Lowlands 2026

Daarom zou het fijner zijn als er gewoon iets als eerste act in de Bravo staat omtrent klassieke muziek. Joep Beving trok ook fijn stil en rustig publiek. En het contrast vind ik dan eigenlijk nog het mooist om mee te maken. Je ruikt nog de geur van het dampende feestpubliek dat er 8 uurtjes geleden stond te dansen op techno en je voelt je eigen benen nog van de Bravo nacht ervoor, terwijl je alweer naar hele rustige ingetogen, mooie muziek luistert met liefhebbers in diezelfde tent. Het helpt dan ook wel mee dat je op dat moment al redelijk fragiel bent.
Vind dat zelf zo geweldig aan DTRH. De eerste ochtend optredens op het idelisch veldje voor een man of honderd. Regelmatig huilen zo mooi.

• Winning
  • Leuk
Waarderingen: fabelachtig en StevieU2
Prima stuk. Ik mis alleen nog een reden van het niet uitverkopen: "festivalgangers wachten tot de prijzen 150,00 euro goedkoper zijn op ticketswap".

Bekijk bijlage 18570

Dit is toch verdomd positief. back to the roots
Viel mij ook op in het artikel. Zie je ook al wel terug aan de bekend gemaakte namen, maar inderdaad een enorn positief punt. Misschien ook een voorbode dat het nachtprogramma alternatiever gaat worden en de scheiding tussen dag/nacht publiek ook weer wat gaat afnemen.

Viel mij ook op in het artikel. Zie je ook al wel terug aan de bekend gemaakte namen, maar inderdaad een enorn positief punt. Misschien ook een voorbode dat het nachtprogramma alternatiever gaat worden en de scheiding tussen dag/nacht publiek ook weer wat gaat afnemen.
Nachtprogramma alternatiever, zou heerlijk zijn 👌🏼

• Pray
  • Leuk
Waarderingen: Surfer Billy en CVS
Ietsie minder druk in de nacht zo wel heel lekker zijn

En alternatiever programma vind ik ook prima hoor. Krijg je wat meer scheiding.

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Maar 80% komt voor vooral het "banale feestgedruis" ?
Voor Corona was er ook al regelmatig klassieke muziek op LL. Toen zat iedereen rustig op de grond en was aan het uitbrakken of genoot ervan. Nu hebben ze er een soort hipster feestje van gemaakt waar: hoe debieler hoe beter het motto is.

• Leuk
Waarderingen: Joris en CVS
Specifiek met nachtprogramma/DJ's zie ik liever upcoming talent dan grote namen. Maar volgens mij doet Lowlands doet ook altijd wel redelijk goed. Tuurlijk, een beetje balans, grote namen is leuk maar LL kan ook wel echt als springplank dienen voor talent. Plus, die iets minder grote namen doen in mijn optiek toch vaak meer hun best. Dat is ook waarom ik vaak liever naar een Nederlandse artiest ga op LL dan een headliner die ik mwah vind. En als kers op de taart trek je toch ook wel iets ander publiek aan op die manier.

• Leuk
Waarderingen: sjoeske
Ietsie minder druk in de nacht zo wel heel lekker zijn

En alternatiever programma vind ik ook prima hoor. Krijg je wat meer scheiding.
Ben het eens met jullie gedachtes, maar ik vind wel dat je in de basis altijd moet proberen wat aan de drukte te doen op een 'logistieke' manier. Oftewel, eerst kijken of je anders kan programmeren en of je al aan de rand van je geluidsvergunning zit (waardoor je dus misschien meer locaties kan openen). Heel alternatief gaan boeken in de nacht in de hoop dat het daardoor minder druk wordt vind ik persoonlijk een beetje een zwaktebod en ook niet helemaal fair naar de personen die nu al een kaartje hebben gekocht.

Schijnbaar is op de logisitieke manier niet te doen anders hadden ze dat toch al gedaan?

Schijnbaar is op de logisitieke manier niet te doen anders hadden ze dat toch al gedaan?
Zou ook goed kunnen hoor, daarom zeg ik dat je dat eerst moet proberen. Maar je hebt altijd een bepaald soort nachtprogramma gehad, ik vind ineens daar extreem van gaan afwijken niet chique als je dat niet meteen aankondigt.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Beetje afwijken kan toch wel? Iets diverser is ook niet zo verkeerd. Moet zeggen dat het na Corona echt te druk is geworden.

De Bacardi tent en de Bravo was regelmatig niet fijn meer hoor.

• Leuk
Waarderingen: hendrik1

Users who are viewing this thread