Muse

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Iemand heel toevallig bekend met de coverband Musest?

Volgens verschillende bronnen een van de beste Muse coverbands ter wereld. Ze staan over 10 dagen op ons plaatselijke mini-festivalletje Under the Milky Way...

Ja, wel eens gezien. Inderdaad relatief goed, maar het blijft een coverband natuurlijk.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.949
1.729
Ja, wel eens gezien. Inderdaad relatief goed, maar het blijft een coverband natuurlijk.

Uiteraard. Maar ze treden dan ook op voor 750 man publiek in een polder met een mainstage gefabriceerd van pallets en ducktape... Bij gebrek aan the real deal kijk ik daar toch wel naar uit!
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
542
406
Ik ga over een twee weken naar tributeland in Eindhoven, ook hier staat Musest, ben benieuwd :)

Het is eigenlijk wel gek dat muse in hun festivaltour nog geen datum in nederland of belgië heeft toch?

En volgens mij worden pinkpop en rock werchter allebei lastig.. Geen muse in de lage landen volgend jaar dan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.506
10.827
Ik ga over een twee weken naar tributeland in Eindhoven, ook hier staat Musest, ben benieuwd :)

Het is eigenlijk wel gek dat muse in hun festivaltour nog geen datum in nederland of belgië heeft toch?

En volgens mij worden pinkpop en rock werchter allebei lastig.. Geen muse in de lage landen volgend jaar dan?
Kan, zijn er de laatste jaren ook wel vaak geweest natuurlijk. Vandaag overigens weer aangekondigd voor Ejekt Festival in Athene op 29 juni.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.145
10.437
Muse gaat duidelijk voor kleinere festivals komend jaar, of het gedwongen is of een eigen keuze weet ik niet. Muse kan prima op Lowlands/Pukkelpop en zelfs DTHR sluit ik niet uit nu ze voor kleinere festivals gaan.
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
542
406
Muse gaat duidelijk voor kleinere festivals komend jaar, of het gedwongen is of een eigen keuze weet ik niet. Muse kan prima op Lowlands/Pukkelpop en zelfs DTHR sluit ik niet uit nu ze voor kleinere festivals gaan.
Lowlands/pukkelpop gaan ze niet doen dit jaar. De tour is duidelijk gericht op juni/juli festivals. DTRH en bijv. best kept secret lijkt me toch echt te klein/alternatief voor muse hoor.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.016
6.059
Ze pakken in ieder geval ook Ejekt festival in Griekenland 29 juni 2022 ook mee
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.016
6.059
Lekker Man Gandalf GIF - Lekker Man Gandalf Lord Of The Rings GIFs
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Had al goeie hoop door dat circulerende filmpje van Matt die hem in de auto aanzet voor z'n zoontje. Maar ja dit is gewoon erg lekker. Hopen dat de rest van het album deze lijn volgt en dat er ook nog wat langere nummers bijzitten. Ik ben in ieder geval meteen fan!
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Moet zeggen dat ik het wel jammer vind dat we het hele nummer eigenlijk al kenden uit de teasers.
Eerste teaser had al het refrein en het metal stukje, tweede teaser had zo'n beetje het volledige eerste couplet. Dus eigenlijk helemaal geen verrassing meer, ik hoopte nog op iets van een ander outro ofzo maar helaas.

Het nummer zelf is niet slecht en ook wel wat je zou verwachten van Muse, maar een kritiekpunt vind ik dat ze de laatste tijd toch dingetjes aan het rehashen zijn. Dit refrein klinkt typisch Muse, maar dat komt omdat de melodie eigenlijk gewoon precies een combinatie is van stukjes uit Neutron Star Collision en The Handler. Op het vorige album waren er ook al een aantal hergebruikte melodietjes, riffjes, drumbeats etc. Is geen doodzonde ofzo maar toch ergens een beetje jammer...

Ben wel benieuwd naar de rest van het album en hoop inderdaad ook dat er weer eens wat langere of meer experimentele dingen bij zitten.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.016
6.059
zo zeg, na een aantal luisterbeurten valt die steeds lekkerder!

en het is me toch nog steeds bizar dat er geen NL (geen Benelux zelfs) datum is.
zou Muse wellicht die laatste Goffertpark datum pakken, of zijn ze de aankomende aankondiging voor Gelredome?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.002
3.688
Moeten we nu al blij zijn dat Muse een (iets) 'harder' nummer lost? Drones kende ook een aantal hardere nummers (waarvan The Handler het beste nummer is wat me te binnen schiet) en dat album was ook over de gehele lijn niet voldoende.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.442
6.110
Ik vond Drones een tof album. The Handler, Psycho, Reapers en Defector waren o.a. goede nummers imo.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.894
8.528
Ik vond Drones een tof album. The Handler, Psycho, Reapers en Defector waren o.a. goede nummers imo.
Oh, Psycho vind ik zelf echt verschrikkelijk. 'Your ass belongs to me now' bovenop een riffje geschreven door Depeche Mode. En dat dat onding nog altijd in hun setlists zit.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.442
6.110
Ben ik daar weer blij om. Tekst is niet al te best maar vind het nummer zelf een erg tof nummer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken