In alles ben ik het met je eens tot het 40+ gedeelte... dit is toch de perfecte line-up voor jong en oud?Heb het hier al eens gezegd. Hun identiteit is gegroeid naar 3 stadionheadliners. En daar onder stond nog heel wat kwaliteit ook.
BKS wou een kleiner alternatief vormen. Waren hier ook succesvol in. Mojo kon dat niet verkroppen en heeft DTRH in het leven geroepen.
Meer en meer van die kwalitatieve namen verdwenen. Want waar Pinkpop echt goed in was de laatste jaren: echt brol opvulling programmeren. Sorry. Op Werchter zie je nog de liefde voor bepaalde muziek. En dat sijpelt ook door in de line up. Dat is Pinkpop helemaal kwijt.
In een jaar zoals 2014 had TWOD bv niet zo dood gevallen.
Dan maak je het mee dat je de beoogde stadionheadliners niet altijd meer scoort. En voor het complete plaatje komen mensen niet meer. Met de line up van dit jaar willen ze de 40+ die er al geweest zijn terug lokken. En dat lukt ook niet helemaal. Maar dat is niet de doelgroep waar je moet op richten. Bij een grote hoop jongeren is het momenteel gewoon “verbrand”. Die kiezen voor Werchter of iets anders.
Er was hier enthousiasme over White Lies, Franz Ferdinand en Editors. Dat zegt imo ook echt alles.
Maar ja dat is ook een ieder voorzich, ikzelf denk dat ze hiermee weer een stap gezet hebben! Beter gezegd hebben ze die stap voor mij al ingezet afgelopen editie (doelend op de zondag).
Het rondje is weer terug, er is meer zit gelegenheid en ook meer schaduwplekken (zal mij een worst zijn daarvoor ben ik niet op een festival). Ook deze editie gaan ze het 1 en ander aanpakken op het terrein.. er word volgens mij echt wel naar die doelgroep geluisterd, en het zal er niet minder van worden!
Ik denk het al met al een mooie editie gaat worden.. voor ons en ook voor de organisatie! Als de vrijdag nog wat kleur krijgt zie ik nogwel een ticketalert komen voor weekend en zondagtickets.