Lowlands 2026

Tyler is wel gewoon een waardige Lowlands headliner, als je dat niet in ziet ben je toch echt zelf het probleem ben ik bang.
Ja, maar wel een trede lager dan Kendrick. Die stond eerder al op Lowlands en werd meerdere keren bij bijvoorbeeld een mainstream partij als dwdd besproken (Ali B die hem introduceert 😂)

• Leuk
Waarderingen: Armadildo
Ja, maar wel een trede lager dan Kendrick. Die stond eerder al op Lowlands en werd meerdere keren bij bijvoorbeeld een mainstream partij als dwdd besproken (Ali B die hem introduceert 😂)
It's hard to beat the king natuurlijk.

Maar goed, ze moeten toch wat als de king niet op tournee is ;-)

• Leuk
Waarderingen: Novis95

Zeker een trede lager dan Kendrick, misschien wel twee. Kendrick is dan ook veel te groot voor Lowlands. Denk in de categorie realistische hiphop boekingen voor Lowlands, dat Tyler best hoog staat. Even naar mijn idee:

Namen die te groot zijn:
- Kendrick
- Drake
- Post Malone
- Travis Scott

Namen die passen:
- Tyler
- Asap Rocky
- Stormzy
- Dave

Je zit dus wel echt een klasse lager wat betreft namen die betaalbaar zijn.

• Leuk
Waarderingen: Novis95
Dit niet uitverkopen ligt toch niet 1 op 1 aan de headliners, of de lineup? Zoals gezegd, Pinkpop verkoopt niet uit ondanks die grote headliners, DTRH nog steeds niet uitverkocht of ene ticketalarm, ook BKS nog geen dag (ondanks die grote namen).

Festivals lijken me gewoon weer in die neerwaartse curve te zitten qua verkoop. Had je de lineup van dit jaar met die van vorig jaar gewisseld, dan had deze lineup misschien wel de boel vorig jaar uitverkocht (en die van vorig jaar dit jaar niet), gok ik zo.

Zeker een trede lager dan Kendrick, misschien wel twee. Kendrick is dan ook veel te groot voor Lowlands. Denk in de categorie realistische hiphop boekingen voor Lowlands, dat Tyler best hoog staat. Even naar mijn idee:

Namen die te groot zijn:
- Kendrick
- Drake
- Post Malone
- Travis Scott

Namen die passen:
- Tyler
- Asap Rocky
- Stormzy
- Dave

Je zit dus wel echt een klasse lager wat betreft namen die betaalbaar zijn.
Maar Kendrick in 2018 was ook groter dan Tyler. Kendrick nu een ander verhaal.

Als je naar omliggende landen kijkt, b.v. Wayoutwest en je ziet wat er daar op het lijstje staat, voor weekendticket nog geen 200 euro, klein festival 35000, vergeleken bij lowlands. Is het toch voor een festival van 65000 beetje vreemd of zuinig zo kun je het ook noemen om met deze line up te komen. Het is mischien appels met peren vergelijken maar de keuze is wel reuze tegenwoordig
Ja klopt, Way Out West heeft een prachtig affiche. Een dwarsdoorsnede van wat in Nederland verdeeld is over Pinkpop, BKS, DTRH en LL. Maar ik geen zicht op hoe het Zweedse festivallandschap er verder uitziet. Ik zag zo snel STHLM Fields, maar dat festival kan ik verder niet zo goed duiden. Leek me meer een soort Bospop.

Dat speelt natuurlijk ook een rol, lijkt me.

Alleen regio Noord heeft dan geen vakantie. Het overgrote deel van het publiek komt uit de randstad

Ja klopt, Way Out West heeft een prachtig affiche. Een dwarsdoorsnede van wat in Nederland verdeeld is over Pinkpop, BKS, DTRH en LL. Maar ik geen zicht op hoe het Zweedse festivallandschap er verder uitziet. Ik zag zo snel STHLM Fields, maar dat festival kan ik verder niet zo goed duiden. Leek me meer een soort Bospop.

Dat speelt natuurlijk ook een rol, lijkt me.
Way Out West is midden in Gothenburg in een stadspark, zelf in 2022 daar gewandeld en volgens mij heeft het ook geen camping/overnachting en iedereen moet na middernacht weer naar huis. Bespaart al veel centjes

Ik geloof niet dat ik Tyler groter maak of denk dan dat hij is. Mijn punt is dat het een goede headliner is. Zeker vergeleken met wat we de laatste jaren hebben gezien op LL. Dat er grotere of bekendere artiesten zijn, dat staat buiten kijf. Maar dat beweer ik ook nergens.

Overigens vraag ik me af of QOTSA het "festivalpubliek" meer aanspreekt. Zo druk was het daar vorig jaar helemaal niet. Ik verwacht (zonder te kunnen bewijzen, maar puur mijn verwachting) dat het bij Tyler komend jaar drukker zal worden.
Vast, maar in de breedte van het affiche had QOTSA misschien toch beter gepast dan Tyler. Het zijn beide geen tripple-A artiesten, laat ik het zo zeggen.

Alleen regio Noord heeft dan geen vakantie. Het overgrote deel van het publiek komt uit de randstad
Regio Noord = Amsterdam en omgeving. Aangezien lowlands ook wel een Amsterdams feestje wordt genoemd zal dit toch aardig invloed hebben.

Vast, maar in de breedte van het affiche had QOTSA misschien toch beter gepast dan Tyler. Het zijn beide geen tripple-A artiesten, laat ik het zo zeggen.
Tja we gaan het zien als de volle breedte van het programma daadwerkelijk bekend is. Dat is nu nog gissen.

Wat is dan in godsnaam nog een triple A artiest voor Lowlands. Zelfs een absolute wereldster als Chappell Roan bleek dat niet te zijn als ik het zo hoor.

Tja we gaan het zien als de volle breedte van het programma daadwerkelijk bekend is. Dat is nu nog gissen.
Nouja, de headliners zijn er wel uit. Ik vind overigens de categorie onder de headliners ook een beetje matigjes met Parcels, Sombr en Turnstile. Mis eigenlijk ook nog duidelijk Bravo headliners?

Tyler is toch gewoon voor festivals als Lowlands op dit moment een triple-A? Het is een act die twee keer de Ziggo uitverkoopt en ook een groot deel festivalpubliek aanspreekt. Was lees ik hier allemaal joh. QOTSA zaten uiteindelijk niet bijster veel mensen op te wachten afgelopen jaar, maar is voor de balans een prima naam.

Wat is dan in godsnaam nog een triple A artiest voor Lowlands. Zelfs een absolute wereldster als Chappell Roan bleek dat niet te zijn als ik het zo hoor.
Billie Eilish, maar ook Chappell Roan is nog steeds mainstream bekender dan Tyler The Creator. Daar kan ik dus op kantoor wel die ene plaat laten horen die ze op radio voorbij horen komen.

Users who are viewing this thread