Pinkpop 2023

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Iron Maiden sowieso niet. Green Day heeft wel veel hits. Maar volgensmij moet het gewoon kunnen, hoor.
Gevoelsmatig denk ik dat Greenday meer kaarten doet verkopen dan DM.
Nogmaals het kan wel maar ik denk echt dat PP dat vandaag de dag niet meer doet. Valt een beetje in de categorie als bv Neil Young. Doen ze ook niet. Of bv een Nick Cave. Allemaal prima acts die veel andere festivals in Europa zo zouden headlinen. Maar voor PP zie ik dat op de een of andere manier minder snel gebeuren.....
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Gevoelsmatig denk ik dat Greenday meer kaarten doet verkopen dan DM.
Nogmaals het kan wel maar ik denk echt dat PP dat vandaag de dag niet meer doet. Valt een beetje in de categorie als bv Neil Young. Doen ze ook niet. Of bv een Nick Cave. Allemaal prima acts die veel andere festivals in Europa zo zouden headlinen. Maar voor PP zie ik dat op de een of andere manier minder snel gebeuren.....
nou, eens hoor
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
nou, eens hoor
Maar als ze het wel zouden doen zou ik er niet rouwig om zijn. Dan overweeg ik zeker om weer eens af te zakken richting Landgraaf. Laat ik het ook maar zo zeggen. Wat mij betreft liever een DM dan een RATM. Maar dat is voor sommige natuurlijk ook weer vloeken in de kerk. Zo heeft iederen natuurlijk z'n voorkeur.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
ik denk dat die op zo'n dagje Hellfest spelen, dat Pinkpop wederom niet in het tourschema gaat passen
Zelfde wat voor DM, Neil Young en bv Nick Cave geld, geld ook voor IM. Dat gaat PP gewoon niet vlug meer doen. Je moet wel realistisch blijven Dennis 😉
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ach ja Maiden, wellicht niet realisch
misschien willen ze het zelf ook helemaal niet, te mainstream festival als Pinkpop.

is wel zo, dat ik deze show die Maiden geeft in deze tour 100% geschikte headline show vind voor de festivals, niet enkel voor de metal en rock fests dus zou op Pinkpop niet misstaan imo.... maar misschien ben ik geheel alleen in die eenzame mening.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Gevoelsmatig denk ik dat Greenday meer kaarten doet verkopen dan DM.
Nogmaals het kan wel maar ik denk echt dat PP dat vandaag de dag niet meer doet. Valt een beetje in de categorie als bv Neil Young. Doen ze ook niet. Of bv een Nick Cave. Allemaal prima acts die veel andere festivals in Europa zo zouden headlinen. Maar voor PP zie ik dat op de een of andere manier minder snel gebeuren.....
Dat betwijfel ik echt. Nergens op gebaseerd hoor, want slechts gevoelsmatig en ik kan het niet met feiten onderbouwen. Maar ik denk dat Depeche Mode wel een heleboel mensen trekt hoor. En ook behoorlijk toegankelijke muziek.

Al geef ik toe dat ze in omringende landen een grotere status hebben dan in Nederland. Maar zo'n grote act is Green Day toch ook niet. En ook niet bepaald heel actueel meer.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Dan hebben we misschien 4 oktober de eerste Pinkpopheadliner te pakken.

Ik blijf hoop houden op Taylor Swift. Met een beetje mazzel zetten ze de nieuwe lijn in en krijgen we

Depeche Mode - Taylor Swift - Stromae

Dromen mag altijd toch? :p :D
Dan droom ik met je mee.
Als die droom uitkomt, ben ik volgend jr weer op PP te vinden!!!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
GnR moet nog de show in Glasgow inhalen.
Die is niet gecanceld en staat nog altijd vermeld op de site :
Sadly, due to illness and medical advice, GN’R will not be able to perform in Glasgow, tomorrow 5-July-2022. We are working on rescheduling options for this show so please hold onto your tickets and wait for a further update. We appreciate your understanding and patience.
Het lijkt mij er heel sterk op dat ze in de zomer van 2023 weer in EU touren. Dus GnR is vast geen gekke gedachte om ze in de gaten te houden voor 2023 en is ook nog eens een act die niet terugdeinst van een festivalgig.
over die Glasgow show van GnR. Het punt dat de show van Elton John in Glasgow verplaatst was/is naar 17 en 18 juni 2023 (tijdens Pinkpop). Zou je kunnen zeggen dat GnR dan waarschijnlijk niet die zelfde dagen ook nog in Glasgow gaat optreden. Het zou vreemd zijn imo...

Toch een naam die hier wel eens valt als mogelijke headliner....
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en PJ

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik heb letterlijk alleen maar mensen in mijn omgeving gehoord die het verschrikkelijk vonden (waarvan sommigen echt fan zijn).
Relatief recent beeldmateriaal is ook niet al te best. Maar ze zullen vast wel eens een oké dag hebben. Goed dat jij die hebt meegepikt ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Danielledaan

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.215
Ik heb gewoon een prima optreden gezien. Geen zorgen. Is gewoon een kwestie van smaak.
Nee! Het was echt een schandalig slecht k*t optreden dat 45 minuten te laat begon. Een veld vol hardrockliefhebbers was na de helft van de set al voor de helft leeg. Alleen het voorvak klapte mee. Dit was naar alle maatstaven een groot debacle. Ik weet dat ze ook goede optreden kunnen geven, op Graspop heb ik er wel van genoten. Als festivaldirecteur zou ik echt wel twee keer nadenken om hen nog eens te boeken aangezien je niet weet welke van de twee gezichten van die band je op het podium te zien krijgt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Heb ook vrienden die naar Groningen zijn gegaan die het ook een meer dan prima optreden vonden. Beter bij stem dan van tevoren verwacht, fijne setlist en een publiek dat meeging. Dus ik ben alleen maar blij met een boeking van GNR.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken