Pinkpop 2026

"Attentie, attentie!

Volgens mijn zeer betrouwbare bron (aka mijn kristallen bol die ik gisteren bij de Action heb gekocht) gaat er volgende week woensdag iets groots gebeuren.
Niet zomaar iets groots—nee, iets rechthoekigs. Met lijntjes. En misschien zelfs een paar cirkeltjes. En als je heel goed kijkt, zie je misschien wel twee woorden die samen een feestje vormen dat al sinds 1970 voor chaos, modder en onvergetelijke herinneringen zorgt.
Ja, je leest het goed: de heilige graal van de festivalplanner gaat eindelijk onthuld worden. Wie had kunnen denken dat een simpele afbeelding zoveel tranen van vreugde (en woede, want waaarom staat mijn favoriete artiest weer aan de andere kant van het terrein?!) kon veroorzaken?
Dus: zet je wekker, houd je F5-knop paraat, en bereid je voor op de grote onthulling. Want wie weet, misschien staat jouw droomspot wel precies tussen de portaloo’s en de frituurkar in.

PS.
"Ik hoorde dat ze dit jaar een speciale 'Snelste Route Naar de Bar'-lijn hebben toegevoegd." 😉

De resale begint ook langzaam wat aardiger geprijsd te worden. Op Ticketswap zijn al weekendtickets voor 250 weggegaan (en een setje zelfs voor 190, maar dat was wel een uitzondering). Op de resale van Ticketmaster zelf staat de goedkoopste nu op 265.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
De resale begint ook langzaam wat aardiger geprijsd te worden. Op Ticketswap zijn al weekendtickets voor 250 weggegaan (en een setje zelfs voor 190, maar dat was wel een uitzondering). Op de resale van Ticketmaster zelf staat de goedkoopste nu op 265.
Tsja, ik vraag me inderdaad af of de resale nog een flinke dip gaat krijgen. Zou alleen kunnen als 2 weken van tevoren het weerbericht niet zo fraai blijkt te zijn?

Ik ga voor het eerst sinds 2014 weer een weekend naar Pinkpop (2016 nog RHCP dag geweest). Ben benieuwd naar alle veranderingen sinds die tijd. De jaren 2010 - 2014 alle weekenden geweest. We gaan nu met z'n 2en ipv met een groep en zouden het liefst op camping A verblijven. Is er iemand met een groepsplek met ruimte voor een tentje en 2 goede gasten erbij?

• Leuk
Bierbarretje van Brand ook niet vergeten, met de speciaal biertjes.
Zou Texels ook wel graag terug willen zien.
Texels stond er vorig jaar volgens mij ook nog. Skuumkoppe ik houd er van, maar niet uit een plastic bekertje. Heb het wel geprobeerd, maar valt vies tegen uit een beker.

• Leuk
Een vraag die ik niet in eerdere berichten en/of ervaringen terug kan vinden. Ik overweeg om het laatste stukje met de trein te reizen gezien je met ov en pendelbus Heerlen tot vlakbij campings kan komen. Zijn er hier ervaringen mee vanaf bijvoorbeeld Hoensbroek/Nuth met aankomst donderdagavond/vrijdagochtend en terug op zondagavond? Met name de terugweg op zondag na afloop van de Foo's vraag ik me af.

Wellicht ben ik te vroeg en komt trein/ov schema nog beschikbaar.
Wij reizen het hele weekend op en neer, van Hoensbroek - Landgraaf en terug (slapen thuis) nooit problemen mee gehad. Wij lopen altijd van het station naar het terrein en terug, dat hoort er voor ons gewoon bij (het is gewoon een stukje sfeer ofz dat er bij hoort voor ons). Nogmaals tot nu toe geen problemen ervaren, wel rijdt de trein maar om het half uur. En wij kopen de kaartjes retour altijd al vooraf, eerste x de kaartjes voor terug gekocht in Landgraaf, en vanwege weekend en nacht tarief toen het dubbele van een retour betaald p.p dus dat doen we niet nog een keer 😂.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
  • Pray
Waarderingen: hersenscheetje en Josy
Hieronder een foto van editie 2025 gevonden, ik tel bij beide 13 spanten.
Dus de theorie dat de tent kleiner is geworden kan ook weer weg!
Volgende week spreek ik die vrijwilliger weer, zal hem eens vragen hoe hij er bij kwam dat de tent dit jaar kleiner zou zijn. Voor iemand die al jaren mee helpt met de opbouw had ik wel iets van betrouwbare info verwacht 🤣.

Mis wel de Jack Daniels truck.🥃
JD is your friend!!!

Ik zit de hele tijd een plot te verzinnen om toch naar Pinkpop te gaan. De lineup is top, het terrein is verder aangepakt maar ik heb al 3 weekend festivals staan. Hoe kom ik er thuis mee weg om nog een weekend er tussenuit te knijpen….maar niet naar PP is echt heel erg niet fijn.

• Metal!
Waarderingen: brutus257
Ik vroeg mij af of jullie nog suggesties hebben wat wij echt niet kunnen missen dit jaar buiten Pinkpop om dan.

Zelf ben ik onlangs met mijn vader (was een kerstcadeau voor hem van mij) naar de tribute CCR geweest, afgelopen zondag) moederdag met mijn zus naar Blue! In de 013 geweest (jeugdsentiment, was ook een kerstcadeau aan mijn zus van mij). Ga ik naar Pinkpop met mijn vriend en nog naar de Backstreet Boys in Düsseldorf met mijn zus (kerstcadeau aan mij). En met mijn dochter naar snelle (dan 9jr haar eerst concert) in de muziek gieterij. Maar omdat wij mijn vriend en ik, meer van de rock/pop zijn en hij ook wel van de hartstyle (en onder andere) Eminem is, vroeg ik mij af welke suggesties jullie nog zouden hebben?
Persoonlijk ga ik zelf niet graag naar een show in het theater, de sfeer en beleving vind ik dan niet zo fijn.

Absoluut offtopic ik weet het, maar suggesties zijn dus welkom.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Volgende week spreek ik die vrijwilliger weer, zal hem eens vragen hoe hij er bij kwam dat de tent dit jaar kleiner zou zijn. Voor iemand die al jaren mee helpt met de opbouw had ik wel iets van betrouwbare info verwacht 🤣.
Werken er tegenwoordig ook al vrijwilligers mee aan de opbouw van de podia? Ik dacht dat de opbouw door professionals werd gedaan, daar komt namelijk heel veel bij kijken en er mag niets mis gaan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk

Users who are viewing this thread