Muse

mmh ik had, na de tour van vorig jaar, toch gehoopt dat ze weer meer de stevigere rock richting in gingen.
Leuk nummer, maar hoop dat de rest van het album toch een andere kant op gaat, maar dan zou ik het vreemd vinden om dit als single uit te brengen nu....
Ik snap nooit die vraag voor het alleen maar stevigere rock bij Muse. Muse heeft nog nooit een album uitgebracht welke puur draaide om stevige rock?
Hun laatste album was één van de hardere albums die ze ooit hebben uitgebracht en om eerlijk te zijn vond ik dat nou niet echt een succes. Heb liever dat ze terug gaan naar albums als Showbiz en Origin of Symmetry. Niet te bombastisch, niet teveel thematiek, maar gewoon goede muziek die van heel rustig (Unintended bijvoorbeeld) naar toegankelijk, en naar iets harder gaat.

Juist die afwisseling tussen rustig, wat harder, alternatiever is wat de eerdere albums van Muse zo goed maakte voor mij.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: musicislife
Unlike their last album Will of the People or their 2025 single “Unravelling” — which won’t appear on The WOW! Signal — “Be With You” takes more cues from electronic music and the outsized future bass stylings of producers like Illenium.
Nochtans staat 'Unravelling' gewoon op de tracklist van het nieuwe album... :unsure:

• Leuk
"Muse announce intimate, surprise Brixton Academy show to launch new album ‘The WOW! Signal’
The Devon trio will take to the stage at the O2 Academy Brixton this Easter on Good Friday (April 3), following their return with new single ‘Be With You’ and details of 10th album ‘The WOW! Signal’ yesterday (Thursday March 19).

It’ll mark their first live performance of the year, and first date in the capital since their concert at The O2 in autumn 2023. The space rock group last played Brixton Academy in May 2001, playing a two-night residency just weeks before the release of their seminal second album ‘Origin Of Symmetry’."

• Leuk
Waarderingen: PJ
Zolang het album maar beter is dan de titel.
Rare titel inderdaad.

Nummer moet ik aan wennen, niet direct een wauw... maar wel interessant om te laten groeien! paar keer vaker luisteren

Combinatie orgel/EDM achtig mogen ze vaker doen. geeft een goede vibe.

Oei nee dit is het toch niet echt hé. Dit klinkt als een B-side van iets uit de Resistance periode. Doet mij ook erg aan een mindere versie van Fix You van Coldplay denken.

Maar wie weet is het live wel een tof moment. 2027 op Werchter maar noteren zekers.

• Pray
Rare titel inderdaad.

Nummer moet ik aan wennen, niet direct een wauw... maar wel interessant om te laten groeien! paar keer vaker luisteren

Combinatie orgel/EDM achtig mogen ze vaker doen. geeft een goede vibe.
Inderdaad. Al was ik in het nummer wel een aantal keer aan het wachten op een bombastisch momentje.

Of ze nou stevige rock of rustige nummers uitbrengen is volgens mij niet zo van belang. Iemand hier benoemde volgens mij een tijdje terug het grotere 'probleem': Het is allemaal zo overmatig theatraal op de laatste albums en heeft weinig meer te maken met de eerste jaren van Muse, waar we allemaal oorspronkelijk verliefd op zijn geworden. Dat ze willen vernieuwen is goed en moedig, maar ik mis een duidelijke lijn daarin. Het gaat alle kanten op.

Of ze nou stevige rock of rustige nummers uitbrengen is volgens mij niet zo van belang. Iemand hier benoemde volgens mij een tijdje terug het grotere 'probleem': Het is allemaal zo overmatig theatraal op de laatste albums en heeft weinig meer te maken met de eerste jaren van Muse, waar we allemaal oorspronkelijk verliefd op zijn geworden. Dat ze willen vernieuwen is goed en moedig, maar ik mis een duidelijke lijn daarin. Het gaat alle kanten op.
Maar de populariteit blijft wel groot. Laat ze in Afas Dome staan en het is in geen tijd uitverkocht. Een dag op Werchter en je bent ook zeker van een uitverkochte dag.

• Leuk
Waarderingen: ChrisV
Maar de populariteit blijft wel groot. Laat ze in Afas Dome staan en het is in geen tijd uitverkocht. Een dag op Werchter en je bent ook zeker van een uitverkochte dag.
Ja maar dat is omdat het Muse is, een grote band die mensen kennen, niet per se omdat die nieuwe albums zo goed zijn toch.

Ja maar dat is omdat het Muse is, een grote band die mensen kennen, niet per se omdat die nieuwe albums zo goed zijn toch.
Dat is denk ik voor z.g.a. de meeste grotere namen zo in te vullen.

Pearl Jam's 10 blijft ook hét album.
Metallica hoeft ook niets van de afgelopen 25 jaar te spelen.
Coldplay...
Arctic Monkeys
The Killers
enz enz enz.

Ik moet zeggen dat de eerste klanken van de nieuwe MUSE muziek me nog niet zo bekoren. Ik zat het hele nummer ook te wachten op de hoogtepunten die toch wat uit bleven. We gaan het meemaken!

• Leuk
Waarderingen: MrScissorhands
Klopt helemaal! Ik vond die 2 laatstgenoemden van je ook minder.
Als het nieuwe album voortborduurt op Unravelling @musicislife met genoeg invloeden van de albums rond het jaar 2000 , Drones en Resistance komt het heeeeelemaal goed!

Ik las op het forum wel eens de opmerking ; "Muse the Musical" :sick: omdat het wat te theatraal werd. Dat "imago" moeten ze snel van zich afpoetsen..... Voor mij zijn ze nog steeds 1 van mijn meest geliefde (stadion)acts. Als er een zaaltour komt ga ik alvast klaarzitten voor tickets. MUSE is gewoonweg een van de sterkste acts van de afgelopen 25jaar en bouwt gewoon aan een legacy-status als ze nog wat deftige platen op de plank leggen.
Over 20-30 jaar zijn de jongeren jaloers op ons dat wij ze in de gloriejaren hebben gezien

Hup MUSE!

" Muse the Musical" =Dat ze dat maar snel afschudden ja!

De roep om het 'oude' geluid is in mijn ogen een nutteloze roep. Een band vernieuwt zich. Kijk bijvoorbeeld naar de relatie met je partner. De 1e dates ga je nooit meer herleven dat oude gevoel, maar je kan nog steeds leuke dates hebben. en dat speciale gevoel bij een band die opkomend is moet je op het moment zelf koesteren, wetende dat ze op den duur gaan experimenteren

Ik hou van muse van de oude albums, maar ook van de nieuwere;. Toen ze in 2012 dat dubsteb nr uitbrachten konden mensen het nog net niet uitkotsen. een jaar later (zeker na de live versies) was het weer een lieveling. Dat geexperimenteer vind ik juist leuk, je ziet een andere kant van een band en wat mij betreft hoeft niet elk album puur uit rifs en rock te bestaan.

Ga je niet vernieuwen (kuch kensington bijv) dan blijf je met dezelfde eenheidsworst zitten.

Dat zeggende, unravelling, die hiervoor uitkwam is juist een nummer wat meer terugslaat op de oudere albums, harder geluid, to the point, niet teveel electronica eromheen. En be with you slaat wat meer op de 2012 tijd van 2nd law album met juist meer elektronisch.

Het theatrale is altijd al geweest, kijk bijv een live optreden terug uit 2001 en je ziet dezelfde theatrale trekken. vind het juist minder geworden.

• Thinking
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en musicislife
Een nieuw album wilt ook zeggen dat ze minder (van mijn) lievelingsnummers kunnen spelen live 😄
Het is nu al zo dat ze met een 2 uur durende shows bepaalde topnummers niet op setlist meer plaatsen. Welcome back Unintented afgelopen zomer en Showbizz op RW. Voor mij heeft Unravveling nu al wel een vaste plek in toekomstige setlists gekregen.

• Haha
Waarderingen: ChrisV
Niet om de laatste albums nee maar ze zijn zo groot omdat ze op plaat en live een van de beste headlineacts van onze planeet zijn.
Nee maar dat bedoelde ik: dat was de discussie hier niet? Het ging over de stijl van hun nieuwe muziek. Te theatraal/te veel/weinig rock, etc. (Vind het sowieso vaak veel te lomp wat deze band maakt, maar ook dat staat hierbuiten).

Users who are viewing this thread