Pinkpop 2026

Heb het hier al eens gezegd. Hun identiteit is gegroeid naar 3 stadionheadliners. En daar onder stond nog heel wat kwaliteit ook.

BKS wou een kleiner alternatief vormen. Waren hier ook succesvol in. Mojo kon dat niet verkroppen en heeft DTRH in het leven geroepen.

Meer en meer van die kwalitatieve namen verdwenen. Want waar Pinkpop echt goed in was de laatste jaren: echt brol opvulling programmeren. Sorry. Op Werchter zie je nog de liefde voor bepaalde muziek. En dat sijpelt ook door in de line up. Dat is Pinkpop helemaal kwijt.
In een jaar zoals 2014 had TWOD bv niet zo dood gevallen.

Dan maak je het mee dat je de beoogde stadionheadliners niet altijd meer scoort. En voor het complete plaatje komen mensen niet meer. Met de line up van dit jaar willen ze de 40+ die er al geweest zijn terug lokken. En dat lukt ook niet helemaal. Maar dat is niet de doelgroep waar je moet op richten. Bij een grote hoop jongeren is het momenteel gewoon “verbrand”. Die kiezen voor Werchter of iets anders.

Er was hier enthousiasme over White Lies, Franz Ferdinand en Editors. Dat zegt imo ook echt alles.
In alles ben ik het met je eens tot het 40+ gedeelte... dit is toch de perfecte line-up voor jong en oud?
Maar ja dat is ook een ieder voorzich, ikzelf denk dat ze hiermee weer een stap gezet hebben! Beter gezegd hebben ze die stap voor mij al ingezet afgelopen editie (doelend op de zondag).
Het rondje is weer terug, er is meer zit gelegenheid en ook meer schaduwplekken (zal mij een worst zijn daarvoor ben ik niet op een festival). Ook deze editie gaan ze het 1 en ander aanpakken op het terrein.. er word volgens mij echt wel naar die doelgroep geluisterd, en het zal er niet minder van worden!

Ik denk het al met al een mooie editie gaat worden.. voor ons en ook voor de organisatie! Als de vrijdag nog wat kleur krijgt zie ik nogwel een ticketalert komen voor weekend en zondagtickets.

Zeer benieuwd hoe de Amerikaanse bazen hier allemaal naar kijken. En hoe die functioneringsgesprekken zullen zijn als ze langskomen.

Op welke doelgroep moeten ze zich wel richten? Voor de 50 plusser is er ook Bospop al. 25 - 40?
De Amerikaanse bazen gaat het alleen maar om wat eronder de streep overblijft. Die hebben geen druppel Pinkpop bloed in de aderen.

De doelgroep begint volgens mij bij 20+ en en eindigt tot je erbij neervalt.

Als je die 20plusser weet te binden ben je, denk ik, toekomst bestendiger.

Het is wellicht vloeken in de kerk, maar wij gaan met de groep weer vaker naar Pinkpop dankzij de nieuwe podium indeling. Een hoop mensen hier vinden dat Werchter een betere line up heeft, maar houden die er ook rekening mee dat je max 2/3e van met name de grote namen kunt zien. Twente One Pilots, Nothing But Thieves en Metallica in het geheel, ipv moeten kiezen tussen Parcels en Greta van Fleet en een stuk Alt J of Metallica, 2 artiesten ipv 3

Het is wellicht vloeken in de kerk, maar wij gaan met de groep weer vaker naar Pinkpop dankzij de nieuwe podium indeling. Een hoop mensen hier vinden dat Werchter een betere line up heeft, maar houden die er ook rekening mee dat je max 2/3e van met name de grote namen kunt zien. Twente One Pilots, Nothing But Thieves en Metallica in het geheel, ipv moeten kiezen tussen Parcels en Greta van Fleet en een stuk Alt J of Metallica, 2 artiesten ipv 3
Ja, daar wordt best rekening mee gehouden. Maar ik heb liever dat er namen clashen dan dat je een tijd lang bent gedwongen om een act te zien omdat er niets anders is.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
De Amerikaanse bazen gaat het alleen maar om wat eronder de streep overblijft. Die hebben geen druppel Pinkpop bloed in de aderen.

Dit is exact waar ik op doel.

Heel die affiche komt bij mij over als wel willen, niet kunnen. Geen boekers hebben die een bepaald Pinkpop profiel hebben. Het is allemaal noch vis noch vlees.

Natuurlijk heeft het festival kwaliteiten. Vroeger was dit gewoon het eerste toonaangevende rockfestival van de zomer hè. Waar je veel spannende dingen kan zien. Dat zijn ze volledig kwijt.

Misschien is het ondertussen verbeterd. Maar in 2013 kocht ik voor het laatst een weekend ticket en toen waren de ervaringen op andere festivals vele malen beter. Toen ben ik in 2017 nog een keer een dag terug geweest en was er niets verbeterd.

- Allereerst al die kleedjes midden op het terrein, dat zijn allemaal lokale mensen die er een soort buurtfeestje van maken.
- Diezelfde mensen die er een buurtfeestje van maken zijn er voor een soort zuipfestijn. Op elk festival kom je wel eens een dronken of doorgesnoven kneus tegen. Op Pinkpop lag het hele veld vol met dronken groepen.
- De beveiliging is mega onvriendelijk. Op bv Lowlands zijn ze er bijvoorbeeld om je te helpen en feesten ze een beetje mee op Pinkpop kunnen ze alleen maar onvriendelijk doen.
- Aanbod aan eten was toen extreem minimaal. Het was patat en snacks wat de klok sloeg.
- Het overschot aan Nederlandse acts
- En zo kan ik nog wel even door.

Ik denk echt dat ze in die tijd een hoop mensen zijn verloren die ze nu keihard missen.. Wat ik hier lees is er ondertussen al een hoop verbeterd. Maar die mensen die ze toen zijn kwijtgeraakt. (ik was toen 26 nu 40) die maken nu andere keuzes. Misschien als de FF dag dit jaar beter bevalt wint Pinkpop mij weer een beetje terug. We gaan het zien.

Tsja Live Nation, wordt tijd dat die monopolist wordt opgesplitst / o.a. ticketmaster apart.Hopelijk brengt die komende rechtszaak hierin veranderingen.Blijft wel zo een geweldige moneymaker ....wereldwijd en PP levert ook zijn deel hierin,uitverkocht of niet en ja ook benieuwd hoelang de nieuwe directie krijgt om het festival toekomst bestendig te maken.

Misschien is het ondertussen verbeterd. Maar in 2013 kocht ik voor het laatst een weekend ticket en toen waren de ervaringen op andere festivals vele malen beter. Toen ben ik in 2017 nog een keer een dag terug geweest en was er niets verbeterd.

- Allereerst al die kleedjes midden op het terrein, dat zijn allemaal lokale mensen die er een soort buurtfeestje van maken.
- Diezelfde mensen die er een buurtfeestje van maken zijn er voor een soort zuipfestijn. Op elk festival kom je wel eens een dronken of doorgesnoven kneus tegen. Op Pinkpop lag het hele veld vol met dronken groepen.
- De beveiliging is mega onvriendelijk. Op bv Lowlands zijn ze er bijvoorbeeld om je te helpen en feesten ze een beetje mee op Pinkpop kunnen ze alleen maar onvriendelijk doen.
- Aanbod aan eten was toen extreem minimaal. Het was patat en snacks wat de klok sloeg.

Ik denk echt dat ze in die tijd een hoop mensen zijn verloren die ze nu keihard missen.. Wat ik hier lees is er ondertussen al een hoop verbeterd. Maar die mensen die ze toen zijn kwijtgeraakt. (ik was toen 26 nu 40) die maken nu andere keuzes. Misschien als de FF dag dit jaar beter bevalt wint Pinkpop mij weer een beetje terug. We gaan het zien.
Wat naar dat je het zo ervaren hebt!

Zal nu wel een stuk beter voor je zijn, althans de afgelopen jaren waren de lokale mensen wat verdwenen.. en is er plaats gemaakt voor elitaire mensen en influencers die genieten van hun vegetarische nasi goreng met tiramisu achteraf!

Net wat @brutus257 zegt, vervelend dat hij het zo ervaren hebt.
Ik de afgelopen 4 edities na corona helemaal niet zo ervaren.
Juist het tegenovergestelde.

Wat naar dat je het zo ervaren hebt!

Zal nu wel een stuk beter voor je zijn, althans de afgelopen jaren waren de lokale mensen wat verdwenen.. en is er plaats gemaakt voor elitaire mensen en influencers die genieten van hun vegetarische nasi goreng met tiramisu achteraf!
Nasi met Tiramisu lijkt me wel echt goor.

• Haha
Waarderingen: brutus257
Aanbod aan eten was toen extreem minimaal. Het was patat en snacks wat de klok sloeg.
Het aanbod van eten is wel echt een stuk verbeterd. Nog niet het LL niveau, maar een stuk beter dan 10 jaar geleden.
Beveiliging zelf nooit echt last van gehad op PP.
Helaas dat buurtfeest gevoel en dronken mensen gehalte was voor mij wel echt weer een ergenis de laatste keer. (laatste weekend PP voor mij was 2023 en eerste 2014).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik zou heel graag Foo Fighters opnieuw willen zien.
Maar de combinatie van de inkomprijs + prijs parking en daarbovenop nog 30-40 minuten transport (al dan niet te voet of met shuttle) vind ik voor mij en mijn gezin (2 volwassen + 1 kind) de verplaatsing vanuit Antwerpen niet waard. Vorig jaar hebben we dit nog gedaan voor Muse maar is niet direct meer herhaling vatbaar. Al was het al bij al een fantastische dag. Maar een (te) serieuze hap uit ons vakantiebudget.
Op campings in de buurt kan je ook altijd voor een nacht camperen dan hoe je de verre verplaatsing 's nachts niet terug te doen en dan heb je toch wat vakantiegevoel erbij. Maar sowieso blijft het een dure grap en moeten er dikwijls keuzes gemaakt worden. Zeker als jonge gezin.

Tsja Live Nation, wordt tijd dat die monopolist wordt opgesplitst / o.a. ticketmaster apart.Hopelijk brengt die komende rechtszaak hierin veranderingen.Blijft wel zo een geweldige moneymaker ....wereldwijd en PP levert ook zijn deel hierin,uitverkocht of niet en ja ook benieuwd hoelang de nieuwe directie krijgt om het festival toekomst bestendig te maken.
Je kan er van denken dat je wil. Maar genoeg plaatsen waar LN ook de plak zwaait en de festivals gewoon prima in orde zijn.

Vraagje.. Mijn vrouw wil super graag yungblud zien dit jaar, nu willen we eventueel naar pinkpop toe.
Ze wil echt puur en alleen voor yungblud erheen, maar omdat ze nogal klein is wil ze graag helemaal vooraan staan.
Ik ben bij grotere festivals gewend dat het wel vrij gemoedelijk is voorraan, maar hoe is het bij pinkpop?
Het is wel de bedoeling dat we een paar uur tijd, misschien wel de hele dag voorraan wachten. Wat zijn de kansen?

Vraagje.. Mijn vrouw wil super graag yungblud zien dit jaar, nu willen we eventueel naar pinkpop toe.
Ze wil echt puur en alleen voor yungblud erheen, maar omdat ze nogal klein is wil ze graag helemaal vooraan staan.
Ik ben bij grotere festivals gewend dat het wel vrij gemoedelijk is voorraan, maar hoe is het bij pinkpop?
Het is wel de bedoeling dat we een paar uur tijd, misschien wel de hele dag voorraan wachten. Wat zijn de kansen?
Dat gaat prima

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en MadMandra27

Users who are viewing this thread