ES Primavera Sound 2022 - Nieuws en Geruchten

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik zou wel volledig verkeerd kijken, maar zien jullie ergens staan hoe laat de kaarten in de verkoop gaan volgende week dinsdag?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Hebben ze nu gewacht tot we in Nederland vakantiegeld kregen met deze bekendmaking? ;)

Heeft er iemand ervaring met VIP-tickets? Ik heb een grote voorkeur voor vooraan staan, veel optredens zien en waar mogelijk mensenmenigtes vermijden. Voor zover ik er info over kan vinden helpen die VIP-tickets daar wel heel erg bij, maar is wel een fiks extra bedrag.

En wat is de grootte/capaciteit van de afzonderlijke podia? Vooral het hoofdpodium, kun je daar verwachten tussen 50.000 man te staan of is het toch wat minder?
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
Ik ga denk ik voor de combi van het eerste weekend en de zaalshows in de tussenliggende dagen, de volledige tien/elf dagen ga ik niet trekken. Voor iedereen die voor het eerst gaat is het wel goed om op te letten op de situering van je logement, want de metro rijdt niet de hele nacht door.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.072
10.220
Ik heb een grote voorkeur voor vooraan staan, veel optredens zien en waar mogelijk mensenmenigtes vermijden.
Ik vraag me af of er een festivalliefhebber bestaat met een andere voorkeur, zo van: ik sta graag lekker ver achteraan midden in een menigte als ik niet ergens op een bankje zit waar het rustig is en geen optredens zijn. ;)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik ga het tweede weekend proberen. Accommodatie met gratis annulering is inmiddels geboekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik vraag me af of er een festivalliefhebber bestaat met een andere voorkeur, zo van: ik sta graag lekker ver achteraan midden in een menigte als ik niet ergens op een bankje zit waar het rustig is en geen optredens zijn. ;)
Haha ik geef toch wel degelijk de voorkeur aan een iets rustigere omgeving, waar ik een voorzichtig dansje kan wagen en met de bar en toiletten in de buurt. In plaats van helemaal vooraan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Hoe werkt dat eigenlijk precies met die indoorconcerten? Is dat gewoon opdagen en in de rij staan? Of moet je reserveren?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Ik vraag me af of er een festivalliefhebber bestaat met een andere voorkeur, zo van: ik sta graag lekker ver achteraan midden in een menigte als ik niet ergens op een bankje zit waar het rustig is en geen optredens zijn. ;)
Er zijn genoeg mensen die dat prima vinden, volgens mij. Lekker op een kleedje net buiten de tent. Stiekem ben ik ook niet echt een festivalliefhebber. En ik heb ook mensen horen zeggen dat ze vooraan stonden met nog 10 rijen mensen voor zich. Met vooraan staan bedoel ik ook echt helemaal vooraan, dus dat er hoogstens een superfan die de hele dag voor het hoofdpodium kampeert voor mijn snufferd staat. En dat betekent ook keuzes maken. Op DTRH was het in 2019 òf Vampire Weekend+Underworld òf Thom Yorke, op BKS òf Interpol+Raconteurs òf Lizzo. Dus als je op PS zonder VIP-ticket per definitie niet vooraan kan staan, is dat voor mij wel een overweging voor een VIP-ticket. Zeker als ik dan tussen VW en Underworld bij wijze van spreken nog bij Thom Yorke kan langshoppen. Niet in de rij hoeven staan voor drinken, eten en wc klinkt ook aantrekkelijk, maar een speciale uitrustruimte hoeft dan weer niet. Uitrusten doe ik wel als ik naar bed ga.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.226
4.810
Er zijn genoeg mensen die dat prima vinden, volgens mij. Lekker op een kleedje net buiten de tent. Stiekem ben ik ook niet echt een festivalliefhebber. En ik heb ook mensen horen zeggen dat ze vooraan stonden met nog 10 rijen mensen voor zich. Met vooraan staan bedoel ik ook echt helemaal vooraan, dus dat er hoogstens een superfan die de hele dag voor het hoofdpodium kampeert voor mijn snufferd staat. En dat betekent ook keuzes maken. Op DTRH was het in 2019 òf Vampire Weekend+Underworld òf Thom Yorke, op BKS òf Interpol+Raconteurs òf Lizzo. Dus als je op PS zonder VIP-ticket per definitie niet vooraan kan staan, is dat voor mij wel een overweging voor een VIP-ticket. Zeker als ik dan tussen VW en Underworld bij wijze van spreken nog bij Thom Yorke kan langshoppen. Niet in de rij hoeven staan voor drinken, eten en wc klinkt ook aantrekkelijk, maar een speciale uitrustruimte hoeft dan weer niet. Uitrusten doe ik wel als ik naar bed ga.
Soms vind ik dat ook niet erg hoor. Bij acts die ik bij voorbaat minder interessant vind, en merk dat even chillen wel fijn is. Dan maak ik daar wel gebruik van. Zo kijk ik op Lowlands ook wel 1 of 2 acts mee vanuit de Alpha heuvel. Heel even bijtanken, en bij de interessantere acts wil "redelijk" vooraan staan.

Maar bij een DJ act in de Bravo heb ik juist behoefte aan een beetje ruimte achter in de tent.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Sterke undercard, maar voor mij persoonlijk slechts 2 headliners die de moeite waard zijn (Tame Impala en Massive Attack).
Undercard bands hoop ik in de zalen te zien.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
We neigen hier ook naar upgraden naar volle bak. Dat eerste weekend moet haast wel de beste line up ooit zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747
Haha ik geef toch wel degelijk de voorkeur aan een iets rustigere omgeving, waar ik een voorzichtig dansje kan wagen en met de bar en toiletten in de buurt. In plaats van helemaal vooraan.
En dan vergeet je nog het belangrijkste. Met vrienden in de buurt. Maakt mij dan niet uit of dat vooraan of achteraan is.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Kwam weekend II uit en daarvoor wilde ik eigenlijk ook al tickets halen. Goed om dat nog even bevestigd te zien!

Leuke tool Jos! :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Joszwa en mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.367
10.201

Gebruikers die dit onderwerp bekijken