Lowlands 2026

Beetje afwijken kan toch wel? Iets diverser is ook niet zo verkeerd. Moet zeggen dat het na Corona echt te druk is geworden.

De Bacardi tent en de Bravo was regelmatig niet fijn meer hoor.
Natuurlijk kun je afwijken, maar ik vind forse verandering van je programmering die kennelijk heel populair is gewoon een beetje krom. En dan vooral als je al kaartjes hebt verkocht.

Bravo vorig jaar was inderdaad volkomen belachelijk. De Hacienda vond ik vorig jaar dan weer verrassend leuk, in ieder geval t.o.v. 2024.

• Leuk
Waarderingen: WTSGD
Kaartjes hebt verkocht maar het nachtprogramma is toch totaal niet bekend. Dus zie het probleem niet zo om wat alternatiever te gaan.

Hacienda leek op wat momenten nog te doen maar op andere momenten geen enkele ruimte om te bewegen. Het haringen in een ton gevoel vind ik niet zo :)

Een paar jaar geleden was de Bravo te vol. Kan gebeuren en zijn ze als oplossing ook meer techno in bijvoorbeeld de India gaan programmeren. Eindstand trek je meer volk voor de nachten en blijft o.a. de Bravo te vol.
Kan je of nog meer tenten openen voor techno of een andere kant op met je nachtprogrammering in de hoop toch weer een ander slag bezoekers te trekken.

Een paar jaar geleden was de Bravo te vol. Kan gebeuren en zijn ze als oplossing ook meer techno in bijvoorbeeld de India gaan programmeren. Eindstand trek je meer volk voor de nachten en blijft o.a. de Bravo te vol.
Kan je of nog meer tenten openen voor techno of een andere kant op met je nachtprogrammering in de hoop toch weer een ander slag bezoekers te trekken.
Lijkt net het fileprobleem in Nederland. Gaan we voor meer asfalt of gaan we rijden ontmoedigen...

• Leuk
Waarderingen: CVS
Viel mij ook op in het artikel. Zie je ook al wel terug aan de bekend gemaakte namen, maar inderdaad een enorn positief punt. Misschien ook een voorbode dat het nachtprogramma alternatiever gaat worden en de scheiding tussen dag/nacht publiek ook weer wat gaat afnemen.
Dit is ook het probleem . Dat overdag het soms rustig is bij bepaalde acts en dat het snachts overal ramvol is. Inderdaad weer terug naar hoe het ooit was . Overdag moet weer de overhand krijgen.

Probleem is toch meer dat je s'nachts ~1/3 van het terrein mist. Als minder dan 1/3 van de bezoekers aftaait na de headliner betekent dat automatisch meer mensen op minder plek. Lijkt me lastig op te lossen. Je kan qua line-up het accent wel overdag proberen te leggen, maar het is voor lowlands onrealistisch te verwachten dat zoveel bezoekers om middernacht hun tentje opzoeken.

Ik heb nog niet echt de tijd genomen om een lekkere eerste luisterronde te doen. Vorig jaar keek ik erg uit naar Royel Otis en Anthony Szmierek (ja, het was niet mijn jaar). Staan er nog parels die ergens in dat verlengde liggen op de lijst?

Ik heb nog niet echt de tijd genomen om een lekkere eerste luisterronde te doen. Vorig jaar keek ik erg uit naar Royel Otis en Anthony Szmierek (ja, het was niet mijn jaar). Staan er nog parels die ergens in dat verlengde liggen op de lijst?
Haha die twee had ik ook het hoogst op me lijst… domper.
Antony Szmierek komt 29 mei in de Melkweg, benieuwd naar 👌🏻

Geese, Hermanos Gutiérrez, Buraka Soms Sistema, Fcuckers, Leisure, Nu Genea, Wunderhorse, Guilt Trip, Maruja, President, Speed, Voices From The Lake

Probleem is toch meer dat je s'nachts ~1/3 van het terrein mist. Als minder dan 1/3 van de bezoekers aftaait na de headliner betekent dat automatisch meer mensen op minder plek. Lijkt me lastig op te lossen. Je kan qua line-up het accent wel overdag proberen te leggen, maar het is voor lowlands onrealistisch te verwachten dat zoveel bezoekers om middernacht hun tentje opzoeken.

Dit is inderdaad het probleem. Het toppunt qua drukte op het terrein is na de headliner als het terrein veel kleiner wordt en juist net op dat moment de meeste mensen op het terrein komen/zijn. De combinatie van de mensen die overdrag hun hoogtepunt hebben of de mensen die voor de nacht komen en nu lekker van de camping komen. Het zal waarschijnlijk wel met twee punten te maken hebben. 1. de vergunning van de Alpha? 2. Wellicht dat ze snachts niemand in de buurt van het water willen hebben, wat ik eigenlijk wel kan begrijpen.

Ik snap zelf niet dat ze de spreiding over Bravo en Heineken niet wat groter willen hebben. Vind Cape Lowlands gedurende de nacht altijd ontzettend druk terwijl er op het andere terrein rond de Heineken altijd maar weinig gebeurd. Vorig jaar programmeerden ze de India nog best scherp, met Lammer en The Dare. Als ze die namen nou in de Heineken zouden knallen (en gelijk de Heineken een mooie make-over geven), zou er een veel natuurlijkere spreiding ontstaan. Dit omdat er dan een loopstroom tussen de Bravo en Heineken ontstaat. Veel mensen zullen dan onderweg ook nog even gaan kijken bij Haciënda, Armadillow en Xray waardoor deze tenten ook nog wat deviatie in hun belasting krijgen.

Users who are viewing this thread