Pinkpop 2026

Jongens en meisjes! Het gaat nu even los hier in Landgraaf! Hou de tentjes vast daar op de camping!! Hopelijk staat alles nog over een uurtje!

Wel lekker verkoelend eigenlijk
Hopelijk gaat het dan ook wat koeler worden voor jullie. 🙏🏻
Dikke regen en onweer maar moge het verkoelend zijn.

Het was wederom een prachtige festival dag. Heerlijk ook op de livestream.

• Leuk
Waarderingen: DaryllPPLocal
Zoals het ernaar uitziet houdt de Spaanse pluim nog wel een week aan en wordt het morgen weer 30 graden met flink wat zon.
Hopelijk blijft het terrein nog een beetje heel. Na de plens van gisteren zag je hier en daar nog wat modderpoeltjes vandaag.
Dat zal met deze bui morgen nog wel aardig zijn uitgebreid.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Gaat het feest in de tent op Camping B nog door? Twijfel of ik moet lopen

05:17; ben gelopen. Lig nog steeds wakker. Terwijl ik juist bij poort opening zondag daar wilde zijn 🥲

tot morgen mede landgravenaren (in ere)

Laatst bewerkt:
Hopelijk gaat het dan ook wat koeler worden voor jullie. 🙏🏻
Dikke regen en onweer maar moge het verkoelend zijn.

Het was wederom een prachtige festival dag. Heerlijk ook op de livestream.
Had initieel meer last van de hitte dan gisteren maar vond het qua acts en gezelligheid echt een top dag.

Moet toevoegen dat 5-1 winnen van Zweden (en de 5-1 lieten ze bij Soulwax live volgens mij zien) ook de vreugd deed leven. En Robert Smith. Wat is ie goed zeg.

• Geweldig
Waarderingen: hersenscheetje
Lig inmiddels euforisch in mijn bedje. Wat een geweldige dag Pinkpop. Ook voor de eerste keer in mn uppie, zou het niet snel vaker doen maar voor The Cure altijd!

Wat een geweldig optreden was dat zeg! Ik baal soms dat ik veel van mijn favoriete artiesten niet heb kunnen zien of niet in hun best jaren maar The Cure kan ik nu van zeggen dat ik ze in absolute topvorm heb gezien. 2 uur vlogen voorbij en dit is denk ik de beste festivalset die ik ooit heb gezien! Dag was natuurlijk daarvoor al compleet met 5-1 overwinning voor Nederland. Heb Idles opgeofferd om even te kijken maar ben blij dat ik uiteindelijk nog ben gaan kijken bij Editors, was ook een heerlijke set!

En dan is er morgen (vandaag) nog een dag, vrienden rijden morgen richting Landgraaf dus dat wordt ook weer een heerlijk dag!

Smet was wel de hitte, nog niet vaak zoveel last van gehad en ben ook compleet gesloopt nu!

Slaap lekker iedereen en ik hoop dat het met het onweer meevalt!

Helemaal gesloopt, maar zo voldaan na dag 2!
Echt alleen maar goede tot epische optredens mee mogen maken vandaag. wat een fantastische festivaldag:
Giant Rooks, stukje meegepikt en dat was een heerlijk begin, daarna door naar HAEVN. Wat pakten ze weer uit en om 14.00 uur al de eerste keer tranen in mijn ogen. En dan door naar Wodan Boys en dit contrast maakt een festival als PP toch super. Wat gingen ze/we los!
Even een "rustmoment" in het veel te volle tuinterras en daarna door naar LEAP; die band blijf ik zeker volgen.
The Haunted Youth was FANTASTISCH (tweede keer tranen)! al diverse malen gezien, maar ze worden steeds beter en beter. Daarna keuze tussen rust en IDLES en het werd natuurlijk IDLES. Door naar Editors en daar ook weer zo van genoten. Halsey van een afstand meegekregen, maar tijdig in het voorvak voor The Cure voor de derde keer tranen vandaag.
Ik denk dat dit een van mijn beste festivaldagen ooit was, zo ontzettend genoten, maar ook zo kapot nu. Eerst maar eens even nog wat uurtjes proberen te slapen en daarna goed eten en iets later naar het terrein, maar bij HOTWAX zijn we er weer bij; tot zo!!!

Poah het is hier wel echt bloedheet op het terrein.. zit zelfs te twijfelen om Suzan & Freek te skippen..
Ik vond het ook heel heet vandaag en dat sloopt je echt. Ook in de tent bij HAEVN en The Haunted Youth was het echt te warm, maar door de schitterende optredens deerde dat niet.

Ieders eigen uiteraard maar dat je dit al benoemt op een muziekfestival.. als iets positiefs vind ik eng! Ik kom voor de muziek en zou graag alles even willen loslaten!
Toch heel normaal dat een rock / punk band politieke statements maakt? Het hele bestaansrecht van bijvoorbeeld een Rage Against the machine is juist dit soort statements. Daarnaast is het best prettig dat er bands zijn die het onrecht van andere bevolkingsgroepen aankaarten.

Gisteren was wel echt een sterke dag over de hele lijn naar mijn meug, alleen viel Hang Youth tegen (eerste 20min kwam zang precies niet boven muziek uit?) Daarna Triggerfinger die leveren, maar zeker ook niet hoger moeten staan. Via Suzan & Freek in de bloedhitte naar The Haunted Youth in tranen. Meermaals. Wauw. Erna weer uit de put gekropen met Franz Ferdinand die toch een container aan hits hebben, altijd leuk. Vervolgens een kapsalonneke nuttigen met IDLES op de achtergrond, beetje jammer dat ik dit niet vooraan meemaakte maar zo rust nu en dan was belangrijk, zeker met wat nog komen zou.

Zo was er nog Editors, met Tom die toch iets genomen had van middelen want dat zag er niet “normaal” uit haha. Gelukkig was de zang en muziek wel top, al kon het niet tippen aan hun Barn optreden in 23 voor mij. Halsey had ik als pop met een ruig randje aangekondigd bij mijn maten, maar was gewoon metal headliner van het weekend. Was ongelooflijk, bewees wel waarom ze hoge spots mag opeisen en niet gewoon in de middag moet weg gezet worden ergens. The Cure dan het eerste uurtje zittend mee weggedroomd, zalig, om dan het laatste uurtje onze beste dance moves boven te halen. We stonden naast het middenzeil dus heel ver, maar was schitterend, ook daar 👌

Een aantal buren op de camping had blijkbaar nog nooit van de uitdrukking "slapen doe je maar op Pinkpop" gehoord. Zeer luidruchtig tot 7:00 's ochtends. Ik kon er zelf gelukkig nog wel redelijk doorheen slapen, maar echt aardig voor je buren is het niet. Inmiddels wel klaarwakker, maar nu zie ik ze niet meer :rolleyes:

Hopelijk nog wel genoeg energie over om nog één keer de warmte te trotseren. Vanavond Fat Dog!! Wees daar

• Leuk
Waarderingen: T. Roses
Yep. Heel erg saai.
Kolere ja, dat was me iets voor de EO jongeren dag.
Tamelijk bizar ja, schelden met ziektes hoort niet thuis op zo'n podium naar mijn mening. Zit er helaas in onze taal zo diep in dat we het maar normaal moeten vinden
Dit was inderdaad (ondanks het koor) iets minder EO. Maar er zit best een gedachte achter het wél gebruiken van dat woord.

Users who are viewing this thread