Pinkpop, wat kan beter?

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
- Het vuilnisbelt-karakter, daar moet Pinkpop van af. Kniehoog door de plasticberg is echt niet meer van deze tijd. Gewoon het bekertje net zo duur maken als een drankje, net als op festivals waar het WEL schoon blijft.
- Ook moet Jan Smeets natuurlijk niet minder maar meer het podium op. Die agst heeft het voor elkaar gespeeld als eerste internationale organisator van een fesitval dat het festival 50 jaar lang mee is gegaan.
- Ik ben wel eens dat Pinkpop voorzichtig moet zijn met "bevrijdingsfestival"-bands boeken. Mensen zijn niet geinteresseerd in bands die ergens gratios zijn die ook nog op een betaald festival te gaan kijken.
- Ik zou ook bij de gemeente afdwingen om later open te mogen zijn. Gewoon een DJ-act die na de laatste band wat alternatieve plaatjes draait iof in het genre vsan wat er geweest is die dag. Zo hou je de massa binnen en druppelen ze vanzelf weg.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
– Ook moet Jan Smeets natuurlijk niet minder maar meer het podium op. Die agst heeft het voor elkaar gespeeld als eerste internationale organisator van een fesitval dat het festival 50 jaar lang mee is gegaan.

Hier ben ik het niet mee eens. Ik denk dat Jan Smeets vooral tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Zo heb ik hem al in de microfoon met kanker horen vloeken en had hij tijdens de perspresentatie een misselijkmakende opmerking over iets met naar lekkere kippetjes grijpen naar aanleiding van de schandalen bij (o.a.) Oxfam.

Alle respect voor wat hij allemaal heeft gedaan voor Pinkpop (zonder Mojo had ie het ook niet gered tot 50 overigens), maar zijn houdbaarheidsdatum is (al lang) overschreden. Het is in mijn ogen een ongeleid projectiel. Geef hem (nog meer) een ceremoniële functie, reik ieder jaar het eerste weekendticket uit aan hem, maar verder zou hij niet veel meer moeten dan met mensen op de foto gaan.

Edit: heel erg pro het afvalpunt!
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Maak van Jan een tante Rikie, maar dan pinkpop-stijl bedoelde ik. :)
* Geef een van de podia zijn naam.
* in de line-up een of twee "jan's keus' bands" toevoegen. En die dan ook echt Jan's keus zijn.
* Geef hem inderdaad een ceremoniele functie; doe het eerste officiele Pinkpop ticket aan Jan uitreiken met een flinke dosis bombarie op social media;
* Laat Jan de eerste serieuze leak doen voor het festival.
* Zet een grote opblaas-Jan-kop bij de ingang volgend jaar.
Wat betreft het gekwaak van Jan heb je gelijk, soms behoorlijk kort door de bocht en ook behoorlijk fout, maar ik denk dat er wat betreft zijn gekwaak wel afspraken gemaakt kunnen worden, zeker als zijn functie voor het festival wat beter wordt gedefinieerd.

Misschien kunnen we beter een "Hoe best Jan te eren volgend jaar" topic openen.....

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Maak van Jan een tante Rikie, maar dan pinkpop-stijl bedoelde ik

No offense maar ik denk dat het ego van Jan Smeets daar te groot voor is.

Die gaat of (gedwongen) met pensioen of in een kissie van het podium af.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
– Het vuilnisbelt-karakter, daar moet Pinkpop van af. Kniehoog door de plasticberg is echt niet meer van deze tijd. Gewoon het bekertje net zo duur maken als een drankje, net als op festivals waar het WEL schoon blijft.

Deze opzet wordt toch nog nergens gebruikt op majors?
Bij een festival van 25k blijkt het al goed te werken maar het doorvoeren naar 80k+ is een stapje voor de toekomst. Natuurlijk zijn ze hier mee bezig. Ik kan me niet zo ergeren aan het over plastic lopen aan het eind van de dag. Ze ruimen het elke keer weer prima op.

Wat betreft het gekwaak van Jan heb je gelijk, soms behoorlijk kort door de bocht en ook behoorlijk fout, maar ik denk dat er wat betreft zijn gekwaak wel afspraken gemaakt kunnen worden, zeker als zijn functie voor het festival wat beter wordt gedefinieerd.

Ik sta elke keer weer met een grote grijs te kijken wanneer Jan het podium op loopt. Past helemaal bij de charme van dit familiefestival. Ze kunnen beter van te voren opnemen wat ie gaat zeggen want Jan kan inderdaad wel een filter gebruiken.
 

Jerry666

Campingartiest
18 okt 2016
84
0
-Creeer in godsnaam een doorloop van Noord podium naar tent stage4 zodat niet de gehele dag iedereen door de flessenhals hoeft bij de ingang. Ook heb je dan meer kans om meer bands te zien, tis nu een tering eind lopen door die drukte

-max 60.000 bezoekers per dag ivm catering/logitiek/veiligheid etc, nu was het echt soms veel te druk....

- beter dagprogramma, teveel Nederlandse opvulling en gratis festival bands

-hogere en grote tribunes bij noord podium, is er al, kan iets beter

-beter geluid MainStage, halverwege grote veld was het overdag dieptriest soms.

 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
989
119
Dirk wrote:
– Het vuilnisbelt-karakter, daar moet Pinkpop van af. Kniehoog door de plasticberg is echt niet meer van deze tijd. Gewoon het bekertje net zo duur maken als een drankje, net als op festivals waar het WEL schoon blijft.

Deze opzet wordt toch nog nergens gebruikt op majors?
Bij een festival van 25k blijkt het al goed te werken maar het doorvoeren naar 80k+ is een stapje voor de toekomst. Natuurlijk zijn ze hier mee bezig. Ik kan me niet zo ergeren aan het over plastic lopen aan het eind van de dag. Ze ruimen het elke keer weer prima op.
ja, het heeft zijn charmes, als je een neaderthaler bent, ja. Ik zag afgelopen jaar een vent kotsen in een plastic draagtas, die flikkerde ie gewoon helemaal gevuld op de dichtsbijzijnde plasticberg, later kwamen er mesijes van 16 die met hun voeten een schone plek wilde maken op die plek en die trapten die hele kotszak over zichzelf heen.........aan de andere kant. ik hoor dat er op de belgische majors serieus gekeken gaat worden naar hoe groener of duurzamer te zijn. dus serieus minder plastic rommel om je heen op die festivals.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
291
Eindelijk eens een presale dat is wat veel vaste Pinkoppers zoals ik ben graag willen. Wat de line-up ook is ik ga. Wanneer presale ook start ik koop gelijk mijn kaartje.
Heb al vaak berichtje gestuurd naar bureau Pinkpop of het aangekaart op de perspresentatie maar tot op heden nog steeds niks mee gedaan.

We blijven idd hopen, is mijn grote droom zonder stress mijn collector tkts te kopen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Een goeie lineup zou voor de verandering ook wel weer eens leuk zijn. :lol:
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
- Gooi aub die campings een dag eerder open! Nu moet je voor dag en dauw opstaan, gesloopt je tentje opzetten en vermoeid die eerste dag ondergaan. Daarbij verspreid je de toestroom van mensen ook meer. Vergt wel meer vrijwilligers, etc. Mja, je wilt mee blijven doen met de grote jongens toch? Daarnaast kan je die avond al flink knaken verdienen doordat iedereen al begint met eten en drinken kopen op de campings.

- Boek iets alternatiever. Minder NL-opvul acts die je overal ziet.



 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
volledig mee eens. en dan hoeft er niet eens wat georganiseerd te worden .
de 1e avond kan iedereen zich zelf prima vermaken p de camping zelf.
rond 18u de campings a en b open, dan verdien je idd al redelijk wat met verkoop van eten en drinken .

wat betreft de programmering van de bands.

het is niet het probleem welke bands ze boeken, meer de plek waar ze ze neer zetten.
Een Lil kleine op main???? Als je zo iets boekt, zet hem dan op het noord podium, dan kunnen de kids daar gaan kijken.
Dan kijken de grote mensen wel naar iets leuks op het hoofdpodium, rival sons ofzo, dat is misschien niet zo bekend bij het grote publiek, maar wel echte ouderwetse pinkpop muziek.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Lil Kleine is op main vrij logisch imo. Die had niet op een kleiner podium moeten staan. Los van wat je van zn muziek vindt.

Ontopic: Early bird!!!!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Hij is zowat de Nederlandse Justin Bieber. Verkoopt binnen mum van tijd zn zalen uit en er zijn ongeacht behoorlijk wat fans geweest die vorig jaar puur voor Kleine een dagkaart hebben gekocht.

Ik zie ook niet waarom maar als je die docu over hem ziet.... die gast is echt enorm populair.

(En dat moet je zelf weten ;). Heb daar weinig boodschap aan)
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
de toppers zijn ook heel populair. marco borsato ook. jan smit, de 3 j's , de snollebollekes, allemaal heeeel populair
moeten die dan ook allemaal op pinkpop?

Het gaat ook om kwaliteit.
kinderrap hoort niet op het hoofdpodium van pinkpop!
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Marco? Die past absoluut op Pinkpop. Ilse de Lange stond er toch ook?

Hetzelfde voor een Kleine, Doe Maar of Ronnie Flex.
Als Justin Bieber, De Jeugd of Gers Pardoel op PP past dan passen Kleine, Flex ed dat ook. Volgens mij bestaat een typisch Pinkpop programma ook niet. Das altijd een mengelmoesje.

Vandaar: Ongeacht wat je ervan vindt. Ik zie het liever ook niet maar vind het niet vreemd dat ie op main staat. Wat voor jou kwaliteit is is voor een ander weer anders. Allemaal subjectief.

Kinderrap bestaat trouwens voor zover ik weet nog niet.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
Kinderrap bestaat trouwens voor zover ik weet nog niet.

Kinderrap is misschien overdreven, maar wat Lil Kleine maakt is wel duidelijk gericht naar een heel jong (tiener/puber)publiek.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
Timmetje wrote:
Kinderrap bestaat trouwens voor zover ik weet nog niet.

Kinderrap is misschien overdreven, maar wat Lil Kleine maakt is wel duidelijk gericht naar een heel jong (tiener/puber)publiek.

dank jullie, ik dacht al dat ik iets heel vreemds zei.
ligt toch echt niet aan mij dus.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken