Overig Muzieknieuws

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
298
165
Dit is mijn lijstje met ook een behoorlijk aantal nummer zelf toegevoegd (5 van de 10). Ik heb mezelf toegestaan er een paar nummers in te stoppen waar ik veel herinneringen aan heb maar die niet per sé de beste nummers gemaakt in die jaren zijn. In de 00’s heb ik mijn muzikale smaak ontwikkeld, ik was 9 in 2000 namelijk dus bepaalde nummers zijn echt jeugdsentiment.

KoRn - Alone I break
Three days grace - never too late
Wheatus - Teenage dirtbag
Linkin Park - One step closer
Green Day - Minority
Red Hot Chili Peppers - Tell me baby
Plain White T’s - Hey there Delilah
Evanescense - Lithium
System of a Down - Chop Suey
The Fray - How to save a life
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
https://www.youtube.com/watch?v=jdWhJcrrjQs

architects is terug met nieuwe muziek, dit album lijtk wel eerder op Bring me the horizon te lijken
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Het moge duidelijk zijn dat ik fan ben van de man in mijn username. Naar mijn mening één van de meest interessante mensen in de muziekindustrie.
Zijn nieuwe album Maya, Jungle en elektronische muziek, ben ik niet zo'n fan van, maar de diversiteit van zijn catalogus is imposant.
Kwam een interessant artikel over hem tegen, van eergisteren, over zijn muzieksmaak en muziekbeleving.
Juist interessant voor mensen die niet zoveel met de RHCP hebben denk ik:
How John Frusciante balances a love of electro with his return to Red Hot Chili Peppers
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Vanavond Pre-party van popronde in Amsterdam. Stream gratis te bekijken. Begint om 19:30 en duurt de hele avond. https://www.popronde.nl/steden/amsterdam-preparty
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Komen nog wat tours aan in 2022?
Aldus Hipgnosis Songs Fund, persbericht Interim Report van september 2021 gepubliceerd 16 december 2021.
hipgnosissongs.com/wp-content/uploads/1639/52/HSFL-IR-Sep-2021-Web.pdf
OP pagina 25 van het report staat:

"Our team also looks to maximise the natural promotion
and excitement around live tours, and we are delighted
that tour dates for many artists that are part of the
Hipgnosis family are coming through. For example, Red
Hot Chili Peppers’s Global Stadium Tour starts in June
2022 and is selling out fast. Ed Sheeran’s stadiums shows
are selling even faster.
Shakira, Journey, Fleetwood Mac,
Taylor Swift, Beyoncé, Justin Bieber and Neil Young all
have global tours in the final stages of planning
."
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Journey, Fleetwood Mac en Neil Young. Laatste al gezien, maar ik wil zeker die eerste twee nog wel eens zien. Komt u maar!
Bieber heeft hier natuurlijk al twee shows aangekondigd.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Journey, Fleetwood Mac en Neil Young. Laatste al gezien, maar ik wil zeker die eerste twee nog wel eens zien. Komt u maar!
Bieber heeft hier natuurlijk al twee shows aangekondigd.
Fleetwood mac geloof ik helemaal niks van. Lindsey Buckinham heeft weer vrede gesloten met Mick Fleetwood en deze laatste wil eigenlijk dat Buckingham weer terug komt bij de band. Stevie Nicks heeft daar wat moeite mee. Het gerucht gaat al dat zij nu haar biezen kan pakken als ze niet bijdraait voor wat dan de allerlaatste tour van FM zal zijn. De vraag is of zij FM op deze manier wil afsluiten maar van tour lijkt voorlopig geen sprake ook omdat Buckingham volgend jaar al solo op tour gaat..
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Fleetwood mac geloof ik helemaal niks van. Lindsey Buckinham heeft weer vrede gesloten met Mick Fleetwood en deze laatste wil eigenlijk dat Buckingham weer terug komt bij de band. Stevie Nicks heeft daar wat moeite mee. Het gerucht gaat al dat zij nu haar biezen kan pakken als ze niet bijdraait voor wat dan de allerlaatste tour van FM zal zijn. De vraag is of zij FM op deze manier wil afsluiten maar van tour lijkt voorlopig geen sprake ook omdat Buckingham volgend jaar al solo op tour gaat..
Kan voor 2023 natuurlijk. Dat doet Bieber bijvoorbeeld ook (januari 2023 in de Ziggo Dome). Ik heb er ook een beetje een hard hoofd in, maar we hopen op het beste. Baal nog steeds dat ik niet naar Pinkpop ben gegaan toen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Kan voor 2023 natuurlijk. Dat doet Bieber bijvoorbeeld ook (januari 2023 in de Ziggo Dome). Ik heb er ook een beetje een hard hoofd in, maar we hopen op het beste. Baal nog steeds dat ik niet naar Pinkpop ben gegaan toen.
Ik heb het nieuws even neergelegd op het Fleetwood Mac forum. Voornamelijk Amerikanen daar en altijd wel iemand die volgens mij kort bij het vuur zit. Christine McVie wordt volgend jaar 78, die zal een nieuwe aan zich voorbij laten gaan. Stevie Nicks is nog steeds op oorlogspad en die houdt de toekomst van FM behoorlijk in haar greep. Voorlopig werkt zij solo en wil ze weinig tot niets doen mbt Fleetwood Mac. Mick Fleetwood schijnt hier voorlopig genoegen mee te moeten nemen. Er gaan geruchten dat Fleetwood/Buckingham al aan nieuwe muziek dachten maar zonder Nicks wordt dat wat lastig. Conclusie: 2022 zeker geen tour. 2023 zou kunnen maar dan moet volgend jaar wel het jaar van de verzoening worden zeg maar.......
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Komen nog wat tours aan in 2022?
Aldus Hipgnosis Songs Fund, persbericht Interim Report van september 2021 gepubliceerd 16 december 2021.
hipgnosissongs.com/wp-content/uploads/1639/52/HSFL-IR-Sep-2021-Web.pdf
OP pagina 25 van het report staat:

"Our team also looks to maximise the natural promotion
and excitement around live tours, and we are delighted
that tour dates for many artists that are part of the
Hipgnosis family are coming through. For example, Red
Hot Chili Peppers’s Global Stadium Tour starts in June
2022 and is selling out fast. Ed Sheeran’s stadiums shows
are selling even faster.
Shakira, Journey, Fleetwood Mac,
Taylor Swift, Beyoncé, Justin Bieber and Neil Young all
have global tours in the final stages of planning
."
Neil Young normaal gezien al niet, heeft in de Howard Stern Show enkele dagen geleden gezegd dat hij niet meteen zal touren. "De 76-jarige zanger heeft vooral geen behoefte om op te treden voor ’een stel mensen zonder mondkapjes die doen alsof alles oké is’" en hij haalt weer stevig uit naar niet-gevaccineerden. Links met een zeer overtuigde Young in het filmpje:

 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Dus geen BROCKHAMPTON op oa Primavera. Benieuwd waarom ze besloten hebben te stoppen. Is daar ook iets over gezegd?
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
280
225
Dus geen BROCKHAMPTON op oa Primavera. Benieuwd waarom ze besloten hebben te stoppen. Is daar ook iets over gezegd?
Goh, lijkt toch al een tijdje wat onrust in die groep te heersen. Als ik moest gokken, zal het daar wel mee te maken hebben. Maar ik vermoed niet dat we daar direct een antwoord op gaan krijgen, buiten misschien wat vage tweets.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Zelfs 2 jaar geleden leek het er al even op dat ze binnenkort gingen stoppen na Ginger. Helaas nooit aan het werk gezien, daar heb ik nu wel spijt van (Werchter donderdag niet aanwezig, AB is nooit doorgegaan).
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Johan Derksen maakte net de line up bekend bij VI vandaag voor het Holland International Blues Festival in Grolloo.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.191
Ken het zelf niet echt, maar weet wel dat mensen op het forum er fan van zijn (toch?):

Door als instrumentale band? Vind dit op zich wel jammer, al was het niet de meest geweldige zanger. Wel klote dat er wederom een artiest zit met z'n mentale gezondheid.
 
Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Door als instrumentale band? Vind dit op zich wel jammer, al was het niet de meest geweldige zanger. Wel klote dat er wederom een artiest zit met z'n mentale gezondheid.
Toch nog even hier op terug komen, het is toch wel een typisch stemgeluid en denk wel dat dat een gemis gaat zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Gebruikers die dit onderwerp bekijken