Pinkpop 2027

de vraag is of Mojo/Pinkpop het voor elkaar krijgt dat een stadion act naar Pinkpop wil komen. Het geluk van dit jaar was dat The Cure en Foo Fighters zelf Pinkpop in de tour wilde toevoegen. The Cure deed al min of meer een deels festival tour en TOP sowieso een festival tour. Denk dat Foo Fighters boeking sowieso nog een erfenis was vanuit de tour die (op de valreep) nooit aangekondigd is voor 2025.

Het zit ook in de productie die ze mee hebben, als dat qua opbouw niet naar een festival podium kan of problematiek mee brengt, dan is een festival sowieso uit de running. Maar als je ziet de productie van The Cure of Foo Fighters, liet zich makkelijk aanpassen aan een festival stage.

Daarnaast als in de tourperiode de stadions / grote locaties al vol zitten, werkt dat een mogelijkheid voor Pinkpop ook in de hand. Ook mogelijk het wegvallen van grote producties in Goffertpark gaat uiteindelijk Pinkpop in de hand werken.

...en misschien zijn er nog wel meer grote acts die tegen elkaar zeggen : "you have to play Pinkpop" 😉 dat zou helemaal helpen

Zie Nothing But Thieves en Yungblud de enige opties die er al hebben gestaan maar nog niet als headliner. Yungblud was er dit jaar dus lijkt me NTB

Verder denk ik Olivia Dean en Sam Fender grote kanshebbers. Een Raye kan ook nog altijd.
Gooi daar nog een oude rot als Pearl Jam of Metallica bij en je hebt al een prima bovenkant
System of a Down, Nightwish, Volbeat, Qotsa zou ik leuker vinden. De Staat met het nieuwe album zou ik al wel met een dikke stift noteren ergens laat in de middag.

Ik verwacht juist eerder een verschuiving van grotere acts naar festivals.

De hele live industrie staat onder druk. Tournees die niet meer als vanzelfsprekend uitverkopen, ook de stadionacts niet. Festivals worden dan weer interessanter want minder risico.
Misschien moeten ze eerst de kaartjes dan wat goedkoper maken, dan trekken die artiesten wel weer stadions vol.

Billie Eilish - Imagine Dragons - Muse
The Killers - Florence+ The Machine - The Offspring

vrij.: Dua Lipa of Billie Eilish
zat : Metallica of Pearl Jam
zon.: U2

Ja, er zijn geruchten dat U2 volgend jaar in de zomer Europa aan doet.
U2 doet geen festivals. Tour start in Zuid Amerika begin volgend jaar en komen dan door naar Europa. US is voor 2028. De tour wordt na de zomer ergens september oktober bekend gemaakt. Planning is al zo goed als rond.

Users who are viewing this thread