Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Bij mensen die geen TikTok hebben is Ashnikko ook bekend hoor (moi). Zit qua fanbase in dezelfde hoek als artiesten als 100 Gecs/Charli XCX/Rina Sawayama, zeg maar de queer-pop-electronica hoek.

Wat betreft bekend van TikTok-artiesten, welk festival programmeert als eerste ppcocaine?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
@shotgvn. Thanks voor je uitgebreide post! Als tegenprestatie eens de moeite genomen om die paar nummertjes te luisteren. Maar een woord vooraf. TikTok gaat echt volledig langs me heen (heerlijk), dus ook grappig om te lezen dat hier blijkbaar ook een bruisende muziekindustrie uit kan ontstaan. Nu de muziek:
- Doja Cat. Oke, dit heeft blijkbaar 560 miljoen hits op Spotify maar ik hoor het voor het eerst. Beetje jaren 70 disco vibe, verder vrij glad. Maar ik moet zeggen, minder cheesy dan veel andere recente popnummers. Hier zou ik op Pukkelpop best even kunnen kijken als culturele afwisseling tussen de gitaren en sausagefest acts door ;)
- Dababy. Mwa, is oke. Prima bas in de beat en lekkere flow. Stuk beter dan veel andere moderne hiphop, dingen als Migos trek ik echt heel slecht.
- 100gecs. Ja deze vind ik wel lekker. Beetje appart, lekkere beat. Ja, die zou ik zeker wel gaan checken. Dit kan wel genieten worden met een biertje in de hand.
- Ashnikko. Meh, dit heeft voor mij niks wat onderscheidend is. Te glad.
- beabadoobe. Leuke ontdekking. Mooi, klein liedje. Hier in huis staan nog weleens cd's van Jack Johnson of Fink op, deze past mooi in dit rijtje. Heerlijke festivalmuziek om de dag mee te starten.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
In de krant staat dat de Muziekodroom te Hasselt en Pukkelpop gaan samenwerken. Er wordt ook gevraagd of Pukkelpop zou overleven wanneer 2021 ook geannuleerd wordt.
Persoonlijk denk ik dat ze een kleinere versie van het festival gaan organiseren wanneer ook 2021 niet doorgaat, maar het toont wel aan dat de situatie ernstig is.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
In de krant staat dat de Muziekodroom te Hasselt en Pukkelpop gaan samenwerken. Er wordt ook gevraagd of Pukkelpop zou overleven wanneer 2021 ook geannuleerd wordt.
Persoonlijk denk ik dat ze een kleinere versie van het festival gaan organiseren wanneer ook 2021 niet doorgaat, maar het toont wel aan dat de situatie ernstig is.

En wat is het antwoord van PUkkelpop op die vraag? Of is het als een open vraag gesteld?
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
TettenVogel wrote:
In de krant staat dat de Muziekodroom te Hasselt en Pukkelpop gaan samenwerken. Er wordt ook gevraagd of Pukkelpop zou overleven wanneer 2021 ook geannuleerd wordt.
Persoonlijk denk ik dat ze een kleinere versie van het festival gaan organiseren wanneer ook 2021 niet doorgaat, maar het toont wel aan dat de situatie ernstig is.

En wat is het antwoord van PUkkelpop op die vraag? Of is het als een open vraag gesteld?

Interviewer zegt dat Pukkelpop een tweede annulering niet zou overleven, Chokri zegt dat het dan inderdaad een hele moeilijke zou worden.

Interview is te vinden in de stories op Instagram.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
Joslittel wrote:

TettenVogel wrote:
In de krant staat dat de Muziekodroom te Hasselt en Pukkelpop gaan samenwerken. Er wordt ook gevraagd of Pukkelpop zou overleven wanneer 2021 ook geannuleerd wordt.
Persoonlijk denk ik dat ze een kleinere versie van het festival gaan organiseren wanneer ook 2021 niet doorgaat, maar het toont wel aan dat de situatie ernstig is.


En wat is het antwoord van PUkkelpop op die vraag? Of is het als een open vraag gesteld?

Interviewer zegt dat Pukkelpop een tweede annulering niet zou overleven, Chokri zegt dat het dan inderdaad een hele moeilijke zou worden.

Interview is te vinden in de stories op Instagram.

Ik krijg acute allergie van Instagram. Daarom zeer tevreden met deze info (ondanks de depressieve inhoud). Laten we hopen dat het niet zover gaat komen. Ik wil mijn neefje daar nog steeds zijn eerste festivalervaring gaan geven!
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.663
2.271
In de krant staat dat de Muziekodroom te Hasselt en Pukkelpop gaan samenwerken. Er wordt ook gevraagd of Pukkelpop zou overleven wanneer 2021 ook geannuleerd wordt.
Persoonlijk denk ik dat ze een kleinere versie van het festival gaan organiseren wanneer ook 2021 niet doorgaat, maar het toont wel aan dat de situatie ernstig is.

Zit op school in het gebouw naast de Mod, dus had deze al eerder horen waaien. Lijkt me in eerste instantie wel bedoeld om eerst de Mod te helpen, want die zullen met zekerheid moeten sluiten, als ze nog tot het einde van 2021 moeten dichtblijven (want ja geen subsidies). Wat Pukkelpop betreft, zat dit er ook wel aan te komen natuurlijk, maar zie dat wel goed komen. Denk dat dit gewoon een noodzakelijke, maar mooie samenwerking is om de muziekscene te laten overleven in de Limburgse hoofdstad.
 

Jochen De Smet

Campingartiest
6 okt 2016
96
10
Vorige week toonde Chokri zich alvast optimistisch over de doorgang van Pukkelpop op een webinar. Hij benadrukte daar wel dat de sneltesten supersneltesten zullen moeten worden, 15 minuten moeten wachten op het resultaat is in principe onwerkbaar. Daarbij is er wel een samenwerking en ondersteuning van de overheid nodig: je hebt niet alleen medisch personeel nodig, het is ook een gigantische kost. Hij verwachte/hoopte daarbij op positieve signalen vanuit de overheid.
Ook vertelde hij dat een festival zoals Pukkelpop deel uitmaakt van een hele festivalketen, en dat de uitdaging dus gezamenlijk moet worden aangepakt.

Zijn uitspraken passen alleszins goed in het straatje van de stelling van Ken op Efestivals, namelijk dat een ondersteunende overheid om testen op grote schaal mogelijk te maken misschien wel de belangrijkste voorwaarde is (naast een degelijke vaccinatiegraad) en er daar met de verschillende partners nu over gesproken moet worden.

 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.524
10.761
Yannick wrote:

jarne wrote:
MONO (Japan) heeft zichzelf bevestigd


Waar valt dat te zien?

Vraag ik me ook af. Wel een mooie naam.
Naam die ik al een tijdje wil zien! Komen ze verdorie in de Zappa (wel met A.A. Williams, ook een mooie naam). Die aankondiging voor Pukkelpop heb ik ook even gemist.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Stond op hun Facebook tussen hun events,
https://fb.me/e/JZZqPkP0
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
Ik krijg opeens betere hoop voor Pukkelpop na de lading Lowlands namen. Chemical Brothers en Liam Gallagher als headliners, oa Pendulum als dikke dance act. Als de line-up hier enigszins op gaat lijken dan ga ik daar mijn gezicht laten zien dit jaar!

 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Als pukkelpop blijkt door te gaan is Gorillaz misschien wel een erg grote kanshebber daar?
Waar zie je trouwens die bevestiging van Woodie Smalls, Had er nog nooit van gehoord maar klinkt wel lekker!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
Gorillaz was toch voor RW 2021 geboekt? Kan zijn dat Herman ze aan hen schenkt en RW alsnog Kendrick heeft kunnen boeken voor '22. Gorillaz werd namelijk geboekt als vervanger voor Lamar.
 
  • Leuk
Waarderingen: rhcp

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.134
10.414
Dat is uitstekend nieuws! Dan komt Pukkelpop dus eindelijk tot leven na een hele lange stilte. Staat nog met potlood in mijn agenda na de cancel van vorig jaar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.878
6.066
Queens Of The Stone Age - Oscar & The Wolf - Liam Gallagher?

Met Jamie xx, Balthazar, Bazart, Skepta, Foals, Yungblud, Amelie Lens, The Kooks, Charlotte De Witte, Zwangere Guy, Kaytranada, Whitney, BICEP (live) daar dan nog bij?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken