Lowlands 2026

Wat is precies de reality-check dan? dat ze al jaren uitverkopen en een steengoede basis hebben als Festival zijnde? En elk jaar een meer dan prima line-up afleveren. Denk dat LL een festival is wat zich het minst zorgen hoeft te maken in NL.
Tuurlijk verkopen ze uit, maar het festival staat in mijn ogen wel al een tijdje stil.

-De prijzen worden elk jaar duurder en duurder. Van festival ticket, muntjes tot parkeren. Je legt zo 1.000 euro neer voor een weekend.
-Het echte lowlands vrijheid gevoel verdwijnt een beetje door al die groepsplekken. Ook die kosten stijgen weer.
-De nacht drukte is echt absurd aan het worden. Ik weet niet waar iedereen vandaan komt maar het lijkt in 10 jaar tijd wel dubbel aantal mensen.
-Line-up was vorig jaar top, maar dit jaar mis ik toch wat echte toevoegingen om erg blij te worden. Een Paul Kalkbrenner of zoals vorig jaar een Papa Roach oid.
-Het terrein is prima, maar de ontwikkeling staat stil. Een wijnbar als extraatje, Mwuah… klinkt beetje alsof er nog meer geld verdiend moet worden. Weinig toevoeging.

Dus ja, hopelijk ga ze eens kritisch kijken wat er veranderd moet worden.
Het is van een geweldig festival naar een zeer goed festival gegaan in mijn ogen ;)

Schreeuwerig? Florence heeft een dijk van een zangstem, alles behalve schreeuwerig en haar genre is momenteel zeer populair, gemiste kans nogmaals!
Vind ik ook, maar ik snap het ook prima als anderen haar wel schreeuwerig vinden. Ieder zn mening. :)

Lowlands "staat stil" omdat Paul Kalkbrenner en Papa Roach er niet staan??
Dat was meer een reactie op de ‘reality-check’. Je publiek wilt blijkbaar andere artiesten dan je dit jaar boekt.
Vorig jaar stond het ramvol bij Papa Roach en was het voor vele een hoogtepunt van het weekend. Dat geeft toch aan dat er behoefte is aan dat genre. Ik zie dat dit jaar niet terug op de lijst (voorlopig).

Dat was meer een reactie op de ‘reality-check’. Je publiek wilt blijkbaar andere artiesten dan je dit jaar boekt.
Vorig jaar stond het ramvol bij Papa Roach en was het voor vele een hoogtepunt van het weekend. Dat geeft toch aan dat er behoefte is aan dat genre. Ik zie dat dit jaar niet terug op de lijst (voorlopig).
Iedereen vond Papa Roach eerst een rare boeking, uiteindelijk wel goed uitgepakt. Dat kan ook gewoon gebeuren met artiesten op dit affiche of met namen die nog ga komen.

De reality check is dat dit soort niet uitverkocht edities eens in de zoveel tijd voorkomt, niet meer niet meer. Denk niet dat ze paniek voetbal nu gaan spelen bij Mojo hoor.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ik vond het ook echt een leuke show hoor, maar ramvol was het niet. Verder was het toch vooral zo leuk en vermakelijk door alle covers op het einde.

Maar het was ook ‘maar’ de derde tent qua formaat die redelijk goed gevuld stond. Dus ja, er is behoefte en ook belangrijk denk ik om dat publiek te bedienen maar volgens mij is het merendeel van het publiek dat bij papa roach zou staan best blij met wat er tot nu toe voor 2026 is aangekondigd.

Ik denk dat het ontbreken van wat bekendere dance of dance-crossover acts het grootste gemis is voor de grotere massa.

• Haha
  • Leuk
Waarderingen: Neinonein en @Marc
De reality check is dat dit soort niet uitverkocht edities eens in de zoveel tijd voorkomt, niet meer niet meer. Denk niet dat ze paniek voetbal nu gaan spelen bij Mojo hoor.
Als de prijzen elk jaar (flink) omhoog gaan, de artiesten wat minder qua formaat zijn en je een iets te vol festival heb, dan mag je kritisch kijken hoe het komt dat je niet uitverkoopt. Dan is “dit komt wel eens voor” iets te simpel in mijn ogen.

Maargoed, we zullen het zien komende maanden/jaren. Koffiedik kijken wat we nu doen.
Misschien is er 97% verkocht, of maar 60%… wie zal het zeggen.

• Leuk
Waarderingen: davadude en WTSGD
Als de prijzen elk jaar (flink) omhoog gaan, de artiesten wat minder qua formaat zijn en je een iets te vol festival heb, dan mag je kritisch kijken hoe het komt dat je niet uitverkoopt. Dan is “dit komt wel eens voor” iets te simpel in mijn ogen.

Maargoed, we zullen het zien komende maanden/jaren. Koffiedik kijken wat we nu doen.
Misschien is er 97% verkocht, of maar 60%… wie zal het zeggen.
O dat is prima hoor. Maar ik lees hier dingen als dat FLorence & The Machine een grote gemiste kans is, of dat het Paul Kalkbrenner of godsvergeten Papa Roach het wel iemand anders had gelopen.

Ik vind het juist dapper dat ze een verfrissend affiche hebben en dat ze juist niet voor die cliché namen gaan.

Iedereen vond Papa Roach eerst een rare boeking, uiteindelijk wel goed uitgepakt. Dat kan ook gewoon gebeuren met artiesten op dit affiche of met namen die nog ga komen.

Ik niet, Papa Roach was meteen een dikke boeking. Niet aan getwijfeld net als velen met mij. Het is een moeilijk jaar gezien artiesten die touren, volle stadions in heel Europa etc. Nog 1 of 2 drops en LL verkoopt gewoon uit.

Ik niet, Papa Roach was meteen een dikke boeking. Niet aan getwijfeld net als velen met mij. Het is een moeilijk jaar gezien artiesten die touren, volle stadions in heel Europa etc. Nog 1 of 2 drops en LL verkoopt gewoon uit.
Exact. Het werd juist zeer goed ontvangen.
Dit jaar een act als Limp Bizkit bijvoorbeeld zou in dat straatje passen en het festival voor veel bezoekers interessant maken.

Users who are viewing this thread