Pinkpop 2024

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Op eerste blik zijn het aantal streams verre van accuraat.
Ik zie vooral dat het model de streams naar grote getallen afrondt. Exact aantal klopt niet maar afgerond kloppen ze dan weer wel.

Genre en land van herkomst zijn naar mijn idee gewoon prima.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
Voor mij weinig kleur aan de lineup van dit jaar. Ik begin Jan toch wel te missen hoor. Hij kon tenminste nog een beetje tegengas geven aan de boekers van Mojo :-(.
Trommelen en co hebben hun taak weer volbracht.... genoeg huiswerk voor editie"25.
 
  • Leuk
Waarderingen: TBK

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.853
1.764
40 miljoen streams er naast zitten heeft weinig met afronding te maken volgens mij🤣
Wacht welk zit er 40 naast dan? Even kort kijken op de spotify artiestpaginas zegt me dat Avril Lavigne er 10 miljoen naast zit, maar Sheeran, Maneskin, Hozier, Smith etc kloppen gewoon

EDIT: net de ene die ik niet check verschilt 40 inderdaad: Calvin Harris
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
mogen ze dit jaar langer doorgaan, want er zijn wel wat meer acts dan vorig jaar
5 acts meer idd... 67

ben wel heel benieuwd wat dat met het tijdschema doet??
Zouden ze Stage 4 meer qua tijden terug gezet hebben gelijktijdig met Zuid en Noord podium optredens? Zou qua overlap van tijden beter uitkomen...
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.951
1.730
Ja, dat ze niet enkele namen hiervan overgenomen hebben verwondert me. Mss al gekaapt door andere NL festivals, maar volg die niet zo dus weet ik niet.

Verder, er zijn 2 namen minder de zondag dan op de andere dagen; is dat normaal? Eerste keer PP voor mij, dus sorry als dit een domme vraag is 🤭
Ik denk dat de set van Ed Sheeran langer duurt dan die van Calvin Harris en Maneskin. Dat is één van de redenen...
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.504
5 acts meer idd... 67

ben wel heel benieuwd wat dat met het tijdschema doet??
Zouden ze Stage 4 meer qua tijden terug gezet hebben gelijktijdig met Zuid en Noord podium optredens? Zou qua overlap van tijden beter uitkomen...
Misschien eindelijk weer iets tijdens de headliner? Er is weinig dat ik niet zou verkiezen boven Maneskin ;).
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Tom1617899894 en elo

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
40 miljoen streams er naast zitten heeft weinig met afronding te maken volgens mij🤣
Tja je kan het afkraken ja. Maar als dat het enige foutje is…..

Ff snel op m’n werk gedaan voor een overzicht. Pas het aan als je daar de tijd en zin voor hebt . Was goed bedoelt.
 

TBK

Randprogramma
21 dec 2018
101
72
Zelden zo weinig animo bij een Pinkpop drop gezien, zelfs niet uit standaard negatieve hoek. Dat zegt genoeg zeker.
Thja, er is ook weinig over te zeggen. Ik vind het een vrij goede worp, op zichzelf staand.
Maar de line up was al niet meer te redden..
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Bob105

Support act
18 jun 2021
806
996
Tja je kan het afkraken ja. Maar als dat het enige foutje is…..

Ff snel op m’n werk gedaan voor een overzicht. Pas het aan als je daar de tijd en zin voor hebt . Was goed bedoelt.
Je wilde toch graag horen wat er niet klopt? Wil ze wel allemaal opnoemen hoor, maar je kan ze zelf ook even intikken op spotify...
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
308
405
Helemaal gemist vandaag. Dit is een typische PP drop, maar dan wel voor de PP, die met Pasen is.

Ik heb MEUTE nog op mijn lijstje staan. Sea Girls trek ik ook wel. Overigens weinig te zeggen dat weekend, ik volg mijn zoon (en ben er alleen za/zo).
 

Bob105

Support act
18 jun 2021
806
996
Zitten wel wat aardige (voor mij) onbekende namen tussen de laatste worp, en een hoop tiktoksterren (?) waar ik nog nooit van heb gehoord, maar wel in lijn met het programma. Iets vergelijkbaars met de slope op Werchter was ook onlogisch geweest.
 

IndieVibes

Nieuw lid
29 feb 2024
2
2
Als Pinkpop zo voort doet, bestaat het binnenkort niet meer. Wie wil je infeite aantrekken met zo een line-up?
Voor de nieuwe generatie, jongeren, is dit de beste line-up in dit jaren. Dus deze doelgroep trekken ze echt wel hiermee aan. Veel commerciële namen die gwn goed scoren online en veel invloed hebben op de kaartverkoop. Het gaat steeds meer de pop-kant uit, daar valt iets voor te zeggen. Maar daar is een enorme doelgroep voor, dus ergens ook wel begrijpelijk dat ze meegaan met de tijd en hun horizon en doelgroep proberen te verbreden. Dit gaat zeker wel verkopen, vooral de zondag staan wel echt hele grote artiesten op het affiche.

Voor mensen die houden van pop, zijn Henry Moodie en Tors ook echte aanraders van de nieuwe lichting namen. Vooral Tors is door hun driestemmige samenzang een band om live mee te maken!
 
  • Geweldig
Waarderingen: Maria

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
Ik tel er 10?
Anouk, Analogues, DJVT, Douwe Bob, Froukje, John Coffey, Oliver Heldens, Ploegendienst, The Vices, Gideon
Ben benieuwd of dat een record is
Ah, Analogues is ook Nederlands. Wel een afgang hoor. En dan hebben er ook nog 6 van de 10 al eens gestaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tom1617899894

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
Voor de nieuwe generatie, jongeren, is dit de beste line-up in dit jaren. Dus deze doelgroep trekken ze echt wel hiermee aan. Veel commerciële namen die gwn goed scoren online en veel invloed hebben op de kaartverkoop. Het gaat steeds meer de pop-kant uit, daar valt iets voor te zeggen. Maar daar is een enorme doelgroep voor, dus ergens ook wel begrijpelijk dat ze meegaan met de tijd en hun horizon en doelgroep proberen te verbreden. Dit gaat zeker wel verkopen, vooral de zondag staan wel echt hele grote artiesten op het affiche.

Voor mensen die houden van pop, zijn Henry Moodie en Tors ook echte aanraders van de nieuwe lichting namen. Vooral Tors is door hun driestemmige samenzang een band om live mee te maken!
Niek Murray ontmaskerd
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
774
720
Voor de nieuwe generatie, jongeren, is dit de beste line-up in dit jaren. Dus deze doelgroep trekken ze echt wel hiermee aan. Veel commerciële namen die gwn goed scoren online en veel invloed hebben op de kaartverkoop. Het gaat steeds meer de pop-kant uit, daar valt iets voor te zeggen. Maar daar is een enorme doelgroep voor, dus ergens ook wel begrijpelijk dat ze meegaan met de tijd en hun horizon en doelgroep proberen te verbreden. Dit gaat zeker wel verkopen, vooral de zondag staan wel echt hele grote artiesten op het affiche.

Voor mensen die houden van pop, zijn Henry Moodie en Tors ook echte aanraders van de nieuwe lichting namen. Vooral Tors is door hun driestemmige samenzang een band om live mee te maken!

Ik wil het nog weleens zien of die doelgroep dure tickets ga kopen. En ik betwijfel oprecht of die generatie wel nog naar een Ed Sheeran, Calvin harris, Lavigne, Limp Bizkit,etc... Luistert. Tot op heden ook nog geen dag uitverkocht. En daar had pinkpop met Ed Sheeran wel al op gerekend.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken