Overig Muzieknieuws

Gisteren toch de beste Halftime Thanksgiving show.
De andere waren Post Malone en Demon Hunters.
Ja die is heel vet inderdaad! De combinatie Jack White en Eminem werkt onverwacht goed :)
Plusje voor Sabrina.
Zeker, al is ze lang niet de enige die deze strijd aangaat natuurlijk, al zo'n beetje sinds de opkomst van Trump zijn er regelmatig artiesten geweest die het gebruik van hun muziek door zijn team aangevochten hebben, las laatst weer ergens dat het recent weer erg veel voorkomt dat dit gebeurt.

Nu de Stones naar de Kuip lijken te gaan vraag ik me af of er nog iets in Nijmegen gaat gebeuren.

Welke grote acts hangen er nog boven de markt voor 2026 die een ArenA of Goffertpark kunnen vullen?
Robbie Williams, maar verder?

Nu de Stones naar de Kuip lijken te gaan vraag ik me af of er nog iets in Nijmegen gaat gebeuren.

Welke grote acts hangen er nog boven de markt voor 2026 die een ArenA of Goffertpark kunnen vullen?
Robbie Williams, maar verder?
Muse? zijn met nieuw album bezig las k op de socials. muse goffert lijkt me wel weer gaaf.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Muse? zijn met nieuw album bezig las k op de socials. muse goffert lijkt me wel weer gaaf.
Lijkt mij ook wel weer gaaf, maar vindt het zo jammer dat het laat donker wordt bij buitenconcerten. Je merkte dat de show in het donker op Werchter zoveel malen spectaculairder was dan toen op het Malieveld.

Lijkt mij ook wel weer gaaf, maar vindt het zo jammer dat het laat donker wordt bij buitenconcerten. Je merkte dat de show in het donker op Werchter zoveel malen spectaculairder was dan toen op het Malieveld.
ja 100% mee eens. dat soort concerten zou je eigenlijk in april / mei of sept bijv moeten houden. vind dat ook zonde ja.
Malieveld was het minste concert van alle 7 die k ben geweest.
Ziggo dome zou ook vet nog eens zijn. was de vorige keer ziek in 2019.

Laat Muse maar eens een jaartje rusten en de tijd nemen om aan een album te werken. Als ze daar eens goed voor gaan zitten is het misschien wel weer eens een fijne plaat.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Laat Muse maar eens een jaartje rusten en de tijd nemen om aan een album te werken. Als ze daar eens goed voor gaan zitten is het misschien wel weer eens een fijne plaat.
zijn er al ff mee bezig, zou me niet verbazen als die ergens in t voorjaar uitkomt. najaar dan tour weer met zalen?

Dit jaar hebben ze op een paar losse shows na amper ergens gespeeld, toevallig pinkpop maar i.p staan ze al ff 'stil'

Zonde eigenlijk hoe weinig er van de laatste 3 platen (en met name de laatste 2) is blijven hangen bij mij en hoe weinig ik er naar luister. Als ik Muse opzet zijn het toch altijd albums van voor het Drones album, en dat is al meer dan 10 jaar geleden.

Dus inderdaad, langer in de studio om weer een innovatief uniek album neer te zetten is een prima idee.

Live shows blijven wmb trouwens echt fenomenaal, ook dit jaar op Pinkpop heel erg genoten van Muse. Blijft een top live band.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zonde eigenlijk hoe weinig er van de laatste 3 platen (en met name de laatste 2) is blijven hangen bij mij en hoe weinig ik er naar luister. Als ik Muse opzet zijn het toch altijd albums van voor het Drones album, en dat is al meer dan 10 jaar geleden.

Dus inderdaad, langer in de studio om weer een innovatief uniek album neer te zetten is een prima idee.

Live shows blijven wmb trouwens echt fenomenaal, ook dit jaar op Pinkpop heel erg genoten van Muse. Blijft een top live band.
Live blijft het zeker een topband! Moet zeggen dat de laatste albums mij ook wel konden bekoren, ookal bleef van will of the people verder weinig hangen. Ze blijven innovatief zonder door een ondergrens te gaan imo. Erg benieuwd nog steeds.

• Leuk
Waarderingen: musicislife
Lastig onderwerp, ik denk dat de beste oplossing is dat zodra je een koter hoort zeggen "Ik ken dit van Tiktok" je niet boos moet worden maar juist dan hun horizon verbreden. Zoals in het artikel gezegd, de jeugd vormt een groot deel van de muzieksmaak door mensen tegen wie ze opkijken, als TikTok een extra opstapje kan zijn is het juist iets goeds..

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Timmetje
Dit artikel schreeuwt wel heel erg

season 13 GIF

doordat de auteur net doet alsof die menselijke curatie verdwenen is. Het is niet alsof de verhalen van ouders, van vrienden, van de mensen die werken in platenzaken, van DJ's op de radio, in boeken, magazines, op internet, in soundtracks etc sinds de komst van Tiktok plotseling verdwenen zijn.

En ook dit

Bovendien worden mensen door virale liedjes veelal fan van die nummers, niet per se van de artiest. We zagen dit bijvoorbeeld op Pinkpop dit jaar: hele volksstammen dromden voor het hoofdpodium samen om Belong Together van Mark Ambor te horen, een singer-songwriter die via TikTok een carrière heeft kunnen uitbouwen. En bij Tom Odell kwamen de smartphones massaal uit de broekzak voor Another Love (uit 2013 alweer) – net als Cherry Waves ook zo’n song die online een tweede leven heeft gekregen.
was voor Tiktok ook al zo. Door hits op de radio. Of op de TMF Hitzone cd's. Zie het gesprek in het Top 2000 topic bijvoorbeeld.

Potentie tot een interessant artikel maar iets te zwartwit neergepend.

Geen Tiktok hier op de telefoon en ik denk dat ik buiten wat domme filmpjes niet al te veel mis.
Maar ik zie het probleem toch ook niet, het is toch net fijn dat de jeugd op die manier ook het oudere werk mee krijgt.

En zoals Tim zegt, die joengelen zullen ook wel in familiale kring of via andere kanalen muziek meekrijgen?

• Leuk
Waarderingen: spongebobsong
Geen Tiktok hier op de telefoon en ik denk dat ik buiten wat domme filmpjes niet al te veel mis.
Maar ik zie het probleem toch ook niet, het is toch net fijn dat de jeugd op die manier ook het oudere werk mee krijgt.

En zoals Tim zegt, die joengelen zullen ook wel in familiale kring of via andere kanalen muziek meekrijgen?
Ja wel mee eens eigenlijk. Het fenomeen Tiktok hit is iets dat echt helemaal langs mij heen gaat maar ik vind het wel leuk dat op die manier opeens oudere hits weer een nieuw publiek vinden. De Top2000 laat dat ook mooi zien, enkele jaren opeens Rasputin van BoneyM hoog terug in de lijst.

En je kan sommige statements in het artikel ook net van een andere positieve kant bekijken. De schrijver stelt dat 49% van de volgers niet verder in de discografie duikt. Je kunt ook stellen dat meer dan de helft van de volgers meer van zo'n artiest leren kennen door een Tiktok hit.

Users who are viewing this thread