Pinkpop 2026

De Toppers verkopen 8 keer de ArenA uit en Guus Meeuwis ook vele stadia maar die zet je ook niet op die positie.
Oke het kan je ding niet zijn en ik vind Di-Rect ook niks maar om nou de toppers erbij te halen. Di-Rect is serieuze muziek waarvan de toppers ja ach ga er niet eens woorden vuil aan maken

• Winning
Waarderingen: degrotegeneraal
Oke het kan je ding niet zijn en ik vind Di-Rect ook niks maar om nou de toppers erbij te halen. Di-Rect is serieuze muziek waarvan de toppers ja ach ga er niet eens woorden vuil aan maken
Nee ik bedoel: Grote Nederlandse acts verkopen al snel grote arena's en zalen. Kijk ook naar Paul de Leeuw, Suzan en Freek, Kensington, Anouk. Maar dat betekent niet perse dat die dan ook maar zulke hoge spots op festivals moeten krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Gloaming
De Toppers verkopen 8 keer de ArenA uit en Guus Meeuwis ook vele stadia maar die zet je ook niet op die positie.
Timmetje heeft hier wel een beetje gelijk. Vindt het zelf ook een veel te hoge positie. Plekje eronder kan ik wel overzien.

En voor vele zijn de Toppers en Guus meeuwis ook serieuze artiesten, niet mijn cup of tea maar je snapt wat ik bedoel.

• Leuk
Waarderingen: colette283
De Guus Meeuwis vergelijking gaat wel meer op dan ook. Die heeft op Pinkpop gestaan, maar krijgt daar (volkomen logisch) geen plek die correspondeert met wat hij in Eindhoven voor elkaar krijgt.

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Suzan en Freek hebben als Festivalinfo klopt tien (!) Gelredomes staan. Die zie ik ook niet later dan 17u spelen.

• Wow
Waarderingen: ChrisV
Timmetje heeft hier wel een beetje gelijk. Vindt het zelf ook een veel te hoge positie. Plekje eronder kan ik wel overzien.

En voor vele zijn de Toppers en Guus meeuwis ook serieuze artiesten, niet mijn cup of tea maar je snapt wat ik bedoel.
Maar dan zijn we het dus wel er over eens Noord is te hoog en is zelfs tegen het schandalige aan maar 2 na laatst main of ene laatste noord zou ik nog enigzins begrijpen ondanks dat ik het ook liever niet heb. Heb liever zo veel mogelijk internationale namen en vind dat ze daar wel meer naar Werchter mogen kijken omdat die toch echt altijd alleen de urgente Belgische namen hebben staan en niet direct opvulling

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Niks schandaligs aan om een van Neerlands betere bands van de afgelopen decennia een mooie positie op je festival te geven. We mogen wel een Belg een headliner positie geven, maar DI-RECT niet na 18.00 uur laten spelen?!! Echt zo ontzettend Nederlands om alles van eigen bodem neer te sabelen. Begint een beetje Kensington achtige normen aan te nemen. ik ben blij met deze boeking en als Lowlands wegkomt met een Goldband als headliner, dan moet dit toch zeker kunnen!

Niks schandaligs aan om een van Neerlands betere bands van de afgelopen decennia een mooie positie op je festival te geven. We mogen wel een Belg een headliner positie geven, maar DI-RECT niet na 18.00 uur laten spelen?!! Echt zo ontzettend Nederlands om alles van eigen bodem neer te sabelen. Begint een beetje Kensington achtige normen aan te nemen. ik ben blij met deze boeking en als Lowlands wegkomt met een Goldband als headliner, dan moet dit toch zeker kunnen!
Het gaat niet zo zeer om de nationaliteit wat mij betreft. Di-rect is gewoon zo dertien in een dozijn. Within Temptation had m.i. prima die plek kunnen pakken. Di-rect vind ik een enorm zwaktebod.

Gaat mij er meer om dat veel van deze Nederlandse bands al vaak genoeg bij kleine Nederlandse dorpfeesten/festivals hebben gestaan voor €20 en je hier een dagkaartje van €150 euro moet betalen met dit als een na grootste act.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Loek123
Het gaat niet zo zeer om de nationaliteit wat mij betreft. Di-rect is gewoon zo dertien in een dozijn. Within Temptation had m.i. prima die plek kunnen pakken. Di-rect vind ik een enorm zwaktebod.
70% van het PP publiek kiest voor Di-RECT ipv WT, hier op het forum zal dit misschien ondersom zijn, maar een prima boeking voor PP en was WT beschikbaar dan?

• Thinking
Waarderingen: thedude182 en Timmetje
70% van het PP publiek kiest voor Di-RECT ipv WT, hier op het forum zal dit misschien ondersom zijn, maar een prima boeking voor PP en was WT beschikbaar dan?
Toch denk ik niet dat di-rect die plek toekomt op een festival van dit statuur (en prijs). Volgens mij tourt WT ook, maar wat daar ook van zij, het betekent niet dat di-rect een dergelijke plek zou moeten innemen. Maar ik verwacht niet dat we het eens gaan worden hierover ;).

Toch denk ik niet dat di-rect die plek toekomt op een festival van dit statuur (en prijs). Volgens mij tourt WT ook, maar wat daar ook van zij, het betekent niet dat di-rect een dergelijke plek zou moeten innemen. Maar ik verwacht niet dat we het eens gaan worden hierover ;).
Daar gaat het me niet om, maar je boekt wat je publiek wil en niet die paar forumleden. LL boekt Goldband, PP DI-RECT. en niet als headliner, Ben trouwens nog steeds benieuwd op welke positie ze terecht komen.

• Leuk
Waarderingen: brutus257 en jeff250381
Denk dat als Di-Rect na die grote shows in de Kuip nu exclusief nog één show doet in dat thema, dat het een heel ander verhaal was. Maar ze gaan gewoon alle festivals af. Zijn al aangekondigd voor Concert At Sea en Paaspop en daar zal het niet bij blijven…

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en ChrisV
Ik trek dit zeer in twijfel.... Ik denk dat 90% van de mensen die het in de kuip hebben gezien niet naar Pinkpop/Festivals gaan.
Ja ik ken zo al een aantal mensen die het gewoon gaaf vonden om eens naar de kuip geweest te zijn voor een 'een rockband als Di-rect'
Kopen nooit een weekendkaartje voor Pinkpop of Werchter, hoogstens een dag om Metallica eens te zien of Muse, of Red Hot Chili Peppers, enz.

Di-rect wordt gewoon herkenbaar en gemakkelijk voor de grote hoop. Een goedkope opvuller, bovenin de affiche blijkbaar. Want exclusief is het inderdaad niet gezien de andere festivals waar ze ook al aangekondigd zijn.

Daar gaat het me niet om, maar je boekt wat je publiek wil en niet die paar forumleden. LL boekt Goldband, PP DI-RECT. en niet als headliner, Ben trouwens nog steeds benieuwd op welke positie ze terecht komen.
Nja, het is natuurlijk lastig te peilen wat Di-rect gaat doen voor de kaartverkoop. Die dag gaat goed verkopen door de FF, echt niet omdat mensen over de streep worden getrokken 150 piek neer te leggen omdat di-rect ervoor staat. Nog los van dat er absoluut geen exclusiviteit is voor di-rect.

Lowlands is ook een heel ander festival. Daar sloot Goldband idd af, ook the opposites en het zou mij niet verbazen als dit jaar S10/Froukje dat doen. Maar daar heb je nog 101 andere dingen die je kan doen. Tijdens di-rect als (eventueel) voorlaatste act op Pinkpop heb je één alternatief.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en ChrisV
Maar is di-rect publiek een afspiegeling van Pinkpop publiek, ik dacht het niet.
Denk dat Di-rect eerlijkgezegd best goed past bij Pinkpop en het publiek van Pinkpop. Ik was er zelf bij in de Kuip en voelde qua publiek ook best Pinkpop achtig aan. Ik ben niet helemaal neutraal, maar ik vind Di-rect ook best een ok band. Goede stem, goede muzikanten en een paar goede nummers.

Ik zou het alleen als groot Nederlands festival nooit op een te hoge positie zetten. Zeker niet als je ziet dat ze volgend jaar weer op elke braderie te vinden zijn als headliner.

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread