Lowlands 2026

Weet nog dat onze groep rond die periode zei: "Binnenkort zal Lowlands gewoon meer dan 200 EURO!! gaan kosten!"

2026: Was het maar 200 euro 🥲
Ik denk eerlijk gezegd dat de grens wel is bereikt. Ik denk echt dat de prijs er voor een groot deel mee te maken heeft dat het niet is uitverkocht. De lineup is redelijk objectief gezien namelijk best goed en iedereen komt wel aan z’n trekken. Met een alternatief dagprogramma, grote hiphop namen, makkelijke acts en de populaire dj’s van het moment is het enorm uitgebalanceerd.
 
Ik denk eerlijk gezegd dat de grens wel is bereikt. Ik denk echt dat de prijs er voor een groot deel mee te maken heeft dat het niet is uitverkocht. De lineup is redelijk objectief gezien namelijk best goed en iedereen komt wel aan z’n trekken. Met een alternatief dagprogramma, grote hiphop namen, makkelijke acts en de populaire dj’s van het moment is het enorm uitgebalanceerd.

Maar dat is toch bij alle festivals een beetje het probleem? Ook al die food / bier en weet ik wat voor festivals lopen niet meer storm. Wat ik dan om mij heen hoor is dat iedereen een beetje klaar is met alle prijzen die ze betalen die niet in enige verhouding staat voor wat je krijgt.

Zoals je zegt de grens is bereikt! Helemaal prima dan kan het kaf zich van het koren scheiden!
 
Maar dat is toch bij alle festivals een beetje het probleem? Ook al die food / bier en weet ik wat voor festivals lopen niet meer storm. Wat ik dan om mij heen hoor is dat iedereen een beetje klaar is met alle prijzen die ze betalen die niet in enige verhouding staat voor wat je krijgt.

Zoals je zegt de grens is bereikt! Helemaal prima dan kan het kaf zich van het koren scheiden!
Hele vreemde en enge laatste opmerking ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en WTSGD
Ik denk dat er staat dat de kwalitatieve festivals overblijven en er geen ruimte meer is voor 1001 festivals.
Maar dan nog zou dat betekenen dat mensen die geen geld (over) hebben voor een duur "kwaliteitsfestival" dan dus de sjaak zijn. Lijkt me om verschillende redenen voor iedereen een slechte zaak.
 
Ik denk dat er staat dat de kwalitatieve festivals overblijven en er geen ruimte meer is voor 1001 festivals.
Juist die 1001 kleine festivals zijn cruciaal voor de hele infrastructuur. Perfecte plek voor kleinere artiesten om meters te maken, vaak een sterke band met de regio, betaalbaar alternatief voor een grote groep mensen en niet geheel onbelangrijk voor veel mensen hun eerste festivalervaring.
 
Ik denk vooral dat er staat dat niet meer iedere wijnbar met een foodtruck een ‘festival’ is. Lijkt me ook best een gezonde ontwikkeling dat je festival inhoudelijk sterk moet zijn (onafhankelijk van prijs).

Maar om terug te komen op het originele punt. De grens is zeker bereikt qua prijs. Ik heb veel mensen in onze groep die zeggen: dit is het me niet meer waard. Die kochten voorheen blind een ticket en vinden de line-up goed. Het wordt gewoon echt te duur.

Ik ga al meer dan 20 jaar blind. Ik vind de ontwikkelingen die Lowlands doormaakt positief en de line-up fantastisch dit jaar dus ik heb dat ticket meteen weer gekocht maar als de line-up een jaar minder in mijn straatje is ga ik voor deze prijs wel twijfelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: spongebobsong en CVS
Ik denk vooral dat er staat dat niet meer iedere wijnbar met een foodtruck een ‘festival’ is. Lijkt me ook best een gezonde ontwikkeling dat je festival inhoudelijk sterk moet zijn (onafhankelijk van prijs).

Maar om terug te komen op het originele punt. De grens is zeker bereikt qua prijs. Ik heb veel mensen in onze groep die zeggen: dit is het me niet meer waard. Die kochten voorheen blind een ticket en vinden de line-up goed. Het wordt gewoon echt te duur.

Ik ga al meer dan 20 jaar blind. Ik vind de ontwikkelingen die Lowlands doormaakt positief en de line-up fantastisch dit jaar dus ik heb dat ticket meteen weer gekocht maar als de line-up een jaar minder in mijn straatje is ga ik voor deze prijs wel twijfelen.
Ach het woord te duur, alles is te duur, grens bereikt... het klopt dat prijzen zijn gaan gestegen. Maar vergeet dat lonen ook aardig gestegen zijn de afgelopen jaren..

Persoonlijk denk ik dat het feit is, dat het uitgave patroon is veranderd. Vele mensen in de westerse wereld zijn veel meer gaan consumeren... Vele willen 3x op vakantie, vaak uit eten, nieuwe kleding ect ect ect... Ons gedrag is zo veranderd naar consumeren, consumeren en consumeren, waardoor we denken dat alles o zo veel duurder is, maar in werkelijkheid zijn we gewoon veel meer gaan consumeren.

Absoluut is er een groep die van een kleine portemonnee moet leven, dus dit soort uitgave niet kunnen(waar hopelijk wel een klein festival soulaas kan bieden). Maar ik denk ''jan modaal'' gezien en algemeen ons gedrag zo veranderd is.

*tuurlijk ik kan makkelijk praten, over inkomen niet te klagen. Maar hier zie ik zelf ook dat mijn consumeer-patroon flink is gestegen de afgelopen jaren..
 
Ach het woord te duur, alles is te duur, grens bereikt... het klopt dat prijzen zijn gaan gestegen. Maar vergeet dat lonen ook aardig gestegen zijn de afgelopen jaren..

Persoonlijk denk ik dat het feit is, dat het uitgave patroon is veranderd. Vele mensen in de westerse wereld zijn veel meer gaan consumeren... Vele willen 3x op vakantie, vaak uit eten, nieuwe kleding ect ect ect... Ons gedrag is zo veranderd naar consumeren, consumeren en consumeren, waardoor we denken dat alles o zo veel duurder is, maar in werkelijkheid zijn we gewoon veel meer gaan consumeren.

Absoluut is er een groep die van een kleine portemonnee moet leven, dus dit soort uitgave niet kunnen(waar hopelijk wel een klein festival soulaas kan bieden). Maar ik denk ''jan modaal'' gezien en algemeen ons gedrag zo veranderd is.

*tuurlijk ik kan makkelijk praten, over inkomen niet te klagen. Maar hier zie ik zelf ook dat mijn consumeer-patroon flink is gestegen de afgelopen jaren..
Feit is dat er vanaf de jaren 10' ook meer focus is komen te liggen op amusement als een belangrijk onderdeel van je leven en welzijn. Helaas betaal je daar wel steeds meer voor. Neemt overigens ook niet weg dat jongeren het financieel het meest lastig hebben van alle generaties, dat zijn nou juist de mensen die dat extra geld voor een ticket niet kunnen missen.
 
Zo weer een mooie posting geplaatst waar iedereen weer iets denkt te lezen. Blijft toch prachtig dit forum :)

Ik vind vooral dat er een overdaad aan festivals is en dat het soms wel een graadje minder kan. Een hoop festivals zijn kwalitatief dramatisch dus als die ophouden te bestaan zie ik er weinig nadelen in hoor.

Dus nee niet enkel voor rijke mensen en heeft ook niks met gratis festivals te maken (die kunnen ook prima zijn hoor) gewoon de complete overdaad aan festivals.

Dus als over een paar jaar de festival hype weer wat minder is zijn er hopelijk een aantal minder en wat er nog is is kwalitatief beter!
 
Feit is dat er vanaf de jaren 10' ook meer focus is komen te liggen op amusement als een belangrijk onderdeel van je leven en welzijn. Helaas betaal je daar wel steeds meer voor. Neemt overigens ook niet weg dat jongeren het financieel het meest lastig hebben van alle generaties, dat zijn nou juist de mensen die dat extra geld voor een ticket niet kunnen missen.
De grote vraag is, hoeveel amusement heb je nodig in je leven? Wat voor generatie dan ook…

Veel consumeren kost veel geld, we maken elkaar gek. Het moet groter, gekker, luxer… welkom in het kapitalisme 😢 😢
 
De grote vraag is, hoeveel amusement heb je nodig in je leven? Wat voor generatie dan ook…

Veel consumeren kost veel geld, we maken elkaar gek. Het moet groter, gekker, luxer… welkom in het kapitalisme 😢 😢

En met de opkomst van AI en daaruit vloeiende automatisering en robotisering houden we steeds meer tijd over voor leuke dingen hé.

Maar goed moet je het allemaal willen? Denk dat dat een goed filosofisch thema is voor LL :p
 

Users who are viewing this thread