Lowlands 2026

Er ontstaan verschillende interpretaties van beuk techno. Als oude garde denk ik dan aan Chris Liebing en Dave Clarke. Dat is zeker niet de techno die ik de laatste jaren heb gehoord.
Freddy K, Mary Lake, Nene H, Marron passen wel aardig in dat rijtje denk ik. Ben blij dat er weer wat meer van deze Techno staat

• Leuk
Waarderingen: Lowlandicus
Na het luisteren van de podcast ben ik erg enthousiast!
De heineken met een upgrade is goed bedacht zo, niet te veel afwijken van het oude concept, maar langer doorgaan was wel de nodige verandering. Uiteindelijk heeft alleen de zaterdagavond daar een andere programmering gekregen, maar met TLM wel echt precies de goede boeking daarvoor.

Livemuziek in de xray wordt ook heel bruut, kaboutertje putlucht en Violent magic orchestra. Ik ben daar!!

Wat mij opvalt: op tlm na GEEN hardhouse. Hulde voor LL

Identified patient krijgt de eer om de bravo af te sluiten. Zin in! Wie zullen de andere twee closers worden? Zondag wordt wel helena hauff denk ik, maar wie krijgt die andere spot? Benny Rodrigues? Ben ufo? Zegt u het maar...

Mooi lijstje weer. Nu maar hopen dat dit niet allemaal tegelijk op zondag staat.
Boys Noize
Freddy K
Héctor Oaks
Helena Hauff
KETTAMA
Marrøn
Nene H
Flava D
Skream & Benga

Benieuwd naar
Afra
Ben UFO
Tantu Beats
Kaboutertje Putlucht
TLM

Had Benny Rodrigues liever als ROD gezien.

Is KETTAMA niet HH achtig?

Laatst bewerkt:
De heineken met een upgrade is goed bedacht zo, niet te veel afwijken van het oude concept, maar langer doorgaan was wel de nodige verandering. Uiteindelijk heeft alleen de zaterdagavond daar een andere programmering gekregen, maar met TLM wel echt precies de goede boeking daarvoor.

Livemuziek in de xray wordt ook heel bruut, kaboutertje putlucht en Violent magic orchestra. Ik ben daar!!

Identified patient krijgt de eer om de bravo af te sluiten. Zin in! Wie zullen de andere twee closers worden? Zondag wordt wel helena hauff denk ik, maar wie krijgt die andere spot? Benny Rodrigues? Ben ufo? Zegt u het maar...
Ja weinig hardhouse idd, en meer techno dan vorig jaar wel he? Ik ben benieuwd hoe TLM in de heineken gaat uitpakken qua crowd control...

Verder kan KETTAMA ook nog wel eens gaan zorgen voor een bomvolle Bravo, al helemaal als die op een ander moment dan TLM draait.

Afgelopen editie waren het alleen maar Nederlanders (edit dacht dat Salome Nederlands was, maar is Duits), en in de podcast klinkt het wel een beetje alsof ze die lijn een beetje door willen zetten? Lijkt me alleen wel gek. Zie SAIDAH nog wel sluiten na Ben UFO, maar er staat niet echt een Nederlandse naam die over KETTAMA heen knalt, dus denk eigenlijk dat die wel vrijdag afsluiten. Benny of Afra zou daar gek na zijn. KETAMA wordt wel sardientjes in blik tijd, helemaal als ie afsluit.

Laatst bewerkt:
Heel benieuwd hoeveel hardhouse bij de elektronische namen zal zitten... De trend lijkt, nu de post-covid knaldrang steeds langer geleden is, meer en meer over het hoogtepunt heen te zijn. Ik verwacht wel veel speed garage dit jaar (voelt toch wat spannender dan hardhouse, al zijn de twee natuurlijk ook erg verwant).

Fingers crossed voor Ben UFO en DJ EZ, in ieder geval. En, in een hele ander hoek, Theo Parrish op LL zou toch ook fantastisch zijn?
ik ga meer manifesteren denk ik

weinig hardhouse: check (en tlm ook nog in de heineken, dus betere spreiding)
ben ufo: check
theo parrish: check

Er ontstaan verschillende interpretaties van beuk techno. Als oude garde denk ik dan aan Chris Liebing en Dave Clarke. Dat is zeker niet de techno die ik de laatste jaren heb gehoord.
Exact. Speedy J, Miss Djax, Ben Sims, Marcel Dettmann... iets in die trant.
Maar geen probleem, ik hoor graag nieuwe dingen :)

Exact. Speedy J, Miss Djax, Ben Sims, Marcel Dettmann... iets in die trant.
Maar geen probleem, ik hoor graag nieuwe dingen :)
Zit toch zeker wel wat tussen die in hetzelfde straatje moeten passen. Ik word er in ieder geval wel blij van. Een setje hardhouse is leuk, maar alleen maar is mij too much.

Moet zeggen dat ik niet bijster veel van de namen ken (los van de bekende zoals KETTAMA, TLM, Ben UFO). Iemand nog tips/aanraders? Of artiesten waarmee ik deze namen kan vergelijken voor mijn beeldvorming?

Moet zeggen dat ik niet bijster veel van de namen ken (los van de bekende zoals KETTAMA, TLM, Ben UFO). Iemand nog tips/aanraders? Of artiesten waarmee ik deze namen kan vergelijken voor mijn beeldvorming?
Van de flinke techno namen vind ik Marron en Hector Oaks erg vet, vooral die laatste is vergelijkbaar met salome die vorig jaar op zondag de bravo afsloot. Saidah is ook erg aan te raden! Is van die nieuwe UKG sound(interplanetary criminal, silva bumpa) en draait ook veel b2b met milion die vorig jaar op zaterdag in de armadillow stond.

Mooi lijstje weer. Nu maar hopen dat dit niet allemaal tegelijk op zondag staat.
Boys Noize
Freddy K
Héctor Oaks
Helena Hauff
KETTAMA
Marrøn
Nene H
Flava D
Skream & Benga

Benieuwd naar
Afra
Ben UFO
Tantu Beats
Kaboutertje Putlucht
TLM

Had Benny Rodrigues liever als ROD gezien.

Is KETTAMA niet HH achtig?
Kettama is wat hardhouse achtig. Ligt er net aan wat voor boeking het is. Doet veel met Chris Stussy dus kan 2 kanten op

TLM staat op de zaterdag (minimaal 3,5u). Daarvoor staat een punkband die in de volgende drop wordt aangekondigd (dus nog steeds live-slot). Heineken krijgt ook een flinke upgrade zo te horen.
Kaat van Stralen zou mooi zijn op dat late slot.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Net de podcast geluisterd. Erg mooi om te zien welke weg Lowlands in aan het slaan is. Het klinkt allemaal een stuk meer doordacht en gericht op het boeken van daadwerkelijk vette acts (ipv met wat populaire winden mee waaien) dan de voorgaande jaren. Benieuwd of dit puur toe te schrijven is aan de nieuwe directeur.

Nu nog hopen dat het idee rond de Heineken goed uitpakt en dat het niet een verhaal is van 'meer asfalt zorgt voor meer auto's en dus files'.

Laat nene h maar weer zitten.. volgens mij van dat hardgroove. Alle diepe bassen vervangen door hi hats / hoge tonen(getik) En iedereen met dat zelfde dansje.

Net de podcast geluisterd. Erg mooi om te zien welke weg Lowlands in aan het slaan is. Het klinkt allemaal een stuk meer doordacht en gericht op het boeken van daadwerkelijk vette acts (ipv met wat populaire winden mee waaien) dan de voorgaande jaren. Benieuwd of dit puur toe te schrijven is aan de nieuwe directeur.

Nu nog hopen dat het idee rond de Heineken goed uitpakt en dat het niet een verhaal is van 'meer asfalt zorgt voor meer auto's en dus files'.
Jup ben na het luisteren ook wel een stuk enthousiaster geworden! Ook mooi om te horen dat ze meer willen (blijven) inzetten op livemuziek s nachts.

Vorige podcast noemde ze volgens mij ook al aanpassingen aan het terrein. Gaat dus echt wel het een en ander veranderen!

Users who are viewing this thread