Pinkpop 2026

Laatste jaren merk je steeds meer dat niet alles "werkt"...

De houding 'we verkopen toch wel rond 60.000' helpt tegenwoordig niet meer, mensen zijn selectief in aankopen en kijken ook naar ticketprijzen. Dan blijft Pinkpop laatste jaren ook wel dagen onder de 45.000 hangen. Dat kan niet goed blijven gaan. Pinkpop heeft imo aankomende editie een goed verkocht weekend nodig, elke dag > 60.000 imo, niet 1 dag > 60.000, ook niet 2 dagen > 60.000... Nee, kritisch kijken naar willen ze imo financieel overeind blijven, is alle dagen > 60.000 nodig.

Of aankomende editie afstappen van de lijn die afgelopen jaren is ingezet of teruggrijpen op oude zekerheden... Maar het publiek dat afgelopen jaren is aangetrokken, gaat dat daar in mee en de oude Pinkpop gangers die teleurgesteld afgehaakt zijn afgelopen jaren win je die weer terug. Daar ligt de uitdaging!

imo, begin met de ticketprijzen kritisch onder de loep te nemen. dat is in mijn ogen grootste struikelblok om mensen de keuze voor wel of niet naar Pinkpop te geven. Minstens terug naar ticketprijzen voor Pinkpop 2023, waren €135,- voor een dagticket en €275,- voor een weekendticket. Dat is 20 minder op de dag ticket en 30 minder op het weekend, dat gaat verschil maken imo
Als Pinkpop weer een matige editie draait dan houdt het toch een keer op daar?

Je kan toch niet jaar op jaar verlies draaien..

40.000 bezoekers per dag is echt te weinig.

Dat is wel de vraag. Draaien ze echt verlies? Kan met een goedkoper programma alsnog winstgevend zijn, alleen minder volk trekken.
Ik heb echt niet het idee dat ze verlies draaien. Ze halen alleen de bezoekersaantallen van vroeger niet meer. En dat komt denk ik voor een groot gedeelte door hetgeen ze boeken in combinatie met al het andere aanbod van festivals in Nederland en België.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Ik heb echt niet het idee dat ze verlies draaien. Ze halen alleen de bezoekersaantallen van vroeger niet meer. En dat komt denk ik voor een groot gedeelte door hetgeen ze boeken in combinatie met al het andere aanbod van festivals in Nederland en België.
ze zullen een buffer hebben, maar financieel zal te weinig bezoekers een grote tegenslag zijn, op consumpties komen de grootste bedragen terug binnen. Slecht bezoekers aantal is ruim minder inkomsten, door minder inkomsten uit consumpties...

ze zullen een buffer hebben, maar financieel zal te weinig bezoekers een grote tegenslag zijn, op consumpties komen de grootste bedragen terug binnen. Slecht bezoekers aantal is ruim minder inkomsten, door minder inkomsten uit consumpties...
Catering is een belangrijke inkomstenbron.wat zei Nick Murray nog eens: daar zit ons stukje winst in.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Volgens mij heb ik letterlijk voorspeld dat LP nog een datum in zuid Frankrijk of Spanje zou aankondigen, maar dat Pinkpop vrijwel is uitgesloten…
waynes world GIF

😉

The Cure - Katy Perry - Mumford & Sons + Twenty One Pilots

Afkloppen? Liever niet.

Ze draaiden afgelopen jaar echt dik verlies. Dure namen weinig kaarten verkocht.
Ben ik benieuwd wie de dure namen zijn? In mijn pinkpop boek staat wat de kosten waren op basis van de line up ieder jaar! 2014 bijv. Metallica/Rolling Stones tegenover denk dat je voor dat budget 4 headliners kunt boeken van de afgelopen 2 jaar

Nothing But Thieves gaat ook weer touren...
Die kregen goede recensies vorig jaar.

Jullie Nederlanders hebben ook wel echt iets met NBT. Zag ze op Pinkpop in 2024 en op Werchter in 2025. Vond hun optreden op Pinkpop veeeel beter, gewoon door hoe het publiek erin leek te zitten. Werchter was ook wel een trucje binnen de 24u, dus alle respect, maar zou hen dus liever nog eens in NL zien dan in BE 👍

• Leuk
Waarderingen: degrotegeneraal en BvdS
Ben ik benieuwd wie de dure namen zijn? In mijn pinkpop boek staat wat de kosten waren op basis van de line up ieder jaar! 2014 bijv. Metallica/Rolling Stones tegenover denk dat je voor dat budget 4 headliners kunt boeken van de afgelopen 2 jaar
Denk dat je geen rekening houdt met de inflatie van de afgelopen 10 jaar.

Users who are viewing this thread