Pinkpop 2024

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143
Rock Werchter further enriches its line-up today, with another 18 names. The new batch is particularly exciting. There is plenty of variety, with warm soul, gritty blues, sharp rock, a dose of strong hip-hop, the best singer-songwriters, and enduringly inspiring icons. The Cat Empire, Jalen Ngonda, Bombay Bicycle Club, Johnny Marr, and Nathaniel Rateliff & The Night Sweats will play Rock Werchter on Thursday 4 July 2024. New for Friday 5 July are Tom Odell, Gary Clark Jr., Frank Carter & The Rattlesnakes, Declan McKenna, and Kneecap. Brihang, Cian Ducrot, No Guidnce, and Noname have been added to the lineup for Saturday 6 July. Lastly, Pretenders, IDLES, Lawrence, and Matt Maltese will perform on Sunday 7 July. The full line-up will be shared soon. Stay tuned.

IDLES en Johnny Marr mogen wel doorkomen.
Hoop dat Tom Odell zo ver mogelijk weg blijft.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
708
928
Over Anouk: geef die vrouw toch geen aandacht meer, behalve voor haar muziek…

Over drop RW: veel leuke namen, hopelijk ook paar door naar Pinkpop van onderstaand lijstje 👌

Bombay Bicycle Club, Tom Odell, Frank Carter, Kneecap., Brihang, Pretenders & IDLES
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Die verstaat toch geen hond op Pinkpop? Brrr, ik vind het echt niet te doen in ieder geval. Bij 't Hof van Commerce was het nog enigszins komisch.
 
  • Haha
Waarderingen: theblackmadness

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Leuk dat sommige mensen hier die pretenderen dat Pinkpop toch een goed lineup heeft, spoorboekje barstensvol is, met veel clashes en zich weer goed zal kunnen vermaken toch heel naarstig willen weten hoe ticketverkoop ervoor staat.

Dat gegeven zegt veel meer erover hoe ze eerlijk voelen over de lineup. Die weten eigenlijk dat het bagger is, niet zal uitverkopen maar moeten het wel tegen zichzelf kunnen verkopen dat ze honderderen euro's veel beter bij andere festivals en/of concerten hadden kunnen uitgeven.

Pinkpop is tegenwoordig hard op weg naar vergane glorie.
Late reactie hierop! Maar door alle carnaval perikelen niet meer gelezen (ook wij hebben carnaval in het noorden)
Volgens mij valt de lof hier wel wat mee?
De headliners zijn erg slecht waardoor de verkoop geen boost kreeg, het dag progamma is niet goed maar zeker ook niet slecht,
De vrijdag is in mijn optiek prima (had daar een ff, Metallica, muse, Pearl Jam afgesloten was die dag snel uitverkocht imo)
Zaterdag is idd waardeloos!
Zondag ook prima dagje tot nu toe en daar moeten ook nog een aantal namen bij (grote headliner maar iets waar het pinkpoppubliek "nog" niet op zit te wachten)
Volgens mij heeft werchter op de FF dag na ook nog niks uitverkocht? Of de zaterdag ook al?
 
Laatst bewerkt:

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Late reactie hierop! Maar door alle carnaval perikelen niet meer gelezen (ook wij hebben carnaval in het noorden)
Volgens mij valt de lof hier wel wat mee?
De headliners zijn erg slecht waardoor de verkoop geen boost kreeg, het dag progamma is niet goed maar zeker ook niet slecht,
De vrijdag is in mijn optiek prima (had daar een ff, Metallica, muse, Pearl Jam afgesloten was die dag snel uitverkocht imo)
Zaterdag is idd waardeloos!
Zondag ook prima dagje tot nu toe en daar moeten ook nog een aantal namen bij (grote headliner maar iets waar het pinkpoppubliek "nog" niet op zit te wachten)
Volgens mij heeft werchter op de FF dag na ook nog niks uitverkocht? Of de zaterdag ook al?
Pinkpop doet veel slecht dit jaar, maar als ze nu net iets goéd doen is het juist Pearl Jam en Metallica en de hele rits even niet boeken. Het zit hem niet zozeer in die namen niet boeken, maar in de beschikbaarheid van alternatieven. Of dacht je dat Calvin Harris de bedoeling was?
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
708
928
Op zich is het ook maar een dunne lijn qua headliners hè: hadden ze Fred Again.. ipv Calvin Harris, dan was het wss over het algemeen goed geboekt qua headliners. Nu is het gewoon 1 op 3 en dan zou het 2 op 3 zijn, dus wel een voldoende 😅
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Pinkpop doet veel slecht dit jaar, maar als ze nu net iets goéd doen is het juist Pearl Jam en Metallica en de hele rits even niet boeken. Het zit hem niet zozeer in die namen niet boeken, maar in de beschikbaarheid van alternatieven. Of dacht je dat Calvin Harris de bedoeling was?
Misschien komt dit nog eens uit wat er nu daadwerkelijk mis is gegaan en dat we het met CH moeten doen ipv .......
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
257
172
Ja die zie ik nog van de lineup gehaald worden zo.
Het duurt gelukkig nog een aantal maanden voordat het Pinkpop is.

Natuurlijk is het een ongelukkige opmerking (vrouwen in de menopauze worden ook niet meer ongesteld). Maar om haar nu te gaan cancellen..
 
  • Leuk
Waarderingen: HaaEll

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
51
36
Het duurt gelukkig nog een aantal maanden voordat het Pinkpop is.

Natuurlijk is het een ongelukkige opmerking (vrouwen in de menopauze worden ook niet meer ongesteld). Maar om haar nu te gaan cancellen..
Helemaal eens. Je hoeft niet naar haar concert te luisteren.
En muziek staat los van de.persoon vind ik.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Babymetal doet nog een losse show in AFAS, da's ook weer pijnlijk. The Analogues ook al met losse shows. Zo blijft er heel weinig exclusiefs over.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Babymetal doet nog een losse show in AFAS, da's ook weer pijnlijk. The Analogues ook al met losse shows. Zo blijft er heel weinig exclusiefs over.
Het gaat er toch om dat je een leuk festival hebt. Wat maakt het dan uit of het exclusief is. Op festivals spelen bands vaak een totaal andere setlist dan ik de zalen. Veelal een best of, omdat ze in kortere tijd het publiek enthousiast moeten maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.542
4.440
Het gaat er toch om dat je een leuk festival hebt. Wat maakt het dan uit of het exclusief is. Op festivals spelen bands vaak een totaal andere setlist dan ik de zalen. Veelal een best of, omdat ze in kortere tijd het publiek enthousiast moeten maken.
Veel, nu gaat een fan van die band gewoon naar een zaal ipv naar pinkpop
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Helemaal eens. Je hoeft niet naar haar concert te luisteren.
En muziek staat los van de.persoon vind ik.
Ookal ben ik van mening dat je mensen niet moet cancellen omdat ze iets lomps op twitter hebben gegooid is het toch niet zo dat muziek altijd los staat van de persoon?
Als iemand de meest verschrikkelijke dingen heeft gedaan, is het toch niet terecht dat deze persoon door volle stadions word bejubeld en die wil je dan als festival toch ook geen podium geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Gebruikers die dit onderwerp bekijken