Muse

Geldt voor zoveel namen inderdaad.

Guns n Roses zorgde voor een stormloop op (heel dure) tickets voor die Ziggo's maar was op dat Megaland terrein een flop van jewelste. Nick Cave hoest op z'n dooie gemak twee Sportpaleizen vol (45K man) maar Live Is Live zit bakken bier met 70 euro korting te fixen.
Even nuanceren want hier worden appels met peren vergeleken:
1. Nick Cave kon in de nasleep van een schitterend album God inderdaad twee Sportpaleizen uitverkopen maar hoeveel staanplaatsen zoals bij een festival heb je in het Sportpaleis (5.000?). Veel fans van Nick Cave willen liever een zitplaats (min 18.000 in het Sportpaleis), een langere setlist dan op een festival en een leuke avond ipv een hele dag op een festival van de ene groep naar de andere te lopen.
2. Megaland telt een capaciteit van 70.000 mensen maar moeten nu al een tijdje tevreden zijn met 40.000 toeschouwers allemaal staanplaatsen.
3. Het festivalpubliek van oudere gevestigde bands veroudert elk jaar en hoe ouder ze worden hoe meer mensen er tegen opzien om een ganse dag op een festivalterrein rond te lopen en bijna altijd recht moeten staan. Dan is een zitplaats in een indoor show altijd een beter alternatief.
4. Als je al je groep vrij recent gezien hebt met hetzelfde album en setlijst dan ben je minder geneigd om het jaar nadien nog eens te gaan. Kijk maar naar Linkin Park in 2025 (vrijwel onmiddellijk uitverkocht) en Linkin Park op Werchter Parklive dit jaar (uitverkocht pas na enkele maanden) Of Robbie Williams vorig jaar snel uitverkocht in RW Classic terwijl verkoop minder draait in aantal bezoekers op Live is Live. Idem Bryan Adams die samen met RW TW Classic uitverkocht maar dit jaar zijn TW Classic als enigste headliner annuleerde.

Wat betreft de actie van Cristal Alken:
1. Het gaat om 35 euro korting of minder dan 30 procent op een dagticket Live is Live. Maar wel met extra voorwaarde dat je twee dagtickets neemt. Cristal Alken is een officiele partner van Live is Live en juist zoals CERA en KBC bij Rock Werchter worden er veel tickets met korting via de officiele partners verkocht. Daar betalen ze immars heel grote bedragen voor als officiele partner. CERA geeft trouwens op heel veel festivals voor zijn aandeelhouders kortingen van 30 tot 40 procent. De korting via Cristal Alken is een normale korting, geen wanhoopspoging om toch een aantal lege plaatsen te vullen.
2. Nick Cave heeft niet dezelfde uitstraling als The Cure die als sinds begin jaren 80 een grote headliner is op festivals maar wel heel zelden live te zien is in Belgie. BKS organisatoren, met Nick Cave als zaterdag headlinier, zeggen wel in hun uitzending dat de ticketverkoop heel goed verloopt (lees beter dan de andere jaren met 23.000 dagelijkse toeschouwers) en dat ze de capaciteit vergroot hebben naar 30.000 toeschouwers.

Lekker nummer! Nu nog meer zin in het album en hopelijk snel een tour aankondiging. Dat deze nog niet gedaan zijn geeft me hoop op een zalen tour na de zomer, hopen op de Ziggo!

• Pray
Waarderingen: Bronson
Dacht dat ik hier de enige zou zijn, maar niet dus! Ik vind het ook een tof nummer. Erg benieuwd naar de rest van het album!

• Leuk
Waarderingen: B0G5
So , ik heb hem nu serieus een paar keer gehoord. Na de vreemde eend 'Be With You' een hele hele fijne!
Classic MUSE. Deze single en Unravelling zouden goed op elke setlist van ze passen. Deze mannen blijven doortimmeren aan een legacy-status.

'Be With You' zit meer aan de Muse-musical kant. Het mag ertussen zitten als je het mij vraagt, maar deze Cryogen smaakt toch naar veel veel meer. Phoe die laatste minuut, dat zal goed vallen op de weides en in de stadions.

Ik mag toch hopen dat de EU-tour ergens aankomende dagen wel wordt aangekondigd. Heb nog een marathon in het buitenland op het oog welke eind oktober plaatsvindt, maar die durf ik nu nog niet vast te leggen.. :(

Users who are viewing this thread