Pukkelpop 2021 - Nieuws & Geruchten

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Geef ze eens ongelijk. Dit is bijna slapend rijk worden. Ik vind het eigenlijk ook wel beschamend van het publiek.
Goh, enige Belgische major (buiten TML) die in full-force doorgaat deze zomer. Erg beschamend om daar de zekerheid voor te kiezen en een ticketje te kopen vind ik het nu niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Geef ze eens ongelijk. Dit is bijna slapend rijk worden. Ik vind het eigenlijk ook wel beschamend van het publiek.
Ongelijk? Laten we dit soort praktijken nu niet gaan normaliseren. Het is problematisch dat dit gezien de omstandigheden zelfs nog maar kan en ik zou het publiek daarmee niet met de vinger wijzen, de fomo is bij gigantisch veel mensen groot. Daar op cashen is gewoon compleet immoreel van de organisatie.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.558
4.474
Ik snap het ook wel. Zeker omdat op Pukkelpop al veel campingmensen zijn om het zo te noemen. Zuipen en feesten en daar is niks mee als die daar zo veel voor willen betalen natuurlijk.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.585
11.168
Goh, enige Belgische major (buiten TML) die in full-force doorgaat deze zomer. Erg beschamend om daar de zekerheid voor te kiezen en een ticketje te kopen vind ik het nu niet.
Het publiek houdt toch heel dit systeem in stand? Als ze massaal niet hadden gekocht, was het in ieder geval eens signaal geweest naar Pukkelpop dat ze zoiets niet nog eens moeten flikken. Nu is de kans gewoon groot dat ze dit nog lang genoeg gaan uitstellen.

@Yannick Dat eerste stuk van mijn eerste bericht was dan ook sarcastisch bedoeld. Ik vind het immens triest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Het publiek houdt toch heel dit systeem in stand? Als ze massaal niet hadden gekocht, was het in ieder geval eens signaal geweest naar Pukkelpop dat ze zoiets niet nog eens moeten flikken. Nu is de kans gewoon groot dat ze dit nog lang genoeg gaan uitstellen.

@Yannick Dat eerste stuk van mijn eerste bericht was dan ook sarcastisch bedoeld. Ik vind het immens triest.
Maar misschien interesseert het publiek zozeer de achterliggende dynamieken en verkoopstrucjes niet als ons hier op een fora? En is het publiek gewoon blij dat er al iets doorgaat en betaalt daar graag geld voor zonder line-up?

Simpel voorbeeld van vraag en aanbod. Als je de enige bent in aanbod, en alle vraag daar op moet inspelen, vraag en doe je gewoon wat je wil.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Vind het toch jammer dat je als niet-Belg waarschijnlijk achter het net vist.
Jarenlang trouw naar het festival gaan wordt niet 'beloond'.
Snap wel dat het voor de organisatie overzichtelijker is wanneer alleen Belgen mogen komen, maar toch ....
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Simpel voorbeeld van vraag en aanbod. Als je de enige bent in aanbod, en alle vraag daar op moet inspelen, vraag en doe je gewoon wat je wil.
En dat is het probleem. Pukkelpop kan, vind ik, helemaal niet te doen wat 't wil.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
En dat is het probleem. Pukkelpop kan, vind ik, helemaal niet te doen wat 't wil.
Dan moet je niet in een vrije markt leven vrees ik. Snap wel dat het qua praktijken niet echt "proper" is, maar zou je willen dat ze wachten tot iedereen hun vakantie volplant en dan een line-up bekend maken, om 1 week daarna tickets te verkopen? Daar heeft niemand iets aan. Belangrijkste is dat ze financieel een duidelijk inzicht krijgen en zich nu zonder zorgen kunnen focussen op de organisatie.

Ook jammer voor 30 juni, maar die voorverkooppraktijken doet TML (die al elk jaar in dezelfde marktsituatie zit) al jaar en dag.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
"Dan moet je niet in een vrije markt leven, vrees ik". Alee bon, ik mag dus dit soort immorele praktijken niet aankaarten enkel en alleen omdat het de markt maar goed komt. Goed dat bepaalde markten gereguleerd worden zodat bedrijven ze niet als een gek klanten misbruiken lol. Nee, dat was niet mijn punt en je trekt het gewoon in het belachelijke, dus laat ook maar zitten.

Tomorrowland regelt zijn tickets zo dat de verdeling precies 50/50 is - en dat is enkele jaren zo. Dit is anders, want dit was first come first serve. Geen verdeling.
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
"Dan moet je niet in een vrije markt leven, vrees ik". Alee bon, ik mag dus dit soort immorele praktijken niet aankaarten enkel en alleen omdat het de markt maar goed komt. Goed dat bepaalde markten gereguleerd worden zodat bedrijven ze niet als een gek klanten misbruiken lol. Nee, dat was niet mijn punt en je trekt het gewoon in het belachelijke, dus laat ook maar zitten.

Tomorrowland regelt zijn tickets zo dat de verdeling precies 50/50 is - en dat is enkele jaren zo. Dit is anders, want dit was first come first serve. Geen verdeling.
Zo mag je het niet begrijpen, Yannick. Mijn excuses als het in het belachelijke trekken leek. Het is zeker niet dat dit niet immoreel is en daar volg ik je zeker in. Denk gewoon niet dat PKP zelf deze manier van verkoop wou doen gewoon. Maar dat uit noodzaak het nu gewoon zo is gelopen. En ze daar het voordeel vraag & aanbod meehebben.

Het feit dat de tickets uitverkopen lijkt me dan weer gewoon normaal. Mensen met interesse in line-up kijken naar Lowlands, DTRH, Reading,... en trekken daar hun conclusies uit. Anderen willen gewoon kost wat kost "boiten" op PKP.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Nee, er was voor zo ver we kunnen afleiden uit hun socials geen intentie om iets aan te kondigen ookal had je met Metallica vanochtend plots nieuws uit kamp Werchter. Men had zoals in 2018 elke dag weer een grote naam kunnen aankondigen, men had al diegenen kunnen aankondigen die men al rond had. Men had van alles kunnen doen, maar nu hebben ze gewoon de sluizen open gezet zonder verdere informatie of communicatie. Men had zelfs de datum kunnen verleggen naar 30/6! Maar, nee.

Je trekt hier bovendien ook vooral dàt publiek aan dat je beschrijft, veronderstel ik. Kan me al voorstellen hoe leeg sommige tenten zullen zijn om nadien zich af te vragen waarom niemand nog dié shows bezoekt behalve de mainstage en de boiler, tsja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

pigital

Dagopener
15 okt 2018
714
645
Veroorzaak je dan door die dingen te verzetten ook niet onnodige paniek als "het zal wel niet doorgaan?" waardoor je minder verkoopt?
Ik speculeer er maar op los uiteraard, maar denk niet dat je zo een keuzes zwart/wit mag zien als ze lijken.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.493
6.162
Ken op Efest heeft de lineup gezien en is op zijn zachtst gezegd niet onder de indruk. Paar leuke namen maar volgens hem veel nationale acts op hoge spots en met het oog op LL en DTRH had hij er meer van verwacht.

Ben benieuwd. Volgens hem zullen namen de komende dagen moeten volgen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.919
6.151
Te verwachten natuurlijk als we de namen die Kaoss hier al dropte mogen geloven.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken