Lowlands 2026

Deze posts passen wel aardig bij een gedachtespinsel voor een nieuw topic dat ik laatst had.

Iets van "Had ik maar..." eerder verdiept in act X of toen de keuze gemaakt voor Y ipv Z.

Heb dat zelf ook wel met liedjes van bepaalde artiesten die ik dan net niet (goed) ken en later heeeeel erg kan waarderen en het dus graag eerder van voor tot achter had kunnen meezingen

Op mijn allereerste festival in 2004 stonden we, (ik als 17-jarig broekie), te wachten op de headliner. Eén van onze vrienden die ergens op een parkeerterrein stond kon niet al zijn spullen sjouwen. Omdat ik de headliner "alleen van naam kende" besloten om die vriend te gaan helpen. Uiteindelijk liepen we tijdens het laatste nummer het terrein weer op. De headliner? David Bowie...

EDIT: achteraf bleek dit ook zijn allerlaatste optreden ooit te zijn. Diezelfde avond is hij met hartproblemen in het ziekenhuis opgenomen
Elke keer wanneer je denkt dat niemand er nog over kan gaan... :oops:
Maar zie niet in hoe iemand deze kan overtreffen.

Deze posts passen wel aardig bij een gedachtespinsel voor een nieuw topic dat ik laatst had.

Iets van "Had ik maar..." eerder verdiept in act X of toen de keuze gemaakt voor Y ipv Z
Goed idee!

Zo kan ik mijzelf nog wel eens pijnigen door oude blokkenschema's van festivals te checken waar ik geweest ben, en dan met de "kennis" van nu te kijken welke route ik dan had gepakt.

Helaas is het niet vaak dat ik tegen mijn oude-zelf kan zeggen, "perfecte keuze voor die dag" maar goed, achteraf is mooi praten..

Goed idee!

Zo kan ik mijzelf nog wel eens pijnigen door oude blokkenschema's van festivals te checken waar ik geweest ben, en dan met de "kennis" van nu te kijken welke route ik dan had gepakt.

Helaas is het niet vaak dat ik tegen mijn oude-zelf kan zeggen, "perfecte keuze voor die dag" maar goed, achteraf is mooi praten..
Ja dit heb ik ook wel echt enorm vaak. Maar nog erger is dat ik zaken niet heb gezien, omdat ik geen zin had op een optreden in dat moment.
Zoals dat ik op pukkelpop 2013 Kendrick Lamar heb geskipt om iets te gaan drinken op de camping .😶
Of omdat ik te moe was om naar Mobb Deep te gaan op Dour 2016...

Kleine, doch relevante duit in het zakje: Op Roskilde 2010 waren we na 3 dagen (inclusief Nederland-Brazilië...) zo gaar dat we op ons tandvlees richting de closing act sloften. De hellingen stonden afgeladen vol, je kon eigenlijk niks meer zien. Dan maar naar de tent, geslopen, waar we nog net wat flarden geluid meekregen van... Prince.

Ach das leven! Nooit spijt van krijgen jo!

Welke techno DJ gaat zeker komen op LL en moet ik luisteren? : )

• Leuk
Waarderingen: Cooklu
Ach das leven! Nooit spijt van krijgen jo!

Welke techno DJ gaat zeker komen op LL en moet ik luisteren? : )
Voices From The Lake is echt het beste wat je er dit jaar gaat vinden.
Richie Hawtin is meestal ook wel top (heeft me zowel al weggeblazen, als teleurgesteld doorheen de jaren).
Floating points is altijd waanzinnig, maar kan je moeilijk techno noemen (al speelt die soms wel techno nummers)

Gezien we de laatste dagen toch in de hot takes zitten. Stel Daft Punk zou touren net als alle andere acts ala Disclosure, Chemical Brothers, Justice, Paul Kalkbrenner etc.

Zou de hype dan nog zo groot zijn? Of was het dan toch meer een van de vele geweest?
Interesting... Om het op een vergezochte manier op Lowlands te betrekken; Skrillex en Major Lazer zijn in 10 jaar ook gedaald van headliner naar de midcard. Denk dat Daft Punk geen voetbalstadions zou uitverkopen als ze structureel zouden touren eerlijk gezegd, ook omdat trends in elektronische muziek veranderlijk zijn (en het vrij zeroes klinkt imo 🫣).

Voices From The Lake geluisterd hele lekkere muziek hoor maar wel heel rustig zeg maar. Ik ben nooit zo goed in al die tig genres die er zijn maar waar valt dit onder?

Richie Hawtin ken ik wel. Das wel ééntje van "vroeger"

Zal floating points eens luisteren

• Winning
Waarderingen: justin.feestje
Kleine, doch relevante duit in het zakje: Op Roskilde 2010 waren we na 3 dagen (inclusief Nederland-Brazilië...) zo gaar dat we op ons tandvlees richting de closing act sloften. De hellingen stonden afgeladen vol, je kon eigenlijk niks meer zien. Dan maar naar de tent, geslopen, waar we nog net wat flarden geluid meekregen van... Prince.
AUW!!!! 😲 😲 😲

Voices From The Lake geluisterd hele lekkere muziek hoor maar wel heel rustig zeg maar. Ik ben nooit zo goed in al die tig genres die er zijn maar waar valt dit onder?

Richie Hawtin ken ik wel. Das wel ééntje van "vroeger"

Zal floating points eens luisteren
Ik zou het hypnotische ambient techno noemen.
Zeker ook eens deze mix luisteren van op Draaimolen .
Vond ik echt geweldig, maar ben ook wel extreme fan van hypnotische techno met quasi geen drops.

Ik zou het hypnotische ambient techno noemen.
Zeker ook eens deze mix luisteren van op Draaimolen .
Vond ik echt geweldig, maar ben ook wel extreme fan van hypnotische techno met quasi geen drops.
Je was me net voor met het verwijzen naar deze set. Heerlijk ja die constant doorgaande kick waarop je kunt dansen in combinatie met de hypnotiserende gelaagdheid. Afgelopen Draaimolen was dat samen met Sandwell District ook fantastisch.
Ik neem aan dat ze op Lowlands ook een dergelijke set gaan spelen in plaats van de ambient die hun albums betreffen. Die zijn ook heerlijk, maar wel wat anders en minder geschikt voor een festival (als Lowlands), al hangt dat natuurlijk ook af van de plaats en het tijdstip. Maar ik neem aan dat ze niet ergens aan het begin van de middag geprogrammeerd gaan worden.

• On fire
Waarderingen: DJ_Tjorre
Pffff Met enorme afstand. Wordt je nog wel eens gillend wakker?
Nah, ik hang het op aan mijn kinderlijke onwetendheid. Uiteindeljk nooit superveel gehad met Daft Punk ook eigenlijk. Herinner me wel nog een flard Jack White met zijn Raconteurs.

• Leuk
Waarderingen: roluf

Users who are viewing this thread