undercard en interesses op. Het is niet omdat acts op RW23 al stonden dat ze daarom niet succesvol of zelfs succesvoller kunnen zijn op PKP - en visa versa.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.823
Klein hoopje op Olivia Dean, The Kills, Mannequin Pussy, Tinariwen, Nabihah Iqbal, Julia Holter, Charli XCX, Blonde Redhead, Channel Tres, Baxter Dury.

Dingen als Only The Poets en Royal Otis zullen er door dat beetje StuBru hype ook wel staan.
Stond er vorig jaar al. Was een fantastisch optreden, dus mag zeker nog een keer langskomen. Acht de kans wel klein... Had haar trouwens wel verwacht op RW of een klein festival in het begin van de zomer dit jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jarne

Support act
14 feb 2013
961
287
Stond er vorig jaar al. Was een fantastisch optreden, dus mag zeker nog een keer langskomen. Acht de kans wel klein... Had haar trouwens wel verwacht op RW of een klein festival in het begin van de zomer dit jaar.
Royel Otis stond er vorig jaar ook al, maar door de afwezigheid op de line up van Werchter zie ik hen wel opnieuw komen!
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Editors spelen voor The Offspring? Charli XCX zou weer in de Dance Hall moeten zijn. Nieuw nummer is een knaller
 

Bijlagen

  • FB_IMG_1709561567743.jpg
    FB_IMG_1709561567743.jpg
    84,8 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Thieske

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
101
65
Editors spelen voor The Offspring? Charli XCX zou weer in de Dance Hall moeten zijn. Nieuw nummer is een knaller
Denk niet dat er op deze lineup nog plaats is voor een naam zo groot als Editors. Wat Charli betreft, denk dat zij de Dance Hall ondertussen toch ontgroeid is. Heeft er een paar hele straffe albums opzitten. Ze zou inderdaad wel beter tot haar recht komen in een tent maar ik gun haar ook wel een mainstage plek!
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Denk niet dat er op deze lineup nog plaats is voor een naam zo groot als Editors. Wat Charli betreft, denk dat zij de Dance Hall ondertussen toch ontgroeid is. Heeft er een paar hele straffe albums opzitten. Ze zou inderdaad wel beter tot haar recht komen in een tent maar ik gun haar ook wel een mainstage plek!
Als Brit is het nog steeds een van de raarste dingen dat Editors zo groot zijn in België en Nederland. Charli is absoluut groot genoeg om op de Main Stage te spelen. Haar set werkt voor mij echter beter in het donker. Ik hoop alleen dat er deze keer minder geïmiteerd wordt dan bij Primavera, mocht ze aangekondigd worden
 
Laatst bewerkt:

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Net zoals voor ons The 1975, Catfish and the Bottlemen, Biffy Clyro, Kasabian en Fall Out Boy geen headliners zijn.
Nothing but Thieves is ook een band die in Nederland richting headliner gaat en in Engeland niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kilero en DDave

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
478
257
Net zoals voor ons The 1975, Catfish and the Bottlemen, Biffy Clyro, Kasabian en Fall Out Boy geen headliners zijn.
Nothing but Thieves is ook een band die in Nederland richting headliner gaat en in Engeland niet.
Ik heb ook geen idee waarom de meeste van die bands hier groot zijn 🙂
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
230
86
Pas op socials: vrijdagticket Pukkelpop zijn al voor 80 procent verkocht. Als het zo doorgaat, dan is de volgende woensdag de vrijdag PKP al uitverkocht en zaterdag PKP bijna uitverkocht! Beter dan is het om een hele drop van namen te doen bv dertigtal.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Gebruikers die dit onderwerp bekijken