Lowlands 2026

Zullen we het weer over Lowlands hebben? Aangezien ik dit nog een beetje mis en er hier veel puristen zitten die stil en vroom kunnen genieten van mooie gitaarbands.

Welke bandjes van Nederlandse bodem zouden jullie graag nog op Lowlands zien dit jaar?
Malle Pietje & The Bimbo's zou het alweer een top-editie maken.

• Leuk
Waarderingen: RobbieV
Zullen we het weer over Lowlands hebben? Aangezien ik dit nog een beetje mis en er hier veel puristen zitten die stil en vroom kunnen genieten van mooie gitaarbands.

Welke bandjes van Nederlandse bodem zouden jullie graag nog op Lowlands zien dit jaar?
The Vices, Queens Pleasure, Droom Dit, Iguana Death Cult, Badminton, Grote Geelstaart (staat al op BKS), Fit, Daisy Bellis. Of iets heel anders zoals een theater voorstelling van Lucky Fonz III mag van mij ook altijd.

Haha nee ben het gezever over dat het niet moet kunnen wel beetje moe inmiddels, deze discussie is nu al tien keer voobij gekomen de afgelopen twee jaar in verschillende vormen. Beetje categorie the Floor op BKS
Zo zie je maar weer, ik zit al twee jaar op dit forum en had er nog nooit over gehoord. Snap nog steeds niet waar de discussie nu ook over gaat haha. Maar kan me voorstellen dat niemand het nu wil uitleggen :p .

Vanwege her berichtje dat er binnenkort een elektronisch programma bekend wordt gemaakt (waarschijnlijk aankomende week omdat het bij dtrh ook een week duurde na de aankondiging) en de laatste USB show van Fred Again.. zou ik het geen gek idee vinden dan hij die USB-shows overtrekt naar de augustus-festivals. Misschien wel een te grote naam, maar hij heeft net een album uitgebracht en heeft geen tourplannen.. verder komen Lowlands en R&L met tourplannen, en is er nog een hoge spot op de Pukkelpop zaterdag.

Zou dit kunnen?

• Winning
Waarderingen: StevieU2
Vanwege her berichtje dat er binnenkort een elektronisch programma bekend wordt gemaakt (waarschijnlijk aankomende week omdat het bij dtrh ook een week duurde na de aankondiging) en de laatste USB show van Fred Again.. zou ik het geen gek idee vinden dan hij die USB-shows overtrekt naar de augustus-festivals. Misschien wel een te grote naam, maar hij heeft net een album uitgebracht en heeft geen tourplannen.. verder komen Lowlands en R&L met tourplannen, en is er nog een hoge spot op de Pukkelpop zaterdag.

Zou dit kunnen?
Nee.

De headliners zijn namelijk al bekend.
Volgend jaar weer een kans ;)

• Leuk
Waarderingen: emilejol

Zou dit kunnen?
Fred zei zelf dat hij een tijd niks meer gaat doen op Instagram. Zou er tot 2027 niet veel meer van verwachten

• Leuk
Waarderingen: emilejol

Zou dit kunnen?
Ik zou dit echt heel graag willen maar verwacht het niet. Zeker na gisteren met Thomas bagalator (ik schrijf zijn achternaam altijd verkeerd).

Ik zou dit echt heel graag willen maar verwacht het niet. Zeker na gisteren met Thomas bagalator (ik schrijf zijn achternaam altijd verkeerd).
Fredje is de laatste jaren al genoeg op Lowlands geweest. Nu mogen ze hem wel even overslaan imo

Is dat een absolute no-go? Hij is wel conveniently in de buurt, vrijdag in Ierland, zondag in Frankrijk. Maar het past wellicht niet in de nieuwe koers, die golden oldies keihard negeert. 🥸
Ja. 3 dagen achter elkaar spelen doen de meeste artiest ook niet.
Enige kans is een QOTSA/Justice-scenario.

Heel benieuwd hoeveel hardhouse bij de elektronische namen zal zitten... De trend lijkt, nu de post-covid knaldrang steeds langer geleden is, meer en meer over het hoogtepunt heen te zijn. Ik verwacht wel veel speed garage dit jaar (voelt toch wat spannender dan hardhouse, al zijn de twee natuurlijk ook erg verwant).

Fingers crossed voor Ben UFO en DJ EZ, in ieder geval. En, in een hele ander hoek, Theo Parrish op LL zou toch ook fantastisch zijn?

Laatst bewerkt:
Heel benieuwd hoe veel hardhouse bij de elektronische namen zal zitten... De trend lijkt, nu de post-covid knaldrang steeds langer geleden is, meer en meer over het hoogtepunt heen te zijn. Ik verwacht wel veel speed garage dit jaar (voelt toch wat spannender dan hardhouse, al zijn de twee natuurlijk ook erg verwant).

Fingers crossed voor Ben UFO en DJ EZ, in ieder geval. En, in een hele ander hoek, Theo Parrish op LL zou toch ook fantastisch zijn?
DJ EZ zou wel echt heel ziek zijn

• Leuk
Waarderingen: SBSTN en fabelachtig

Users who are viewing this thread