Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Maar Werchter heeft meer subsidie las ik paar jaar terug. En sowieso 6% BTW tegenover de Nederlandse 9% BTW (die naar 21% gaat..). Daar valt nog flink wat te lobbyen door Mojo.
Pinkpop boekt de laatste jaren vaak opkomende artiesten die ook wel bekend zijn vanwege die ene tik tok hit. Ik zie Djo wel naar Pinkpop komen. Inkoppertje denk ik.
Sowieso een erg sterk onder programma daar dit jaar bij Hurricane vind ik zelf. Sam Fender staat er opvallend laag.
Iets wat ik nog wil benoemen, wat ik goed vind aan deze lineup, de mix tussen pop en rock.
Maar, ook het grote aantal first-time Pinkpop acts in de eerste worp, van de 28 staan 19 acts voor de eerst maal op Pinkpop! Waaronder 2 van de headliners.
1 act een 2e keer,
2 acts een 3e keer (waaronder Joost 3e keer in 4 jaar),
3 acts een 4e keer,
2 acts een 6e keer,
1 acts een 7e keer.
Van de 28 zijn voorlopig slechts 5 NL acts en 1 Belgiƫ/Benelux
(opvallend is de zondag een dag voor oudgedienden momenteel, met minste first timers)
vrijdag
Justin Timberlake (1e)
Oscar and the Wolf (3e)
Weezer (1e)
Bad Nerves (1e)
Confidence Man (1e)
Flogging Molly (4e)
Kid Kapichi (1e)
Mika (2e)
Personal Trainer (1e)
Shaboozey (1e)
Janet Livv (1e)