Pinkpop 2026

Gochja, op den duur hebben we het allemaal ver al eens gezien zeker? Misschien is dit dan het jaar waarin de bezoekersaantallen van festivals afnemen.
In NL dan. Pukkelpop breekt hun eigen record en RW lijkt het niet veel minder te doen dan vorige jaren.

• Leuk
Waarderingen: Elle Marie
Dat zullen we dan wel aan de ticketverkoop zien of de gemiddelde festivalganger hier op zit te wachten😅
Ik denk dat je onderschat, hoeveel mensen een ticket kopen voor één artiest. Dat weet ik nog van mijn tijd op de middelbare school.

Halsey, The Cure, Foo Fighters, Pretty Reckless, The Vaccines zijn typisch acts die dat soort fans hebben.

Ik heb zo ooit mijn ex vriendin meegekregen naar BKS omdat Two Door Cinema Club daar speelde en daar specifiek een ticket voor kocht 🤣

Dat zijn twee festivals. We hebben er nog veel in België waarin we het bordje uitverkocht maar zelden zien.
Ja, maar is de tendens niet eerder positief in Vlaanderen tegenover pakweg 2019? Heb het gevoel dat dingen als de Lokerse Feesten (vroeger echt zelden uitverkocht, de laatste tijd steeds een paar dagen), Cactus of een Crammerock ook populairder zijn. De dagfestivals van Werchter idem.

• Leuk
Waarderingen: Everyknight
Ja, maar is de tendens niet eerder positief in Vlaanderen tegenover pakweg 2019? Heb het gevoel dat dingen als de Lokerse Feesten (vroeger echt zelden uitverkocht, de laatste tijd steeds een paar dagen), Cactus of een Crammerock ook populairder zijn. De dagfestivals van Werchter idem.
Jip, maar misschien zijn we over het hoogtepunt heen he. Dat zullen we binnen een jaar of 5 zien😉

Ik heb een poging gedaan om van een oude clashfinder waar niks van klopte een nieuwe te maken. Pin mij er niet op vast en naar mijn veronderstelling mis ik nog 3 namen behalve de stage 4 namen. Ik heb de Clashfinder van vorig jaar gepakt en alle headliners 2 uur laten spelen. Ik vermoed alleen dat Twenty One Pilots wellicht wat korter gaat spelen en The Cure en Foo Fighters wat langer. Ik heb de volgorde van de website aangehouden wat naar mijn inziens wel klopt. Tips zijn altijd welkom!

• Leuk
Waarderingen: fbholger en JohndeBever
Nu enkel nog stage 4 namen als ik het zo bij elkaar op tel, al zie ik sleep theory en ski aggu stage 4 ergens wel afsluiten ipv. Dat ze de tent aandoen

In dat geval zouden er nog 2 a 3 bijkomen op de "grotere" podia!

Toch heeft deze drop in mijn optiek veel meer kleur gegeven aan de vrijdag.. en vind ik dat toch een frisse dag en heb ik alleen EC en Twenty on Pilots al eens gezien, met Natsha erbij als guilty pleasure! En vaccines is altijd welkom...

Zaterdag was prima en is voor mij dan wat gedegradeerd met deze toevoegingen steady dag maar wat te steady!!

Zondag is dan weer fris en muzikaal sterk, fijne toevoegingen en is zelfs een dag waar ik enkel Jade hoef te ontlopen.. de overige artiesten staan allen in mijn playlist voor die jaar!
Als deze dan ook niet uitverkoopt dan weet ik het ook niet meer!

• Leuk
Waarderingen: jeff250381 en Karel_073
hoeveel namen missen we nog per dag en op welke spots?
Er staan gemiddeld zo'n 21 namen per dag. We zitten nu op 15, 16 en 14 namen voor vr, za en zo. We moeten er dus nog ca. 6 op vrijdag, 5 op zaterdag, en 7 op zondag.

Vermoedelijk krijgen we per dag nog alle (4 a 5) namen voor stage 4. Dan vermoedelijk voor de vrijdag nog een naam voor de tent/north, en voor de zondag nog een naam voor de tent/north, en een naam voor south (oftewel main) stage...

• Leuk
Zeker wel een van de betere line ups in jaren. Leuk ook dat Stage 4, waar ik vaak wel enthousiast van wordt, nog grotendeels moet komen.

• Leuk
Ik heb een poging gedaan om van een oude clashfinder waar niks van klopte een nieuwe te maken. Pin mij er niet op vast en naar mijn veronderstelling mis ik nog 3 namen behalve de stage 4 namen. Ik heb de Clashfinder van vorig jaar gepakt en alle headliners 2 uur laten spelen. Ik vermoed alleen dat Twenty One Pilots wellicht wat korter gaat spelen en The Cure en Foo Fighters wat langer. Ik heb de volgorde van de website aangehouden wat naar mijn inziens wel klopt. Tips zijn altijd welkom!

https://www.dansendeberen.be/2026/02/24/13-nieuwe-namen-voor-pinkpop-2026/ Hierin staat dat Tom Morello op de south-stage staat. Wellicht royel otis en tom morello omdraaien?

• Leuk
Waarderingen: Karel_073
Als we kijken naar de poster:
vrijdag 1 headliner, 2 subs, 6 middelgrote namen totaal 9
zaterdag 1 headliner, 2 sub, 9 middelgrote namen totaal 10
zondag 1 headliner, 1 sub, 6 middelgrote namen. totaal 8

Waarom zou er dan op de zondag niet nog een flinke naam bij kunnen? Zeker als je bedenkt dat Di-rect de grootste naam is na Yungblud,

• Haha
Waarderingen: jimmywe

Users who are viewing this thread