Pinkpop 2026

Was ook geen show die enorm is bijgebleven. Was op Werchter datzelfde jaar wel anders.
Wat idd grappig is, want The Cure speelde tijdens die tour altijd bijna exact dezelfde setlist. Veel verschil kan er dan niet in gezeten hebben.

Maar het is niet alleen dat lijkt me. Het gebrek aan alternatief tijdens de headliner, gebrek aan nachtprogramma en het terrein zelf zijn ook dingen die niet meewerken.
Ja dat ook, nog veel werk aan de winkel voor de nieuwe directie, mits ze daar de tijd voor krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Maar het is niet alleen dat lijkt me. Het gebrek aan alternatief tijdens de headliner, gebrek aan nachtprogramma en het terrein zelf zijn ook dingen die niet meewerken.
Een festivaldirecteur die zijn tijd moet verdelen tussen Pinkpop en DTRH lijkt me ook geen geweldig scenario.

De huidige reputatie doet gewoon geen goed. Vroeg afgelopen, geen bijzonder terrein, weinig keuzes, matige bereikbaarheid. Er zijn natuurlijk mensen (en dat is ook prima) die het heerlijk vinden zoals Pinkpop al jarenlang gaat, maar ze leggen het af tegen andere festivals met meer totaalbeleving. Dan ben je ook niet zo afhankelijk van het wel of niet strikken van een grote vis. Gaat een heel lastig proces worden dit te keren. Want het programma is dit jaar echt niet verkeerd. En toch is het vooralsnog niet genoeg. Eerlijk gezegd denk ik dat Megaland ook als een molensteen om de nek van Pinkpop hangt.
Zou PP/ Mojo serieus kijken voor een andere locatie in Limburg?

Ik ben bang dat de negatieve ervaringen van de laatste jaren zich pas over de loop van de jaren hersteld, mits ze het willen en kunnen herstellen. Je kunt als Pinkpop niet overal een 10 op scoren want je blijft het weer, vervoer en parkeren als mankementen houden, maar zorg dat op z'n minst dat alles op en om het terrein wel een 10 wordt. Dan neemt men die 6 ook wel voor lief. De lijst is eindeloos aan verbeteringen en bestaat uit alles wat hier al eens genoemd is.

Is dit niet een beetje kortzichtig allemaal?
Is er überhaupt al een festival in de buurt uitverkocht?
Zondag gaat goed op RW, bospop ook alles nog beschikbaar, waar voor hun de duurste line-up ooit staat!
Er is mijn optiek gewoon teveel, het leven is te duur, festivals zijn te duur!
Een ieder beslist later om dat je het niet meer gelijk kunt aftikken.. Bij een teruggave.. vakantie geld gaan er ook weer tickets verkocht worden (deze mensen hopen dat het niet te snel gaat).

Laatst bewerkt:
Is er überhaupt als een festival in de buurt uitverkocht?
Zondag gaat goed op RW, bospop ook alles nog beschikbaar, waar voor hun de duurste line-up ooit staat!
Een ieder beslist later om dat je het niet meer gelijk kunt aftikken.. Bij een teruggave.. vakantie geld gaan er ook weer tickets verkocht worden (deze mensen hopen dat het niet te snel gaat).
Ik had ergens op het bospop forum van een 'insider' gelezen dat de vrijdag en zondag van Bospop wel zouden uitverkopen (30.000 bezoekers) in de volgende maanden en dat men een 25.000 bezoekers verwacht voor de Moby zaterdag.

Het gaat hier niet perse over uitverkocht maar Jimmy gaf aan dat de verkoop beneden verwachting is.
Begrijp ik! Maar een aantal weken geleden werd gesproken over dat de verkoop prima verliep..
En nu valt het weer tegen!

Denk dat het voor elk festival tegenvalt, In mijn optiek verklaarbaar en heeft het niet zoveel te maken met late aankondiging of later doorgaan etc.
(Wel de trouwe bezoeker die ze de afgelopen jaren hebben laten barsten, dezen zorgden dat ze ieder jaar weer een ticket gingen binnen halen).

Is er überhaupt als een festival in de buurt uitverkocht?
Daar zou je de spijker weleens op de kop kunnen slaan.

Er is natuurlijk ook een overkill aan (nieuwe) Festivalletjes, met een aantal grote jongens die al jaren meedraaien.

Om dan een keuze te maken .........je kan je euro maar één keer uitgeven. 2 kaartjes Pinkpop 570,= niet iedereen heeft ze zo effe legge.
Camping € 234,=
Kluisje € 20,75
Tankje brandstof €120,=
Van donderdag t/m maandag eten en drinken.....afgelopen jaar € 645,= Veel te duur geworden op het terrein.
Pinkpop Frietje € 5,55 en met een beetje geluk zit er dan ook nog wat in het puntzakje, want anders waait het er ook nog uit.

Dan snap ik heel goed dat sommigen onder ons wachten tot de teruggaaf of vakantietoeslag.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Ik weet het niet. December hadden veel mensen natuurlijk ook een dertiende maand en dat werd toen als reden aangestipt waarom de verkoop dan pas zou beginnen. Ik denk dat een groot gedeelte van de mensen die echt willen gaan en het niet willen missen vast al tickets in de pocket hebben.

Een snelle blik op de Foo Fighters website/Ticketmaster laat ook zien dat ook alles nog lang niet uitverkocht is deze EU tour.

Er is natuurlijk ook een overkill aan (nieuwe) Festivalletjes, met een aantal grote jongens die al jaren meedraaien.

Om dan een keuze te maken .........je kan je euro maar één keer uitgeven. 2 kaartjes Pinkpop 570,= niet iedereen heeft ze zo effe legge.
Camping € 234,=
Kluisje € 20,75
Tankje brandstof €120,=
Van donderdag t/m maandag eten en drinken.....afgelopen jaar € 645,= Veel te duur geworden op het terrein.
Pinkpop Frietje € 5,55 en met een beetje geluk zit er dan ook nog wat in het puntzakje, want anders waait het er ook nog uit.

Dan snap ik heel goed dat sommigen onder ons wachten tot de teruggaaf of vakantietoeslag.
Maar dat geldt toch voor ieder driedaags festival? Dat is precies het punt: bij andere festivals zijn mensen eerder of wel bereid hun geld uit te geven voor een ticket. Dat zal toch alles te maken hebben met wat je ervoor denkt te krijgen?

• Leuk
Waarderingen: WTSGD en Oasiss
Ik weet het niet. December hadden veel mensen natuurlijk ook een dertiende maand en dat werd toen als reden aangestipt waarom de verkoop dan pas zou beginnen. Ik denk dat een groot gedeelte van de mensen die echt willen gaan en het niet willen missen vast al tickets in de pocket hebben.
Ja, ook wel weer een beetje waar. Maar wat @brutus257 en ik vinden....een weekend festival wordt zo langzamerhand wel reteduur.

Maar dat geldt toch voor ieder driedaags festival? Dat is precies het punt: bij andere festivals zijn mensen eerder of wel bereid hun geld uit te geven voor een ticket. Dat zal toch alles te maken hebben met wat je ervoor denkt te krijgen?
Is een Pinkpop dan over de hele linie te duur, voor wat je ervoor krijgt?
Of betalen we voor de nostalgie? Want met nostalgie gaan ze deze festival(veld)slag niet winnen.

Maar ja.....wie heeft de kip met de gouden eieren?

Camping € 234,=
Kluisje € 20,75
Tankje brandstof €120,=

Maar dat zou dus betekenen dat alle grote festivals hier last van hebben? Terwijl de tendens de laatste jaren toch voornamelijk is dat veel groter festivals wel uitverkopen, alleen PP niet. Dus dan moeten ze het toch echt meer bij zichzelf zoeken denk ik.

Camping € 234,=
Kluisje € 20,75
Tankje brandstof €120,=

Denk ook dat voor sommigen langzamerhand de pijngrens wordt bereikt voor een dagje of weekend ,men kijkt toch ook wat men voor het geld geboden krijgt en dan is de keuze "snel" gemaakt om niet te gaan of te kiezen voor een ander festival.

Is een terugkerend onderwerp zolang ik me kan heugen, maar Pinkpop blijft jaar op jaar dezelfde koers vragen. Het zal dus genoeg opleveren, en met enkele gelukkige edities verkopen ze 1 of 2 dagen uit.

En ja verwachten we echt nog dat Foo Fighters 70.000 verkoopt? Het laatste werk is niet echt bijzonder, Dave Grohl die een scheve schaats heeft gereden. Foo Fighters is toch ook gewoon de laatste jaren niet meer hot en eigenlijk een grote dad-joke geworden. Ze hebben niet meer die buzz die ze rond 2011 - 2018 hadden, zo raar is het niet imo.

• Leuk
Waarderingen: Chicken en WTSGD
Is een terugkerend onderwerp zolang ik me kan heugen, maar Pinkpop blijft jaar op jaar dezelfde koers vragen. Het zal dus genoeg opleveren, en met enkele gelukkige edities verkopen ze 1 of 2 dagen uit.

En ja verwachten we echt nog dat Foo Fighters 70.000 verkoopt? Het laatste werk is niet echt bijzonder, Dave Grohl die een scheve schaats heeft gereden. Foo Fighters is toch ook gewoon de laatste jaren niet meer hot en eigenlijk een grote dad-joke geworden. Ze hebben niet meer die buzz die ze rond 2011 - 2018 hadden, zo raar is het niet imo.
Tgoh. In november 2024 hadden ze amper een paar uur tijd nodig om de dagtickets er door te jagen in Werchter.
En welke fan ligt er van wakker dat Grohl is gaan scheefpoepen vraag ik me dan af.

Dan zal het eerder liggen aan het feit dat Pinkpop in de tweede ronde van de huidige tour valt.

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
Maar dat zou dus betekenen dat alle grote festivals hier last van hebben? Terwijl de tendens de laatste jaren toch voornamelijk is dat veel groter festivals wel uitverkopen, alleen PP niet. Dus dan moeten ze het toch echt meer bij zichzelf zoeken denk ik.
Je moet het altijd bij jezelf zoeken!
Maar men moet wel keuzes maken, er zijn jaren geweest dat ik weekenden naar pinkpop, lowlands (of pukkelpop), appelpop ging zonder dat ik hier financieel over na hoefde te denken!
Nu is 1 weekend al passen en meten.. een weekendje Pinkpop (mijn vrouw en ik) kost toch zo een 1800,- In z'n totaliteit, we willen ook met het gezin op vakantie.
Nu zijn wij echte pinkpoppers zoals ze dat noemen 😝
Dus zorgen wij hoe dan ook dat we er ieder jaar weer bij zijn! Die trouwe pinkpopper is de afgelopen jaren nogal teleur gesteld.. mensen zijn uitgevlogen naar een bospop, RW om daar hun vaste uitje van te maken (ook ik heb getwijfeld).
Dat maakt denk ik ook het verschil met andere grote festivals!
Lowlands gaat binnenkort ook weer komen met tickets (veel betere tijd van het jaar qua ticketverkoop als je het mij vraagt, winter voorbij en op naar de zomer) waarschijnlijk weer in een zucht en een scheet uitverkocht! +hype+

Denk dat Pinkpop afgelopen jaar weer wat aan de klantenbinding heeft gedaan en ook dit jaar ziet het er goed uit! Puike line-up, korting op de tickets.. het zal tijd nodig hebben.

Users who are viewing this thread